Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئال مادرید فصل را در رده سوم لالیگا به پایان رساند و در لیگ قهرمانان هم در مرحله یک هشتم نهایی مقابل آژاکس حذف شد. آنها طی یک فصل، سه بار سرمربی خود را عوض کردند و باز هم تنها با یک جام باشگاه های جهان این فصل را به یاد می آورند و شاید ترجیح می دهند اصلا به یاد نیاورند!

اختصاصی طرفداری - تفاوت رئال مادرید در فصلی که گذشت، نسبت به فصول قبل بسیار زیاد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها قهرمان سه دوره متوالی لیگ قهرمانان اروپا بودند اما فصل را بدون جام به پایان رساندند.

اتفاقات پیش فصل، تغییرات و نقل و انتقالات باشگاه

همه چیز دقیقا پس از قهرمانی رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا و پیروزی در فینال مقابل لیورپول آغاز شد. کریستیانو رونالدو که نقش انکار ناپذیری در موفقیت های اخیر رئال مادرید داشت، درست پس از فینال در مصاحبه ای جنجالی اعلام کرد: 

طی روزهای آتی آینده‌ام را مشخص خواهم کرد؛ بازی در رئال مادرید اتفاق زیبایی بود!

چند روز پس از این اتفاق، زین الدین زیدان به طور ناگهانی اعلام کرد می خواهد از سِمت خود استعفا دهد و این تصمیمش، ربطی به آینده کریستیانو رونالدو ندارد. گزینه ها برای نیمکت رئال مادرید بسیار زیاد بود. از آنتونیو کونته تا یورگن کلوپ و مائوریتزیو پوچتینو، گزینه هایی بودند که در مطبوعات نام برده می شدند. در نهایت با وجود آنکه جولین لوپتگی، هدایت تیم ملی اسپانیا را به عهده داشت و با لاروخا آماده حضور در جام جهانی 2018 می شد، رئال مادرید با او قرارداد امضا کرد و همین باعث بروز حواشی جدیدی شد. فدراسیون فوتبال اسپانیا، انتشار خبر پیوستن لوپتگی به رئال مادرید را توهین تیم ملی دانست و این مربی اسپانیایی را پیش از بازی های جام جهانی اخراج و فرناندو هیرو را سرمربی تیم کرد. پس از بازی های جام جهانی، رئال مادرید در پیش فصل به مصاف تیم های یوونتوس، رم و منچستریونایتد رفت. 

در رسانه ها، نام های زیادی برای تقویت ترکیب رئال مادرید با جولین لوپتگی به گوش می رسید. از سرگی میلینکوویچ ساویچ، تا ادن هازارد و آلیسون بکر که در آن زمان در رم حضور داشت. حتی مارکا و آ اس معتقد بودند در صورت جدایی رونالدو، رئال مادرید می خواهد با 300 میلیون یورو نیمار را خریداری کند. ام باپه دیگر نامی بود که رسانه ها برای رئال مادرید مطرح می کردند اما خودِ باشگاه هرگونه توافق و مذاکره با بازیکن و پاری سن ژرمن را تکذیب کرد. 

اشرف حکیمی و کواچیچ از دیگر بازیکنانی بودند که رئال مادرید را به طور قرضی ترک کردند. اودریوزولا، وینیسیوس جونیور، تیبو کورتوا و ماریانو دیاز، بازیکنان ورودی مادرید بودند.

پس از کش و قوس فراوان در مورد ماندن یا رفتن کریستیانو رونالدو، او نیز بالاخره جدا شد و به یوونتوس پیوست. از سویی سرخیو راموس پس از برخورد که با محمد صلاح در فینال لیگ قهرمانان داشت، گرفتار حواشی زیادی شد. دیگر بازیکنی که حضورش در رئال مادرید مشخص نبود، مودریچ بود اما در نهایت هافبک کروات با وجود شایعات پیوستنش به اینتر، ماندنی شد. 

روند تیم در طول فصل و نتایج 

اولین بازی رئال مادرید با جولین لوپتگی در مقابل منچستریونایتد در پیش فصل بود که با شکست 2-1 همراه بود. در اولین بازی رسمی، لوپتگی در سوپرجام اروپا به مصاف اتلتیکو مادرید رفت و 4-2 شکست خورد. با این حال، لوپتگی در اولین بازی خود در لالیگا با نتیجه 2-0 ختافه را شکست داد اما برنابئو بسیار خالی بود. در واقع در 9 سال اخیر، هیچگاه برنابئو تا این میزان کم تماشاگر به خود ندیده بود. در قدم دوم، در یک بازی خارج از خانه، رئال مادرید با نتیجه 4-1 ژیرونا را شکست داد و 6 امتیازی شد. پیروزی 4-1 مقابل لگانس در هفته سوم، می خواست به همه نشان دهد غیبت رونالدو و زیدان تاثیر نداشته است. رئال مادرید زیر نظر لوپتگی از نظر تعداد و دقت پاس، نسبت به دوره زیدان به وضوح بهتر شده بود اما اولین توقف آنها در لالیگا، در هفته چهارم مقابل اتلتیک بیلبائو در سن ماس بود که بازی با نتیجه 1-1 به پایان رسید. آنها همچنین در اولین بازی مرحله گروهی لیگ قهرمانان هم 3-0 رم را شکست دادند و در هفته پنجم لالیگا هم مقابل اسپانیول 1-0 پیروز شدند اما اوضاع قرار نبود انقدر خوب پیش برود. در هفته ششم لالیگا، رئال مادرید یک شکست ناامید کننده 3-0 مقابل سویا داشت. یک تساوی مقابل اتلتیکو مادرید در لالیگا و شکست 1-0 مقابل زسکا مسکو در لیگ قهرمانان، به هواداران رئال مادرید هشدار داد وضعیت زیاد جالب نیست. رئال مادرید سپس در لالیگا نیز 1-0 از آلاوز شکست خورد این اولین باری بود که شایعات اخراج جولین لوپتگی از سوی رسانه ها منتشر شد. مارکا در گزارشی عنوان کرد اعتبار لوپتگی نزد مدیران باشگاه کاملا زیر سوال رفته اما او فعلا اخراج نمی شود. پس از تعطیلات بازی های ملی، به نظر می رسید لوپتگی می تواند با تجدید نظر در تفکرات، شرایط را بهتر کند اما رئال مادرید باز هم در لالیگا، این بار به لوانته باخت. رئال مادرید در حالی ویکتوریا پلژن در لیگ قهرمانان را شکست داد که شایعات در مورد اخراج لوپتگی به اوج رسیده بود و ال کلاسیکو در چارچوب لالیگا در راه بود. خیلی ها معتقد بودند رئال مادرید در صورت پیروزی در این بازی، بحران را فراموش می کند اما نتیجه بازی باورنکردنی بود. کاتالان ها 5-1 رئال مادرید را شکست دادند. در این مقطع، وضعیت چنان بود که لوپتگی در  50 سال اخیر تاریخ رئال مادرید بدترین نتایج را کسب کرده بود. تیم لوپتگی زیاد بد بازی نمی کرد اما در گلزنی موفق نبود. او همچنین حداقل به ظاهر حمایت بازیکنان را داشت. با این حال، مسئولان رئال مادرید نتوانستند بیش از این تحمل کنند و او در آن مقطع اخراج شد. 

با وجود شایعات در مورد پیوستن آنتونیو کونته، پرز ترجیح داد به سانتیاگو سولاری، مربی تیم رئال مادرید بی اعتماد کند. اولین روزهای سولاری در مادرید خوب بود. آنها در جام حذفی، ملیا را شکست دادند و در لالیگا مقابل وایادولید به برتری رسیدند. قدم بعدی، پیروزی 5-0 مقابل ویکتوریا پلژن در لیگ قهرمانان بود. پیروزی 4-2 مقابل سلتاویگو باعث شد خیلی ها فکر کنند سولاری مرد مناسب برای نیمکت لوس بلانکوس است. رئال مادرید در اقدامی عجیب، قرارداد سولاری را تا سال 2021 تمدید کرد زیرا دلخوش به این چند نتیجه مثبت بود و سولاری با زیدان مقایسه می شد. دقیقا پس از این تمدید، رئال مادرید در یک بازی عجیب، با نتیجه 3-0 مقابل ایبار در لالیگا شکست خورد. چند روز بعد، مادریدی ها با پیروزی 2-0 مقابل رم، صدرنشینی خود در گروه لیگ قهرمانان را قطعی کردند. نکته عجیب در ترکیب رئال مادرید، غیبت ادامه دار ایسکو بود. سولاری هیچ اعتقادی به هافبک اسپانیایی نداشت و او یا نیمکت نشین بود و یا حتی در فهرست نفرات حضور نداشت. همچنین بازیکنان جوان و معمولا نیمکت نشین تیم مانند رگیلون، وقت بیشتری برای بازی پیدا کردند. سه پیروزی متوالی مقابل والنسیا (لالیگا)، ملیا (جام حذفی) و هوئسکا (لالیگا) نشان می داد شرایط خوب پیش می رود. بارسلونا در لالیگا بسیار خوب نتیجه می گرفت و شاید این نکته، تاثیر کمی در فشار بالا به کادر فنی و بازیکنان رئال مادرید نداشت. شکست 3-0 مقابل زسکا در لیگ قهرمانان از نظر وضعیت جدول مهم نبود اما وجهه سولاری را کمی خدشه دار کرد. پس از پیروزی مقابل رایو وایکانو در لالیگا، شاگردان سولاری در جام باشگاه های جهان پس از پیروزی مقابل کاشیما و العین امارات، موفق شدند برای سومین سال متوالی قهرمان این رقابت ها شوند. در این بین مادریدی ها موفق شدند براهیم دیاز را خریداری کنند. 

اولین بازی رئال مادرید در سال 2019، در لالیگا مقابل ویارئال بود و آنها به یک تساوی 2-2 رسیدند. پس از این تساوی، سولاری در نقل قول جالبی گفت لالیگا سخت است و نباید تساوی را در این لیگ دستِ کم گرفت! این شروع موج انتقادات به سولاری بود. هفته بعد آنها با نتیجه 1-0 مقابل رئال سوسیداد شکست خوردند. با رسیدن به بازار نقل و انتقالات تابستانی، شایعات زیادی در مورد تقویت ترکیب رئال مادرید به گوش می رسید. نام هایی مانند ادن هازارد و مائورو ایکاردی پیرامون این تیم شنیده می شد اما هرگز چنین انتقالاتی در زمستان انجام نشد. آنها در جام حذفی، با نتیجه 3-0 از سد لگانس گذشتند. آنها همچنین در لیگ، 2-1 بتیس را شکست داد. سولاری می گفت تیمش همچنان برای هر سه جام می جنگد و البته احتمال قهرمانی آنها در هر سه جام وجود داشت. بیشترین حواشی در مورد بازی نرسیدن به ایسکو بود، وگرنه نتایج قابل قبول بودند. پیروزی 2-0 مقابل سویا بسیار روحیه بخش بود. مادرید همچنین با برتری مقابل ژیرونا راهی نیمه نهایی کوپا دل ری شد. پس از پیروزی 4-2 مقابل اسپانیول، همه از سولاری حتی قول قهرمانی در لالیگا را می خواستند! در آستانه ال کلاسیکو، رئال مادرید 3-0 آلاوز را شکست داد. همه چیز خوب پیش می رفت و شاید همین غلط انداز بود و باعث شد مسئولان رئال مادرید به فکر تقویت تیم در زمستان نباشند. آنها آماده می شدند تا سه ال کلاسیکو متوالی را تجربه کنند: دو بازی در جام حذفی و یک بازی در لالیگا. بای رفت جام حذفی در نیوکمپ قابل قبول بود و همه چیز با تساوی 1-1 به پایان رسید. آنها همچنین با نتیجه درخشان 3-1 اتلتیکو مادرید را شکست دادند تا امیدها برای فتح لالیگا زنده بماند. همچنین یک پیروزی خارج از خانه با نتیجه 2-1 در یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان مقابل آژاکس، همه را به فصل خوب رئال مادرید امیدوار کرده بود. سرخیو راموس مقابل آژاکس با دریافت کارت زرد، از بازی برگشت محروم شد و خیلی ها این کارت راموس را عمدی می دانستند زیرا کاپیتان فکر می کرد بازی با آژاکس باید آسان باشد و خود را آماده مرحله یک چهارم نهایی می کرد. کابوس فصل رئال مادرید شکست 2-1 مقابل ژیرونا در لالیگا بود و اختلاف آنها با بارسلونای صدرنشین به 9 امتیاز رسید. در این برهه، انتقادات از مارسلو به اوج رسیده بود و سولاری هم مطابق انتظار ترجیح داد از رگیلون به عنوان مدافع چپ ثابت استفاده کند. مادریدی ها با پیروزی مقابل لوانته در لالیگا، به استقبال دیدار برگشت نیمه نهایی کوپا دل ری مقابل بارسلونا رفتند. کابوس در راه بود. آنها در خانه 3-0 به حریف سنتی خود باختند و اولین جام فصل از دست رفت. چند روز بعد، در یک ال کلاسیکوی متوالی، این بار شاگردان سولاری در لالیگا به مصاف بارسلونا رفتند و باز هم با نتیجه 1-0 شکست خوردند. کابوس و فاجعه وقتی بود که رئال مادرید در بازی برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان، در خانه مقابل آژاکس با نتیجه 4-1 شکست خورد و از این رقابت ها هم حذف شد. طی چند روز، آنها کوپا دل ری و لیگ قهرمانان را از دست دادند و با شکست در بازی مستقیم با بارسلونا، امیدشان برای لالیگا هم به صفر نزدیک شد. تیم سولاری در تاریخ رئال مادرید بدترین نتایج را در برنابئو کسب کرده بود. جنجال و حواشی به اوج رسید. رسانه ها می گفتند سرخیو راموس و فلورنتینو پرز با هم جنگ لفظی داشته اند. همچنین سولاری در آستانه اخراج بود. پس از یک پیروزی مقابل وایادولید در لالیگا، رئال مادرید رسما اخراج سولاری را تایید کرد و زین الدین زیدان به تیم سابقش بازگشت.

ادامه فصل برای هواداران پرشمار مادریدی که به کسب افتخار عادت دارند، چیزی شبیه به کابوس بود. درست است که زیدان برگشته بود و امیدها بالا رفته بود اما فصلی که در حال سپری شدن بود، هیچ جامی در پی نداشت و زیدان تنها در پی شناخت بازیکنان برای تصمیمات نهایی در بازار نقل و انتقالات تابستانی بود. نتایج با زیدان هم لطفی نداشت و مادریدی ها فصل لالیگا را در رده سوم تمام کردند. 

تغییرات قطعی و پیش بینی تغییرات احتمالی باشگاه در فصل پیش رو

همانطور که اشاره کردیم، ورود زیدان توام با گرفتن تصمیمات مهم برای این بود که چه بازیکنانی در تیم بمانند و چه بازیکنانی خارج شوند. همچنین رسانه های اسپانیایی معتقدند مادریدی ها بازار نقل و انتقالات پرخرجی را تجربه می کنند. لوکا یوویچ، ستاره خط حمله آینتراخت فرانکفورت برای تقویت خط حمله به تیم اضافه شد. همچنین ادن هازارد، فوق ستاره چلسی نیز وارد شد.

اوضاع امیدوارکننده است زیرا چیزی تا امضای قرارداد فورلاند مندی باقی نمانده و شایعاتی در مورد انتقال پل پوگبا و کریستین اریکسن نیز به گوش می رسد. احتمال خروج گرت بیل بسیار بالا است زیرا زیدان کاملا در پایان فصل نشان داد که دیگر هیچ علاقه ای به کار با وینگر ولزی ندارد. سبایوس، ایسکو، رگیلون و ناچو از دیگر بازیکنانی هستند که وضعیت نامشخصی در تیم دارند و باید منتظر ماند و دید که زیدان چه تیمی را برای فصل بعد می بندد اما طبق گفته او، مادرید فصل آینده مثل سابق رقابتی است و برای تمام جام ها خواهد جنگید. 

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۹۲۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبرد غول‌های اروپا در آلیانز آره نا

در چارچوب مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا امشب از ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه به وقت تهران تیم فوتبال بایرن مونیخ در ورزشگاه خانگی اش آلیانز آره نا میزبان رئال مادرید خواهد بود.  

بایرن مونیخ و رئالی‌ها برای صعود به این مرحله از سد ۲ تیم انگلیسی آرسنال و منچسترسیتی گذشتند تا بار دیگر در مرحله نیمه نهایی حریف یکدیگر شوند. ۲ تیم در ۲۶ بازی رویارویی شان ۲۴ با در مراحل حذفی باهم رو به رو شده اند که سهم بایرن مونیخ ۱۲ برد و سهم رئال مادرید هم ۱۱ پیروزی بوده و ۳ مسابقه دو تیم هم با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.

۲ تیم تاکنون به صورت مساوی ۴۲ بار دروازه یکدیگر را باز کرده اند که در این بین رونالدوی پرتغالی با ۹ گل زده بهترین گلزن مادریدی هاست و جیوانی البر برزیلی هم با ۴ گل زده این عنوان را در بین باواریایی‌ها به خودش اختصاص داده است، اما بایرنی‌ها در هفت بازی اخیرشان مقابل رئال مادرید ۶ بار شکست خورده اند و فقط یک تساوی به دست آورده اند که مسلما شاگردان توماس توخل به همین دلیل انگیزه زیادی در بازی پیش رو خواهند داشت تا به روند ناکامی‌هایشان مقابل کهکشانی‌ها پایان دهند.

رئالی‌ها نیز با توجه به آمار خوب سال‌های اخیرشان مقابل بایرنی‌ها بازهم امیدوارند با دست پر مونیخ ترک کنند تا گام بلندی برای رسیدن به فینال لیگ قهرمانان اروپا طی کنند چرا که کهکشانی‌ها در فصل‌های ۲۰۱۴-۲۰۱۳ و ۲۰۱۸-۲۰۱۷ با پیروزی مقابل بایرنی‌ها به فینال صعود کرد و در دیدار فینال نیز به ترتیب تیم‌های اتلتیکو مادرید و لیورپول را شکست دادند و جام قهرمانی را به خانه بردند که در فصل ۲۰۱۴-۲۰۱۳ کارلو آنچلوتی هدایت کهکشانی‌ها را برعهده داشت.

در سوی مقابل با توجه به اینکه باواریایی‌ها در بوندسلیگا قهرمانی را به بایرلورکوزن واگذار کرده اند توماس توخل و شاگردانش انگیزه زیادی دارند تا با قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا ناکامی در بوندسلیگا به دست فراموشی سپرده شود.

کلمنت تورپین داور فرانسوی قضاوت این دیدار حساس را برعهده دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • صعود رئال مادرید به فینال لیگ قهرمانان اروپا در شب تساوی 2-2 مقابل بایرن مونیخ (2018/5/1) / فیلم
  • تونی کروس: پاس گلم به وینیسیوس؟ پاس خیلی خاصی نبود؛ به آینده فکر نمی‌کنم
  • شاهکار کارلتو؛ ادامه شکست‌ناپذیری کارلو آنچلوتی مقابل بایرن مونیخ
  • رئال مادرید و ثبت رکورد 8 بازی بدون شکست متوالی مقابل بایرن مونیخ
  • ارتقای رکورد یا شکستن طلسم؟ 12 سال شکست‌ناپذیری رئال مادرید مقابل بایرن مونیخ! / عکس
  • بادشتوبر: هری کین باید ثابت کند مرد بازی‌های بزرگ است
  • تکراری‌ترین نیمه‌نهایی اروپا با معرکه مونیخ
  • نبرد غول‌های اروپا در آلیانز آره نا
  • کیمیش: کامبک‌های رئال شانسی نیست
  • پرسپولیس به توانایی فراموشی نیازمند است!