Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رضوان حکیم زاده گفت: طرح خشونت زدایی، کلاس های بازی و یادگیری در مدارس ابتدایی در سال تحصیلی آینده اجرایی می‌شود.

رضوان حکیم زاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، درباره طرح‌های جدید معاونت ابتدایی برای شروع سال تحصیلی ۹۸ گفت: سال گذشته در مهر ۹۷ در مقاطع ابتدایی طرح حذف مشق شب و جایگزین شدن آن با تکالیف مهارت محور در کلاس‌های با تراکم جمعیت بین ۱۶ تا ۲۵ نفر در مدارس اجرایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره دستاورد‌های اجرای این طرح در مدارس گفت: اجرای این طرح در مدارس دستاورد‌های خوبی داشته و در سال تحصیلی پیش رو کلاس‌های بیشتری را تحت پوشش قرار خواهیم داد.

حکیم زاده افزود: در سال گذشته متوجه شدیم برخی معلمان علاقه‌مند موفق شدند در کلاس‌های با تراکم بالای ۲۶ نفر تکالیف مهارتی به جای مشق‌های روتین و تکراری و رونویسی‌های بی خاصیت به دانش آموزان بدهند.

وی در ادامه بیان کرد: برای مهر ماه ۹۸ در مقاطع ابتدایی چند طرح اجرایی خواهد شد طرح خشونت زدایی از مدارس و اجرای کلاس‌های بازی و یادگیری در تعداد بیشتری از کلاس‌های مدارس اجرا خواهد شد.

وی در ادامه به توضیح بیشتر طرح خشونت زایی از مدارس پرداخت و گفت: این طرح خشونت زدایی همه جانبه است و معلمان، مدیران و والدین جزو گروه‌هایی هستند که باید آموزش‌های لازم را دریافت کنند.

وی افزود: در این طرح خانواده‌ها با نشانه‌های پنهان خشونت که ممکن است از سوی خودشان یا دیگران علیه کودکان اعمال شود، آشنا می‌شوند.

قصد داریم از تعریف محدودی که از خشونت وجود دارد فراتر برویم

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: اولیاء و مدیران مدارس نیز باید آموزش‌های لازم را در این باره دریافت کنند. قصد داریم از تعریف محدودی که از خشونت وجود دارد و معمولاً به خشونت فیزیکی محدود می‌شود فراتر برویم.

حکیم زاده گفت: در مدرسه باید تمام دانش آموزان احساس امنیت روانی داشته باشند.

معاون آموزش ابتدایی گفت: مدرسه یک بعد روانی اجتماعی آکادمیک دارد و باید با کودکان متناسب با شرایط خودشان رفتار کرد. در همین راستا کودکان باید در فضای مدارس احساس شادابی و نشاط داشته باشند. باید به این نکته توجه کرد که فضای مدارس از نظر جو روانی و اجتماعی فضای مطلوبی باشد تا دانش آموزان احساس شادابی بیشتری داشته باشند.

خشونت در مدارس بیشتر تنبیهه بدنی شناخته شده

حکیم زاده اظهار داشت: خشونت در مدارس بیشتر تنبیهه بدنی شناخته شده در حالی که به دیگر ابعاد دیگر خشونت که در روح و روان دانش آموزان نهادینه می‌شود توجه نشده است.

حکیم زاده افزود: تاکید ما در این برنامه، توانمندسازی و آگاهی دهی در برابر کنترل و اصلاح رفتار‌های نادرست و انواع خشونت غیرفیزیکی، چون سرزش کردن، تخریب کردن، برچسب زدن، مقایسه کردن و ناامید کردن دانش آموزان است که آثار نامناسب روحی و روانی آن بیشتر از خشونت فیزیکی است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش افزود: قصد داریم توجه بیشتری روی سالم سازی و استاندارد سازی این محیط که به نحوه تعامل بزرگتر‌ها با کودکان و کودکان با یکدیگر برمی‌گردد، اختصاص دهیم.

شناسایی همه نشانه‌های خشونت اعم از خشونت فیزیکی و غیر فیزیکی هدف طرح خشونت زدایی از مدارس

وی در توضیح بیشتر طرح خشونت زدایی از مدارس گفت: با اجرای این طرح درصددیم تا با ایجاد آگاهی به شناسایی همه نشانه‌های خشونت اعم از خشونت فیزیکی و غیر فیزیکی که مغفول واقع شده کمک کنیم تا محیط مدارس ما شاداب بانشاط و امن و آرام بخش برای دانش آموزان ما باشد.

وی درباره اجرای کلاس‌های بازی و یادگیری گفت: طرح جدید تعمیم کلاس‌های بازی و یادگیری در تعداد بیشتری از کلاس‌های مدارس و استان‌ها نیز در سال جدید مدنظر قرار گرفته است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آموزش ابتدایی خشونت زدایی بازی و یادگیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۹۲۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، محمد جمالی در آیین آغاز این طرح گفت: این طرح در راستای مهارت آموزی، شادابی و نشاط برای ۴ هزار و ۳۰۰ دانش آموز پایه ششم ابتدایی از امروز در استان اجرا می شود. وی از توجه دولت مردمی ایران قوی به مهارت آموزی دانش آموزان خبر داد و افزود: طرح شنا گامی برای تقویت سلامت جسمی و روحی دانش آموزان برای یادگیری بهتر است. معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان نیز گفت: این طرح از امروز برای ۲۳ مدرسه ابتدایی دختر و پسر در شهرستان بویراحمد رسما آغاز شد. فرشید کرمی افزود: طبق برنامه زمانبندی شده این طرح با همکاری مدیران و معلمان تربیت بدنی در ۱۰ جلسه برای هر دانش آموز پیش بینی شده است. کرمی ادامه داد: در پایان طرح مهارت آموزی شنا به دانش آموزان شرکت کننده، گواهی مهارت شنا ارائه می شود.

دیگر خبرها

  • خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • کلاس‌های مدارس ابتدایی استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه دایر است
  • ۶۰۰ معلم نمونه مازندرانی تقدیر می‌شوند
  • تکلیف کلاسهای درس شلوغ مشخص شد ‌
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • جشنواره «الف تا» فرصت بکر پرورش ایده های خاص مدارس است
  • سندروم استکهلم در مدارس ابتدایی/ کودک آزاری مدرن: تلقین حس ناکافی بودن!
  • سندروم استکهلم در مدارس ابتدایی/ فرزندتان را به ربات آزمون دهنده تبدیل نکنید!