Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@03:48:13 GMT

دانشگاه باید محل یادگیری مهارت های اجتماعی باشد

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۹۲۹۵۱

دانشگاه باید محل یادگیری مهارت های اجتماعی باشد

حجت الاسلام قدرتی گفت: دانشگاه تنها نباید محل تحصیل باشد بلکه باید مهارت های اجتماعی و زندگی هم در آن آموزش داده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، حجت الاسلام «نورالله قدرتی» در نشست هم اندیشی با اساتید دانشگاه فرهنگیان استان بیان کرد: آسیب های اجتماعی مجموعه ناهنجاری های معارض با قانون و ارزش های جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس کل دادگستری استان قزوین افزود: اینکه بخواهیم قبل از ظهور جامعه عاری از جرم و آسیب اجتماعی داشته باشیم، امکان پذیر نخواهد بود زیرا در زمان اولیاء و انبیاء الهی هم آسیب های اجتماعی مختص آن دوران وجود داشته است بلکه باید همت کنیم و مانع گسترش و افزایش آسیب های اجتماعی شویم.

 

وی عنوان کرد: در بحث کنترل جرائم و آسیب های اجتماعی همه ما با اصل مبارزه موافق هستیم اما در شیوه های مبارزه با هم اختلاف داریم و این امر نیازمند آن است که منسجم، هماهنگ و همسو در کنار هم قرار گیریم و در مصادیق آسیب های اجتماعی به یک گفتمان مشترک برسیم.

 

حجت الاسلام قدرتی تأکید کرد: دستگاه قضایی سرریز بسیاری از آسیب های اجتماعی است و نتیجه بسیاری از جرائم و آسیب های اجتماعی به دستگاه قضایی ختم می شود و لازم است قبل از تشکیل پرونده اقدامات پیشگیرانه از سوی نهاد های مختلف به خصوص دستگاه های فرهنگ ساز صورت گیرد و تشکیل بیش از 260 هزار پرونده در استان در سال 97 زیبنده این استان با این پیشینه غنی فرهنگی نیست.

 

وی تصریح کرد: در برخی جرائم تشکیل پرونده برای اشخاص در آینده او تأثیر بسزایی دارد و گاهی منجر به حذفش از جامعه می شود پس ما باید به ثمره بسیاری از احکام و تشکیل پرونده های قضایی توجه کنیم بلکه باید با نگاه پیشگیرانه با برخی جرائم برخورد کنیم و اجازه دهیم فرد در کنار جامعه اصلاح شود.

 

رئیس کل دادگستری استان قزوین خاطر نشان کرد: اساتید دانشگاه تنها یک فرد نیستند بلکه در سال های تدریس خود با هزاران انسان که اغلب از قشر جوان جامعه هستند ارتباط و سرو کار دارند و از این رو اساتید به منزله یک امت هستند.

 

وی اضافه کرد: اساتید باید نسبت به دانشجویان همانند فرزندان خود حساس باشند و نباید نسبت به بسیاری از مسائل دانشگاه ها همچون حجاب، روابط، نماز و... بی تفاوت باشند و در سال هایی که دانشجویان در دانشگاه مشغول تحصیل هستند باید به خوبی در کنار آموزش، تربیت هم شوند زیرا همه ما در روز قیامت نسبت به کوتاهی های خود پاسخگو خواهیم بود.

 

حجت الاسلام قدرتی اعلام کرد: اساتید باید قوانین کیفری و مدنی را مطالعه کنند و در اختیار دانشجویان قرار دهند و آنان را از مسائل خارج از دانشگاه نیز آگاه کنند و دانشگاه تنها نباید محل تحصیل باشد بلکه باید مهارت های اجتماعی و زندگی هم در آن آموزش داده شود.

 

وی گفت: کاهش آسیب های اجتماعی در گرو بالا بردن سرمایه های اجتماعی است و باید ارزش های که مورد قبول عموم جامعه است ارتقاء یابد و اگر بخواهیم این ارزش ها افزایش یابد، باید سطح علم، آگاهی و دانش جامعه را بالا ببریم تا به یک رشد عقلی برسیم.

 

رئیس کل دادگستری استان قزوین با بیان اینکه ۴۸ طرح برای کاهش آسیب های اجتماعی در دادگستری استان در حال اجرا است، اظهار کرد: باید به موضوع آسیب های اجتماعی در تمامی برنامه ها، خطبه ها، هیئت های مذهبی، نشست ها و غیره توجه شود تا شاهد رشد نسلی کم اطلاع نباشیم.

 

وی یادآور شد: مقام معظم رهبری در بحث اقدامات فرهنگی انجام شده رضایت نداشته و به همین خاطر به طور شخصی به این موضوع ورود پیدا کردند زیرا بسیاری از اقدامات فرهنگی ما به صورت جزیره ای انجام می شود و نیاز به این دارد که در این خصوص به یک انسجام عمل برسیم.

 

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز عید فطر استان بوشهر خبرگزاری شبستان عید فطر امام خمینی ره اقامه نماز عید فطر مقاومت نماز جمعه مقام معظم رهبری خطبه های نماز جمعه رئیس کل دادگستری قزوین مهارت های اجتماعی دانشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۹۲۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مقدمه‌ای برای ایجاد اشتغال جوانان است

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد پیشکاری شامگاه دوشنبه کردستان در نشست معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با نماینده ولی فقیه در استان با تبریک هفته کار و کارگر، آموزش های فنی و حرفه ای را مقدمه‌ای برای مهارت آموزی و توانمندی سازی جوانان برای ایجاد اشتغال خواند و اظهار کرد: با گذراندن این دوره ها و تلاش و همت شبانه روزی، زمینه اشتغال در جامعه فراهم خواهد شد.

پیشکاری آموزش و مهارت آموزی کارگران را نیز از مهمترین اولویت های وزارت کار و لازم وضروری عنوان کرد و با بیان اینکه این آموزش ها موجب مهارت آموزی و ارتقای سطح علمی در کارگران به ویژه کارگران ساختمانی خواهد شد، اظهار داشت: با آموزش و مهارت آموزی کارگران، شاهد کاهش حوادث کارگری و جلو گیری از آسیب های اجتماعی خواهیم بود.

مدیر کل کار کردستان با بیان اینکه مهارت آموزی و تربیت نیروی کار حرفه‌ای و ماهر موجب ایجاد اشتغال پایدار در کشور می شود، خواستار آموزش بیشتر کارگران ساختمانی در بحث ایمنی و حفاظت فردی شد و گفت: ایمنی نقش موثری در دستیابی به ارتقاء سطح سلامت کارگران در جامعه دارد.

رئیس شورای هماهنگی ادارات تابعه وزارت کار در استان با بیان اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از دستگاه‌هایی است که در خط مقدم ارتباط با مردم و خدمت‌رسانی قرار دارد، گفت: بیش از ۷۰ درصد جامعه تحت پوشش خدمات این وزارتخانه هستند و مدیران تابعه وزارت کار در کردستان توانسته اند با همدلی و هماهنگی مقدمات رضایتمندی مردم را فراهم آورند.

پیشکاری عملکرد ادارات تابعه وزارت کار در کردستان را رضایت بخش خواند و گفت: خوشبختانه ادارات تابعه وزارت کار در کردستان شبانه روزی در راستای خدمت رسانی به جامعه مخاطب تلاش کرده و تعامل بسیار خوبی با هم و سایر ادارات در استان دارند که این خود نقطه عطفی برای پیشبرد سیاست های دولت مردمی و وزارت کار در کردستان است.

کد خبر 6092571

دیگر خبرها

  • آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مقدمه‌ای برای ایجاد اشتغال جوانان است
  • روانشناسان نقش بسیار کلیدی در سلامت فردی و اجتماعی دارند
  • مجموعۀ ویدئوکتاب‌های سلامت اجتماعی منتشر شد
  • طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی ادامه دارد
  • کانون خانواده‌ با خودمحوری‌ها آسیب می‌بیند
  • وجود ۷ هزار نقطه بی‌دفاع شهری در اصفهان
  • افزایش آسیب‌های اجتماعی در دانش‌آموزان / چرا طرح نماد ناقص اجرا شد؟
  • عملیات نجات نفس‌گیر در سیل عربستان؛ مهارت این جوان ستودنی است! | فیلم
  • راهنمای خرید کتاب 504 + معرفی و دانلود 504
  • وجود بیش از ۱۹ هزار واحد کارگری و کارگاه‌های تولیدی در کردستان