Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-29@17:19:44 GMT

حافظ خردسالی که مادر خود را به حفظ قرآن تشویق می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۹۳۸۶۹

حافظ خردسالی که مادر خود را به حفظ قرآن تشویق می‌کند

ساجده روشن‌روان حافظ ۸ جزء قرآن کریم در واحد خردسالان همدان، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: از ۶ سالگی که مقطع پیش‌دبستانی خود را در جامعةالقرآن گذراندم بنا بر تشویق‌های پدر و مادرم و همچنین مربی کلاسم خانم روشنیان شروع به حفظ قرآن کریم کردم.
وی افزود: در مسابقات آموزش‌وپرورش در رشته قرائت رتبه برتر را کسب کرده و همچنین موفق به کسب مقام برتر حفظ پنج جزء از اداره ارشاد اسلامی شدم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه در سال جاری به‌صورت خیلی جدی‌تر حفظ قرآن کریم را پیش‌گرفته است، اذعان کرد: روزی یک صفحه از کتاب الله را حفظ می‌کنم، در ابتدا از آخر جزء۳۰ شروع به این کارکردم که باگذشت زمان و در حال حاضر ۸ جزء را حفظ هستم.
این حافظ ۱۰ ساله با اشاره به آرزوی همیشگی خود که ظهور آقا امام زمان عجل تعالی فرجه الشریف است، گفت: آرزوی دیگرم این است که روزی حافظ کل قرآن کریم شوم.
وی با اشاره به اینکه گاهی تنها ده دقیقه طول می‌کشد تا یک صفحه روزانه خود را حفظ کند، گفت: با شروع به حفظ قرآن کریم به موفقیت‌های زیادی در امتحانات مدرسه رسیدم و دیگر زمان فراگیری دروس برای من کاهش‌یافته بود همین امر سبب شد تا به‌صورت جهشی در ۱۰ سالگی کلاس پنجم ابتدایی باشم.
روشن‌روان در ادامه بابیان اینکه پس از مشاهده بازخورد حفظ قرآن کریم در زندگی خود، موج مثبتی برای شروع این کار در خانواده رخ‌داده است، گفت: دخترعمه کوچکم پس از دیدن حفظ قرآن در زندگی من، شروع به این کارکرده است. همچنین مادرم، که به تشویق من تصمیم دارد پس از اتمام دوره حفظم شروع به این کار کند.

حفظ قرآن سخت نیست تنها به اراده فرد بستگی دارد
این حافظ ۱۰ ساله با اشاره به اینکه هرکسی اگر واقعاً با عشق شروع به این کارکند می‌تواند حتی روزی ۵ صفحه نیز حفظ کند گفت: در جامعةالقرآن استان، افراد بسیاری باهوشی هستند که یکی از آن‌ها در یک روز ۱۶ صفحه از قرآن کریم را حفظ می‌کرد بنابراین اگر هرکسی بخواهد به‌راحتی می‌تواند حافظ کل شود.
وی در ادامه بیان کرد: اگر از ابتدا حفظ قرآن را شروع نمی‌کردم قطعاً امروز در درس‌هایم به این اندازه موفق نبودم و روبه‌روی شما ننشسته بودم چیزی که قرآن به من یاد داد، صبر و شکیبایی و افزایش آستانه تحملم در هر وضعیت حتی امر روزه گرفتن است.
روشن‌روان با اشاره به اینکه آیه ۸۶ سوره نساء را در جزء۶ بسیار دوست دارد خاطرنشان کرد: آیاتی در این سوره در رابطه با امام زمان عجل تعالی فرجه الشریف است که تأثیر زیادی در زندگی من داشت.
وی افزود: باگذشت زمان زیادی از حفظم، متوجه شدم که علاقه به حفظ قرآن کریم دارم، زمانی که شروع به حفظ جزء ۲۹ و سوره‌های بزرگ‌تر کردم این حس فوق‌العاده را در خود کشف کردم.
وی در پایان با اشاره به اینکه روش تدریس مربی بر تسریع و تسهیل شدن طریقه حفظ بسیار تأثیرگذار است گفت: روش تدریس مربی من، خانم روشن‌روان به این صورت است که در ابتدا هر آیه را گوش می‌دهیم بار دوم به همراه مربی زمزمه می‌کنیم، بار سوم به همراه ایشان می‌خوانیم و در مرحله ۴ باید به‌تنهایی روخوانی کنیم سپس در پایان ۳ مرتبه از حفظ، آیه را تلاوت می‌کنیم.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: حفظ قرآن حافظ قرآن ایکنا همدان نمایشگاه قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۹۳۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«مقرأة الحرمین» خدمتی برای تصحیح قرائت، یادگیری تجوید

به گزارش حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، طرح جدید اداره امور مسجد الحرام و مسجد النبی (ص) با عنوان «مقرأة الحرمین» خدمتی برای تصحیح قرائت، یادگیری تجوید، اتمام حفظ و یادآوری حفظیات قرآنی به ۶ زبان عربی، انگلیسی، اردو، اندونزیایی، مالایی و هوسایی است و پس از یادگیری کامل، گواهینامه و اجازه قرائت با سند متصل از سوی معلمان دارای مجوز در علم قرائت به قرآن‌آموزان اعطا می‌شود. این خدمت با هدف اینکه مرجع نخست در آموزش قرآن کریم باشد، راه‌اندازی شده است.

مقرأة الحرمین با هدف سهولت در آموزش کتاب خدا و یادگیری ترتیل قرآن برای کسانی که تمایل دارند در هر زمان و مکانی با استفاده از فناوری جدید و اجرای بهترین روش در آموزش قرآن کلام وحی را فرا بگیرند، اجرا می‌شود و به حجاج و عمره‌گزاران نیز فرصت آموزش قرائت صحیح قرآن کریم را می‌دهد و به آنان گواهینامه و اجازه قرائت اعطا می‌کند.

این پروژه دارای برنامه‌های متعدد آموزشی از جمله تصحیح قرائت، حفظ، یادآوری محفوظات، یادگیری تجوید، اصول قرائات، جلسات تلاوت قرآن، پیگیری آموزشی و جلسات پخش زنده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آزمون نهایی طرح ملی «زندگی با آیه ها» در آستارا برگزار شد
  • فیلم/ هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد
  • هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد | ویدئو
  • برپایی کارگاه آموزشی تخصصی قرآن کریم در بابل
  • صدور گواهی حفظ قرآن برای ۸۰۰ هزار نفر از شرکت‌کنندگان در طرح «زندگی با آیه‌ها»
  • نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن
  • موزه پبده از بی نظیرترین موزه‌های کتب و نسخ خطی قرآن کریم
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • اهانت مجدد به قرآن کریم در استکهلم
  • «مقرأة الحرمین» خدمتی برای تصحیح قرائت، یادگیری تجوید