Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@20:11:58 GMT

عرضه اوليه اسناد خزانه اسلامي از روز يکشنبه

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۹۳۹۲۴

عرضه اوليه اسناد خزانه اسلامي از روز يکشنبه

خبرگزاري آريا - روز يکشنبه اوراق اسناد خزانه اسلامي در بازار ابزارهاي نوين مالي گشايش مي‌يابد.
به گزارش خبرگزاري آريا، به تازگي خبرهايي از درج شش نماد اسناد خزانه اسلامي در سامانه پس از معاملات شرکت سپرده گذاري مرکزي و تسويه وجوه منتشر شده است. در مرحله اول در مجموع نمادهاي «اخزا718» تا «اخزا723» با 121ميليون و 891هزار و 198اوراق از سوي وزارت امور اقتصادي و دارايي در سامانه پس از معاملات درج شدند تا شرايط براي عرضه آن‌ها در شرکت فرابورس ايران مهيا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به اين ترتيب در يکشنبه پيشِ رو قرار است يکي از نمادهاي اسناد خزانه اسلامي يعني نماد «اخزا7231» با سررسيد تاريخ 24آبان سال 1400در بازار ابزارهاي نوين مالي فرابورس گشايش يابد.
قيمت پاياني اين اوراق، ميانگين موزون معاملات روزانه اوراق در روز گشايش خواهد بود.
ارزش اسمي هر ورق از اين اوراق 100هزار تومان و تعداد کل آن 20ميليون و 94هزار و 458برگ است.
اين اوراق توسط وزارت اقتصاد و دارايي منتشر مي شود و تمام افراد حقيقي يا حقوقي مي توانند با داشتن کد معاملاتي اقدام به خريد اين اوراق کنند.
به گزارش ايسنا، اسناد خزانه اسلامي، اوراق بهادار با نامي است که دولت به منظور تسويه بدهي‌هاي خود بابت طرح‌هاي تملک دارايي‌هاي سرمايه‌اي با قيمت اسمي و سررسيد معين به طلبکاران غيردولتي واگذار مي‌کند .
اسناد خزانه توسط دولت به رقمي کمتر از قيمت اسمي به خريداران فروخته شده و از منابع مالي حاصل از فروش، بدهي‌هاي دولت پرداخت مي‌شود اما به دليل اشکالات فقهي وارد بر اين روش، دولت جمهوري اسلامي ايران، اين اوراق را صادر و به شکل مستقيم به طلبکاران غير دولتي واگذار مي‌کند.
دارنده اوراق درصورت نياز به وجه نقد، اين اوراق را در بازار ابزارهاي نوين مالي فرابورس ايران به فروش مي‌رساند .
به گزارش ايسنا، نخستين اسناد خزانه اسلامي در حجم 400هزار برگه مهرماه سال 1394در فرابورس عرضه شد که شرکت سپرده گذاري مسئوليت صدور کد و تسويه اين اسناد را برعهده داشت.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۹۳۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور اسناد تک برگ در گروه‌های مشاع به نام دولت

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، بیست و چهارمین جلسه مشترک قرارگاه صدور اسناد اراضی کشاورزی با محوریت صدور اسناد تک برگ در گروه‌های مشاع به نام دولت، با حضور مدیر و‌مسئول امور اراضی جهادکشاورزی، روسای ادارات ثبت و منابع طبیعی در محل مدیریت جهادکشاورزی برگزار شد.     هوشمند اظهار کرد: در راستای انجام تکلیف سند دارکردن اراضی کشاورزی و صدور اسناد تک برگ مقرر شد نقشه‌های چندین گروه مشاع به صورت هفتگی جهت بررسی و نقطه برداری به اداره ثبت معرفی و از طریق اداره منابع طبیعی، صدور اسناد تک برگ آنها به نام دولت جمهوری اسلامی ایران درخواست گردد.    اعلام نقشه‌های ۵مورد از گروه‌های مشاع به اداره ثبت اسناد به صورت هفتگی توسط جهاد کشاورزی، دعوت از نماینده حاکم شرع در امور اراضی سازمان جهادکشاورزی جهت حضور در جلسه آتی قرار گاه از دیگرمصوبات مهم بیست و چهارمین جلسه مشترک قرارگاه صدور اسناد اراضی کشاورزی شهرستان بود.

دیگر خبرها

  • رفتارهای متناقض در زمینه عرضه زمین و پرداخت وام ساخت مسکن، مردم را سردرگم کرده است
  • واریز ۵۲۷ میلیارد تومان به خزانه دولت از محل فروش سوخت در مرز کرمانشاه
  • تزریق ۲,۹۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای حمل‌ونقل اصفهان
  • استفاده از ابزار‌های نوین در کنترل نظام بانکی کشور
  • صدور اسناد تک برگ در گروه‌های مشاع به نام دولت
  • تحریم مشترک سه کشور علیه ایران | از اشخاص تا هواپیما و کشتی!
  • تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بهانه پهپادی
  • تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بهانه پهپادی و جنگ روسیه و اوکراین
  • تحریم مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • غرب تحریم‌های مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد