Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - ارتباط ايران با بانک کونلون چين هيچ گاه قطع نشده و اين ارتباط با رعايت چارچوب تحريم‌ها برقرار است.
به گزارش خبرگزاري آريا، مجيدرضا حريري در پاسخ به اين سؤال که معاملات بانکي ايران و کونلون بانک چين در چه وضعيتي قرار دارد، گفت: ارتباط اين بانک چيني هيچ گاه با ايران قطع نشده است که برخي اظهار نظر مي‌کنند و خبر مي‌دهند که قرار است اين ارتباط دوباره برقرار شود!
نائب رئيس اتاق بازرگاني مشترک ايران و چين افزود:‌ از ارديبهشت سال گذشته که بحث تحريم‌ها مطرح و اين موضوع جدي شد اگرچه تاثيراتي در برقراري ارتباطات بانکي با اين بانک چيني داشت، اما هيچ گاه اين مسائل موجب نشد که ارتباط ما با کونلون بانک چين، قطع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حريري بيان داشت: معاملات بانکي ايران با اين بانک چيني بر اساس ليست تحريم‌ها شامل اشخاص، نهادها و برخي کالاها برقرار است و براي برقراري اين ارتباط از سوي کونلون بانک چين دقيقا بر اساس ليست تحريمي عمل مي‌شود و غير از آن ليست و خارج از چارچوب تحريم‌ها هيچ گونه ارتباطي برقرار نيست.
وي تصريح کرد: به هر حال مشکلات کار با اين بانک نيز از سال گذشته که تحريم‌ها مجدد از سر گرفته شد بيشتر شده اما بايد به اين نکته هم توجه کرد که در دور جديد تحريم‌ها براي برقراري مبادلات تجاري و معاملات بانکي با ساير کشورها با مشکلات بسيار جدي‌تري مواجه شده‌ايم.
نائب رئيس اتاق بازرگاني مشترک ايران و چين افزود: در برقراري مبادلات تجاري اگرچه با کشور چين مشکلاتي داريم اما اين مشکلات در مقايسه با مشکلاتي که با طرف‌هاي ديگر تجاري داريم،‌ کمتر است.
وي با ذکر اين مطلب که در يک سال گذشته حتما در برقراري ارتباطات تجاري و مبادلات بانکي با چين دچار مشکلات بيشتري شده‌ايم، گفت: اما به هر حال کونلون بانک چين يکي از معدود راه‌هاي ارتباطي ما براي برقراري تجارت است.
به گزارش فارس، به تازگي پدرام سلطاني‌ نايب رئيس اتاق بازرگاني در يک توئيتري نوشته است: «بانک کونلون⁩ چين اعلام کرده است که تا پايان سال جاري ميلادي معاملات بانکي خود را با ⁧ ايران⁩، تنها با استفاده از يوان ⁧چين⁩ و با رعايت کامل تحريم‌هاي آمريکا در خصوص کالاها، اشخاص، شرکت‌هاي حمل و نقل و بانک‌ها، ادامه خواهد داد.»
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۹۴۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متقاضیان نهضت ملی مسکن همچنان پشت در بسته بانک‌ها

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، مطابق آمار وزارت راه و شهرسازی در قالب طرح نهضت ملی مسکن هم‌اکنون ۲.۵ میلیون واحد نهضت ملی مسکن مراحل ساخت خود را آغاز کرده و از این تعداد ۱.۸ میلیون سرپرست خانوار برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده‌اند. ۰.۷ میلیون متقاضی نیز در حال طی مراحل اولیه برای معرفی به نظام بانکی هستند.

بیشتر بخوانید: پیشنهاد افزایش ۲ برابری حق مسکن از سوی وزیر کار

از طرفی از ۱.۸ میلیون متقاضی نهضت ملی مسکن که جهت دریافت تسهیلات به نظام بانکی معرفی شدند، کمتر از ۰.۸ میلیون متقاضی موفق به انعقاد قرارداد تسهیلات با بانک شده‌اند.

به معنای دیگر این آمار آن است که ۵۵ درصد از متقاضیان واجد شرایطی که مراحل آماده‌سازی زمین و تسهیلات را در بانک طی کردند، موفق به انعقاد قرارداد با بانک نشده‌اند.

نکته مهم اینکه انعقاد قرارداد با نظام بانکی به معنای دریافت تسهیلات نیست و تا زمانیکه وام متقاضی به دست برسد راه طولانی وجود دارد.

مطابق قانون جهش تولید مسکن، نظام بانکی مکلف به پرداخت سالانه ۲۰ درصد از تسهیلات خود به بخش مسکن است اما در طول ۳ سال گذشته عملکرد بانک‌ها با تعهدات قانونی فاصله دارد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1229488 برچسب‌ها مسکن ملی

دیگر خبرها

  • پرسپولیس منتظر معرفی عضو هیئت مدیره جدید
  • کیش دستوری به پیامک بانکی
  • سقف تراکنش‌های بانکی در یک روز چه قدر است؟
  • سقف روزانه تراکنش‌های بانکی چقدر است؟
  • ارتباط بلوتوثی با فضا برقرار شد
  • متقاضیان نهضت ملی مسکن همچنان پشت در بسته بانک‌ها
  • دریافت وام ۳۰۰ میلیونی با نصب همراه بانک رسالت ایفون
  • برقراری نخستین ارتباط بلوتوثی با فضا/ مقرون به‌صرفه و کارآمد
  • اولین ارتباط بلوتوثی فضایی برقرار شد
  • برقراری اولین ارتباط بلوتوثی با زمین