Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@09:48:07 GMT

آغاز رسمی مرحله عملیاتی بسیج ملی فشار خون از امروز

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۹۴۱۱۸

آغاز رسمی مرحله عملیاتی بسیج ملی فشار خون از امروز

معاون بهداشت وزارت بهداشت از آمادگی کامل تمام مراکز جامع سلامت شهری و روستایی، پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت در اقصی نقاط کشور برای اجرای بسیج ملی فشار خون خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر علیرضا رییسی با اعلام خبر آغاز رسمی مرحله عملیاتی بسیج ملی کنترل فشار خون، گفت: در مراسم نماز عید سعید فطر و مراسم ارتحال حضرت امام خمینی (ره) ایستگاه های سنجش اقدام به سنجش فشارخون هموطنان کردند، اما شروع رسمی این مرحله از صبح شنبه ۱۸ خرداد تا ۱۵ تیر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر اجرایی بسیج ملی کنترل فشار خون ضمن اشاره به آمادگی کامل برای اجرای این مرحله، گفت: تمام مراکز جامع سلامت شهری و روستایی، پایگاه های سلامت و خانه های بهداشت در اقصی نقاط کشور برای اجرای بسیج ملی در آمادگی کامل هستند.

رییسی به مشارکت بیش از ۱۰۰۰ بیمارستان در این برنامه اشاره کرد و گفت:  تاکنون تعداد ۹۹۸۲ ایستگاه سنجش ثابت و سیار برای این بسیج ملی در سراسر کشور در نظر گرفته شده و آماده فعالیت هستند.

مدیر اجرایی بسیج ملی کنترل فشار خون از همکاری کامل وزارتخانه ها، سازمان ها و استانداری ها برای اجرای این برنامه خبر داد و گفت: در پی دستور ریاست جمهور، تمام وزارتخانه ها، استانداری ها و سازمان های دولتی با مدیریت وزیر بهداشت در اجرای این طرح مشارکت کردند. نیروهای مسلح، نهادهای انقلابی و سازمان های مردم نهاد نیز نقش موثری در اجرای این برنامه خواهند داشت.  

معاون بهداشت وزارت بهداشت افزود: فشارخون بالا یکی از عوامل خطر در بیماری های غیر واگیر است. از سوی دیگر باید توجه داشت که بیماری های غیر واگیر در دنیا در حال گسترش هستند و بسیاری از این بیماری ها با فشارخون بالا مرتبط می باشند.

رییسی با اشاره به عوارض جبران ناپذیر فشار خون بالا اظهار داشت: بر اثر فشار خون بالا عروق شبکیه چشم، کلیه ها و قلب و عروق آسیب جدی می بینند و سکته های مغزی و قلبی نیز افزایش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه از فشار خون بالا به عنوان قاتل خاموش یاد می شود، افزود: فشار خون بالا در اکثر افراد جامعه علامتی ندارد و تنها با اندازه گیری مشخص می شود که فرد به فشار خون بالا مبتلاست یا خیر و به همین دلیل مردم به این بیماری توجه کمتری می کنند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به راه اندازی سامانه خوداظهاری فشارخون گفت: این امکان فراهم شده تا در بسیج ملی کنترل فشار خون، هموطنانی که توانایی اندازه گیری فشار خون خود را دارند به سامانه بسیج ملی کنترل فشار خون به نشانی salamat.gov.ir مراجعه و پس از وارد کردن کد ملی و تاریخ تولد، فشار خون خود را ثبت کنند.

بنابر گزارش وبدا، مدیر اجرایی بسیج ملی کنترل فشار خون در پایان خاطرنشان کرد: پس از ثبت فشار خون در سامانه خوداظهاری پیامکی مبنی بر میزان فشار خون به شماره تلفن همراه فرد ارسال می شود و در انتهای مرحله ثبت‌نام توصیه های لازم با توجه به محدوده فشار خون فرد به او داده می شود و در صورتی که شخص مبتلا به فشارخون بالا باشد پیگیری های لازم برای مراجعه به مراکز بهداشتی یا پزشک صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بسیج ملی کنترل فشار خون بالا وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۹۴۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس پلیس فتا: اینستاگرام بیشترین حجم آلودگی جرایم غیر اخلاقی را دارد

آفتاب‌‌نیوز :

رئیس پلیس فتای فراجا از اجرای طرح برخورد با جرایم اخلاقی و مغایر با شئونات اسلامی، اجتماعی و فرهنگی شامل لایو‌های مستهجن، تولید محتوای مبتذل و مدلینگ در فضای مجازی خبر داد.

سردار وحید مجید درباره جزئیات اجرای این طرح گفت: با اجرای طرح عملیاتی پیش دستانه علیه جرایم اخلاقی و مغایر با شئونات اسلامی، اجتماعی و فرهنگی؛ شامل لایو‌های مستهجن، تولید محتوای مبتذل و مدلینگ؛ گردانندگان، مدیران و اعضا ۱۰ نشانگاه سایبری فعال شناسایی شده و مورد اقدام عملیاتی و قضائی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد ۹۸۳۵ تارنما نیز مورد رصد عام قرار گرفتند که با بررسی اطلاعاتی سایبری بر روی ۳۸۴۲ فقره تارنمای مشکوک تعداد ۱۷۶۵ مورد مجرمانه مشاهده شد که از این تعداد ۷۶۵ مورد با تذکر تلفنی و با همکاری هموطنان تمامی محتوای نامناسب مسدود شد و مابقی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

رئیس پلیس فتا فراجا افزود: با بررسی‌های صورت گرفته شبکه اجتماعی اینستاگرام با بیش از ۹۱ درصد؛ کماکان بیش‌ترین حجم آلودگی جرایم غیر اخلاقی را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به مطالبات گسترده و عمومی هموطنان از پلیس فتا برای پاکسازی و امن سازی فضای سایبر از محتوا‌های نامناسب و مغایر با شعائر دینی و هنجار‌های عام جامعه و خانواده، گفت: بخش اعظم گزارشات این حوزه توسط کاربران فهیم و آگاه فضای مجازی به این پلیس گزارش شده است.

مجید تصریح کرد: اجرای طرح‌های عملیاتی و پیش دستانه در خصوص اینگونه جرائم که. باعث نگرانی خانواده‌های ولایت مدار ایرانی شده قطعا در اولویت پلیس فتا است.

رئیس پلیس فتای فراجا از هموطنان خواست که همچون گذشته در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه موضوع را پلیس اطلاع دهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • جمعه، آخرین مهلت مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ در قزوین
  • آغاز پویش سلامت دهان و دندان از امروز
  • آغاز پویش سلامت دهان و دندان با شعار «دهان دریچه سلامت» از امروز
  • تفکیک زباله در روستای قلعه بالای بیارجمند آغاز شد
  • آمار پلیس فتا از جرایم غیراخلاقی در اینستاگرام
  • سالمندان مبتلا به فشار خون بالا چه بخورند؟
  • رئیس پلیس فتا: اینستاگرام بیشترین حجم آلودگی جرایم غیر اخلاقی را دارد
  • مزایا و معایب استفاده از لوله مانیسمان و لوله اسپیرال به عنوان لوله گازی چیست ؟
  • طرح عملیاتی پلیس برای برخورد با تولیدکنندگان محتوای مبتذل
  • طرح عملیاتی پلیس برای برخورد با تولید کنندگان محتوای مبتذل