Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از آن که اشتغالزایی ضعیف ماه "می" امیدها را برای کاهش نرخ بهره آمریکا افزایش داد، بورس‌های اروپایی سبزپوش شدند.

به گزارش ایسنا به نقل از سی ان بی سی، بانک‌های مرکزی اروپا و آمریکا به دلیل کاهش رشد اقتصادی جهان رویکرد محتاطانه‌تری در پیش گرفته‌اند و این رویکرد با استقبال بازارهای بورس مواجه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آخرین روز از معاملات بورسی اروپا که کاملاً تحت تأثیر آمار اشتغالزایی آمریکا قرار گرفت، شاخص "استوکس ۶۰۰" که در بر دارنده نماد ۶۰۰ شرکت بزرگ اروپایی است با ۰.۹ درصد افزایش به کار خود خاتمه داد.

وزارت کار آمریکا اعلام کرد که در ماه می فقط ۷۵ هزار اشتغال‌زایی صورت گرفته است که این مساله می‌تواند بیش از پیش بانک مرکزی اروپا را برای افزایش نرخ بهره متقاعد کند.

شاخص "فوتسی ۱۰۰" لندن با ۰.۹۹ درصد افزایش به ۷۳۳۱.۹۴ واحد رسید، شاخص "دکس" فرانکفورت ۰.۷۷ درصد بالا رفت و به ۱۲ هزار و ۴۵.۳۸ واحد رسید و شاخص "کک ۴۰" پاریس با جهش ۱.۶۲ درصدی خود را به ۵۳۶۴.۰۵ واحد رساند. در مادرید، میلان و بروکسل نیز شاخص‌های بورسی صعودی بودند.

پیش از معاملات اروپا، هر سه شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی "داو جونز اینداستریال اوریج"، "نزدک کامپوزیت" و "اس اند پی ۵۰۰" با افزایش، بسته شدند.

با این حال باید منتظر ماند و دید که واکنش بورس آمریکا به تحولات بازار کار این کشور در شروع معاملات هفتگی جدید چه خواهد بود.

یکی دیگر از عوامل مهم صعود شاخص‌های بورسی اروپایی، عقب‌نشینی دولت آمریکا از برنامه قبلی خود برای اعمال تعرفه پنج درصدی بر واردات محصولات مکزیکی بود. مکزیک متعهد شده است اقدامات بیشتری برای مقابله با ورود موج پناهجویان به آمریکا انجام دهد.

در بین نمادهای مختلف بورسی اروپا، شرکت "نوو زیمس" دانمارک با ریزش هفت درصدی بدترین نماد و شرکت بیمه‌ای "ای اس آر" هلند با رشد شش درصد موفق‌ترین نماد در معاملات امروز بودند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مكزيك

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۹۴۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۳۹۰۰ واحدی صبح گاهی شاخص کل با انتشار یک خبر مثبت

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز چهارشنبه (۵ اردیبهشت) با رشد ۱۷۰۴ واحدی به ۲,۳۰۵,۰۸۲ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۲۳۵۳.۶۸ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات تاکنون ۱.۱۴۳ میلیارد سهم بود که طی ۵۳,۷۷۳ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۷,۳۶۳.۶۳۲ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۶۳۷,۳۶۶.۳۳۷ میلیارد ریال شد.

به گزارش مهر، روز گذشته (۴ اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در راستای تصویب قانون مالیات بر عایدی سرمایه، فعالیت شرکت‌های بورسی را از این مالیات معاف کرد که این مساله موجب رشد شاخص کل در آغاز معاملات روز چهارشنبه شد.

کد خبر 6087226 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • صدور ترور و خشونت به جهان/کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • شاخص بورس یک‌هزار واحد رشد کرد
  • رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل بورس
  • گزارش روزانه بورس ۵ اردیبهشت؛ رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل
  • رشد ۱۰۶۹ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • شاخص بورس امروز ۵ اردیبهشت/رشد۱۰۷۱ واحدی
  • محرک جدید بورس
  • رشد ۳۹۰۰ واحدی صبحگاهی شاخص کل با انتشار یک خبر مثبت
  • رشد ۳۹۰۰ واحدی صبح گاهی شاخص کل با انتشار یک خبر مثبت
  • بورس امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار