بهزاد فراهانی :قصه دلدار را برای پرداختن به جامعه کارگری دوست داشتم
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۹۴۴۰۵
بهزاد فراهانی که در سریال رمضانی «دلدار» در ایام رمضان در قاب تلویزیون دیده شد، درباره علت فضای محزون غالب بر سریالهای تلویزیونی به گفتوگو پرداخت.
این بازیگر درباره حضورش در سریال رمضانی دلدار و همکاری با برادران محمودی اظهار کرد: من در کار قبلی برادران محمودی هم همکاری داشتم و تجربه خوبی بود و این بار هم با خواندن متن تصمیم گرفتم با آنها همکاری داشته باشم چراکه از متن کار خوشم آمد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
این بازیگر پیشکسوت اظهار کرد: از آنجا که سریال دلدار به مشکلات زحمتکشان جامعه و همچنین جامعه کارگری میپرداخت، از این جهت قصه آن را دوست داشتم.
فراهانی درباره محتوای سریال دلدار، اظهار کرد: به هر حال وقتی شرایط اقتصادی یک ملت دشوار میشود، ناهنجاری هم ایجاد میشود و طبیعتاً درگیریهای اجتماعی بین مردم زیادتر میشود و اگر ما در یک چنین شرایطی فضیلت و ارجمندی انسانی مان را زیر پا بگذاریم خیلی تلخ میشود؛ این است که گذشت و بخشش جزو نیازهای این زمان ملت ماست.
مدرس درام هستمبازیگر سریال «دلدار» در ادامه با بیان اینکه این سریال را دوست دارد، اظهار کرد: من خودم درامنویس و مدرس درام هستم طبیعی است که ایرادهایی نسبت به کار داشته باشم اما خوب با فضایی که امروز در تلویزیون وجود دارد این کار را میپسندم و دوست دارم.
فراهانی در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا بهتر نبود تلویزیون به جای پخش سه سریال مناسبتی با محتوای اجتماعی، سریالی طنز را هم در دستور کار قرار میداد؟ گفت: آنچه که شما اسمش را طنز میگذارید قبول کنید که طنز نیست. هزل و لودگی را نباید به حساب طنز گذاشت. معتقدم هنر نمیتواند دستوری باشد؛ هنر پدیدهای است که برآمده از قلب اجتماعی است که هنرمند در آن زندگی میکند و طبیعتاً وضعیت اجتماعی ما این است. سریال «دلدار» خبر از وضع روانشناسی و اقتصاد درون جامعه ما میدهد پس اتفاقاً درست انتخاب شده است اما اینکه ما بیخودی مردم را بخندانیم و سرگرم کنیم، این وظیفه هنرمند نیست.
بازیگران جوان، توانمند و تربیتشده تئاتر هستندبهزاد فراهانی که در این سریال اغلب با بازیگران جوان همکاری داشت، با بیان اینکه اغلب این بازیگران جوان، توانمند و تربیتشده تئاتر هستند، گفت: بازیگران جوان مجموعه دلدار، در تئاتر تربیت شدهاند و از توانایی خوبی برخوردارند به همین جهت از همه آنها راضیام و از آنها یاد میگیرم چون دارای خلاقیت و درک عالی هستند هم از محیط اجتماعی و هم از روابط اجتماعی لذا حرف تازه دارند. باید بگویم از کل مجموعه دلدار راضی هستم.
این بازیگر در بخش دیگری از گفتوگوی خود درباره قصه مجموعه دلدار و رنگ و بوی تلخ آن اظهار کرد: اگر قصه کار را من مینوشتم قطعاً جور دیگری مینوشتم؛ نویسنده اینگونه نگاه کرده است و چون جوان است و بانو هم هست، طبیعتاً اینگونه به موضوع نگاه کرده است و من آن را بد نمیبینم، در لحظاتی خیلی هم خوب میبینم. گرههای قصه گرههای خوبی هستند اما خب میتوانست جور دیگری هم باشد و این سلیقه فردی است.
دلیل کشدار بودن مجموعه دلدارفراهانی همچنین درباره کشدار بودن مجموعه دلدار و اینکه آیا میطلبید در ۳۰ قسمت ادامه پیدا کند؟ اظهار کرد: من هم این را شنیدهام که سریال دلدار کشدار شده است اما از اکثریت مردم کشورمان هم در روستاها و هم شهرهای کوچک و هم در تهران شنیدم که از کار راضی هستند طبیعی است که هر کسی با سلیقه خودش به کار نگاه میکند و طبیعتاً تفاوت بین نگاهها و سلایق مختلف وجود دارد.
این بازیگر پیشکسوت با اشاره به همکاریاش با برادران محمودی که در سریال اتفاق افتاده است، یادآور شد: سال گذشته سر کار قبلی برادران محمودی همکاری داشتم و به گرجستان رفتیم و در آنجا در طول قصه من مردم. این دو برادر سال گذشته با فیلمی که از اسکار در آسیا انتخاب شده بود از افغانستان ارسال کرده بودند و مردمان بسیار شریف و فرهیختهای هستند. آنها دوستداشتنی هستند بهویژه اینکه رفتارشان با زیردستانشان متین، دلنشین و انسانی است و این برای من قابل ستایش است؛ ضمن اینکه در اقتصاد بیمار صداوسیما، دو برادران محمودی بسیار درست و بدون کم و کاست تعهداتشان را انجام دادند و همه اینها قابل ستایش است.
بهزاد فراهانی در پایان این گفتوگو پایانبندی قصه دلدار را پایانبندی عنوان کرد که مخاطب را خوشحال میکند و پایان خوشی خواهد داشت./ایسنا
منبع: ایران آنلاین
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۹۴۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
آرتتا در کادر فنیاش بهزاد غلامپور دارد! (عکس)
به گزارش "ورزش سه"، آرسنال امروز با استفاده بهینه از ضربات کرنر موفق شد تاتنهام را شکست دهد و یکی از موانع بزرگ خود در هفتههای پایانی لیگ برتر را پشت سر بگذارد.
یکی از علتهای اصلی موثر بودن کرنرهای آرسنال یک مربی فرانسوی است: نیکلاس ژوور که به عنوان مربی ضربات ایستگاهی در کادر فنی میکل آرتتا حضور دارد.
نیکلاس ژوور علاوه بر نقشی که در زهردار بودن آرسنال روی ضربات ایستگاهی داشته به یک دلیل دیگر هم در انگلیس مشهور است. او بعد از گلهای آرسنال خوشحالیهای پرشوری کنار خط انجام میدهد و بارها تصاویر او درحالیکه روی سر میکل آرتتا پریده سوژه شبکههای اجتماعی شده است.
این اتفاق امروز در دربی شمال لندن تکرار شد. وقتی آرسنال در دقیقه 38 توپچیها برای دومین بار روی کرنر توسط کای هاورتز به گل رسیدند، ژوور بار دیگر در کنار خط سر از پا نمیشناخت. درحالیکه میکل آرتتا نسبتا خونسرد مانده و تنها با بالا بردن هر دو دستش به گل به خودی تاتنهام واکنش نشان داد نیکلاس ژوور بعد از بالا و پریدن و فریاد زدن به سمت آرتتا آمده و درحالیکه آرتتا سعی داشت از او فرار کند روی سر سرمربی آرسنال پرید.
خوشحالیهای خاص مربی ضربات ایستگاهی آرسنال خاطره دوران حضور بهزاد غلامپور در کادر فنی استقلال و خوشحالیهای بعد از گل خاص او را زنده کرد.