Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-26@12:41:00 GMT

محیط زیست سالم؛ ضامن موفقیت و پیشرفت انسان

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۹۴۴۶۴

محیط زیست سالم؛ ضامن موفقیت و پیشرفت انسان

نورالله میرغفاری، عضو هیئت علمی گروه محیط زیست دانشگاه صنعتی دانشگاه اصفهان در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، اظهار کرد: انسان برای توسعه و پیشرفت مقام و موقعیت خویش، نیاز به محیط زیست سالم دارد و بنابراین فعالیت‌هایی که انجام می‌دهد، نباید موجب تخریب و آسیب رساندن به محیط زیست شود.
وی افزود: انسان به‌عنوان گونه‌ای که در روی زمین زندگی می‌کند، در حقیقت نیازهایی دارد که محیط زیست سالم، یکی از نیازهای اصلی قلمداد می‌شود، محیط زیست زمینه رشد، تکامل و زندگی انسان است و اگر این فرآیند بر اساس فعالیت‌های انسانی تخریب شود، هم بقای انسان تحت تأثیر قرار می‌گیرد و هم زمینه برای رشد و پیشرفت انسان فراهم نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عضو هیئت علمی گروه محیط زیست دانشگاه صنعتی دانشگاه اصفهان عنوان کرد: انسان موظف است که برای حفاظت از محیط زیست برنامه‌ریزی داشته باشد و از ابزارهای مختلف برای حفظ محیط زیست استفاده کند، امروزه مشاهده می‌کنیم که محیط زیست  بر اثر فعالیت‌های مختلف انسان مثل فعالیت‌های صنعتی، حمل نقل و کشاورزی و رشته‌های مختلف آسیب دیده است.
میرغفاری بیان کرد: اثرات تخریب محیط زیست را به‌صورت آلودگی‌های مختلف در آب، خاک، هوا، آلودگی‌های صوتی، تخریب پوشش گیاهی و از بین رفتن تنوع زیستی مشاهده می‌کنیم. همچنین بخشی از رشد و گسترش بیماری‌های مختلف ناشی از تخریب محیط زیست است.
وی تصریح کرد: ادیان و به خصوص اسلام، به حفظ محیط زیست توصیه‎های جدی دارند، مثلاً در مورد حفظ یا کاشت درختان و احترام به طبیعت در مبانی دینی این چنین موضوعاتی برجسته است.
عضو هیئت علمی گروه محیط زیست دانشگاه صنعتی دانشگاه اصفهان اضافه کرد: بشر امروزی به‌دنبال بهره‌برداری و استفاده از محیط زیست است، اما متأسفانه این بهره‎برداری بدون توجه به رعایت موارد حفظ محیط زیست انجام می‌شود.
میرغفاری با بیان اینکه استفاده از فناوری‌های پاک، رعایت استانداردهای زیست محیطی، مشارکت شهروندان در حفظ محیط زیست از جمله مواردی هستند که در راستای حفاظت از محیط زیست مؤثر است، بیان کرد: برای محافظت محیط زیست ما نیاز به یک نگاه جدید داریم، مثل تغییر فرهنگ، تغییر رویکرد و استفاده از فناوری‌های جدید که می‌تواند به حفظ محیط زیست، کاهش آلودگی‌ها و روش‌هایی که منجر به پاک‌سازی محیط زیست کمک کند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۹۴۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الگوسازی دانشگاه آزاد کهنوج در راستای حفاظت از محیط زیست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محوطه ورودی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کهنوج توسط کانون‌های دانشجویی، بسیج دانشجویی و تشکل دانشجویی رهروان ولایت این واحد دانشگاهی به همت حوزه معاونت فرهنگی و با حضور دانشجویان به مناسبت هفته زمین پاک محوطه بیرونی دانشگاه پاکسازی شد.

این برنامه به منظور فرهنگ سازی درباره جلوگیری ازآلودگی محیط زیست با حضور دانشگاهیان به مناسبت هفته زمین پاک از درب ورودی دانشگاه، در محوطه بیرونی دانشگاه و ورودی شهرکهنوج آغاز و پس از جمع آوری زباله‌ها، پایان یافت.

در این برنامه جمعی از دانشجویان، استادان، کارکنان و کارکنان محیط زیست شهرستان کهنوج به منظور مشارکت در حفظ محیط زیست، زباله‌های تجدید ناپذیر را به منظور امحای مناسب در کیسه‌های زباله جمع‌آوری کردند.

عبدالله یزدی رئیس انشگاه آزاد اسلامی واحد کهنوج در حاشیه این برنامه گفت: یکی از اهداف این حرکت ارزشمند، فرهنگ‌سازی برای عدم رها کردن زباله در محیط کار و زندگی و همچنین آشتی با طبیعت است.

وی ابراز امیدواری کرد با اجرای اینگونه طرح‌ها، الگوسازی مناسبی در راستای فرهنگ سازی حفاظت از محیط زیست و حفظ آن در جامعه شکل گیرد و شاهد روزی باشیم که محیط شهری و زیستمان عاری از هرگونه زباله و آلودگی باشد.

به گزارش آنا، هدف از اجرای این برنامه ترویج فرهنگ مراقبت از زمین و محیط زیست و انجام یک کار تیمی موفق توسط دانشجویان بود که امیدواریم در جامعه دانشگاهی تأثیرگذار باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۱۰۰۰ متر از اراضی ملی منطقه گشت رودخان فومن
  • تشکیل قرارگاه ارتقای کمک به کارآمدی نظام حکمرانی کشور در بسیج اساتید
  • الگوسازی دانشگاه آزاد کهنوج در راستای حفاظت از محیط زیست
  • زمین توان پذیرش رفاه مصنوعی را ندارد
  • لزوم ابلاغ ممنوعیت عرضه کیسه پلاستیکی رایگان در فروشگاه‌ها
  • تنفس زمین نیازمند آگاهی/ ردپای انسان در نابودی محیط زیست
  • تنفس زمین نیازمند آگاهی/ ردپای انسان در نابوی محیط زیست
  • مخاطرات عدم سرمایه‌گذاری متوازن در زیست‌بوم هوش مصنوعی
  • غذا دادن دستی به حیوانات پرسه زن، مصداق حیوان آزاری است
  • پاکسازی اراضی شهرک صنعتی قرچک همزمان با هفته زمین پاک