Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، «عبدالله بن یحیی المعلمی» نماینده عربستان سعودی در سازمان ملل، روز پنجشنبه، مدعی شد که مسئولیت «حملات هماهنگ‌شده» به نفتکش‌ها در بندر اماراتی «فجیره» در ماه می، بر عهده ایران است. 

خبرگزاری عربستان سعودی (واس) جمعه شب گزارش کرد، المعلمی گفت، «ادله‌ای هست که ثابت می‌کند، حملات هماهنگی که صبح دوازدهم ماه می در مقابل بندر فجیره به چهار نفتکش شد، با شیوه رفتار همیشگی رژیم ایران در حمایت از تروریسم، خرابکاری و ایجاد آشوب در مکان‌های مختلف، هماهنگی دارد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این سخن المعلمی بر خلاف گزارشی است که ابوظبی با مشارکت عربستان و نروژ  روز پنجشنبه (شانزدهم خرداد) به شورای امنیت داده است. امارات در گزارش نتیجه نهایی تحقیقات حادثه فجیره که با مشارکت عربستان سعودی و نروژ به شورای امنیت ارائه شده، نامی از ایران نبرده و صرفا ادعا کرده است که احتمالا «یک بازیگر دولتی» پشت این حملات قرار داشته است. اظهارنظر برخی مسئولان آمریکایی پیشتر ایران را متهم کرده بود؛ اتهامی که ایران آن را رد کرده است. 

 وزارت امور خارجه امارات ۲۲ اردیبهشت ماه (دوازدهم مه) در بیانیه‌ای از وقوع حادثه برای چند کشتی نفتکش در بندر الفجیره این کشور خبر داد و آن را «عملیات خرابکارانه» خواند. در آن حادثه چهار کشتی نفتکش آسیب دید که دو کشتی متعلق به عربستان سعودی، یک کشتی متعلق به نروژ و کشتی دیگر نیز متعلق به امارات متحده عربی بود.

نماینده عربستان سعودی در کنفرانس خبری مشترک با نمایندگان دو کشور دیگر (امارات و نروژ) که پنجشنبه شب برگزار شد، مدعی شد، «مسئولیت [این حادثه] بر عهده ایران است».


موقعیت بندر فجیره در دریای عمان

 

از زمان وقوع این حادثه کشورهای عربی خلیج فارس و برخی مقامات و رسانه‌های عربی و غربی، ایران را متهم به دست داشتن در این حادثه کردند؛ «مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا و «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید این کشور از جمله افرادی بودند که مستقیما ایران عامل اصلی این حادثه معرفی کردند اما دلیلی برای اثبات ادعا و اتهام خود ارائه نکردند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۹۴۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان قضائی عهده دار مسئولیت خطیری هستند

رئیس قوه قضائیه گفت: همه ما مسئولان قضایی باید توجه کنیم که عهده‌دار مسئولیتی خطیر و تکلیفی سنگین هستیم؛ لذا باید خیلی مراقبت کنیم و در انجام تکالیف، تلاش مضاعف داشته باشیم؛ گاهی ناچاریم از یک امر مباح نیز اجتناب کنیم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام محسنی اژه ای در آیین تکریم و معارفه معاون اول قوه قضائدیه گفت: حجت‌الاسلام خلیلی شخصیتی است که تمام مراحل و مراتب قضایی را طی کرده و اهل تدبیر، نوآوری، تلاش، هماهنگی و مشورت است.

همه ما مسئولان قضایی باید توجه کنیم که عهده‌دار مسئولیتی خطیر و تکلیفی سنگین هستیم؛ لذا باید خیلی مراقبت کنیم و در انجام تکالیف، تلاش مضاعف داشته باشیم؛ گاهی ناچاریم از یک امر مباح نیز اجتناب کنیم.

امروز بیش از اوقات دیگر به هماهنگی و همکاری نیازمندیم؛ در این راستا نباید از وجود اختلافات و به میدان آمدن افکار و نظریات و سلیقه‌های مختلف هراسید؛ این هنر ماست که با شنیدن اقوال مختلف، اَحسن آن‌ها را انتخاب کنیم و با متخصصین و اهالی فن و انسان‌های خبره در موضوعات مختلف مشورت کنیم.

تاکید من به مسئولان قضایی آن است که در نحوه تعامل با بخش‌های مختلف قوه قضائیه بر اساس تبیین و اقناع عمل کنند؛ چرا که پیشبرد برخی از امور و رفع برخی از مسائل صرفاً با رویکرد دستوری امکان‌پذیر نیست و باید پیوست‌های تبیینی و توجیهی نیز همراه دستور صادره باشد.

به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای طی سخنانی در آیین تکریم و معارفه معاون اول قوه قضائیه اظهار کرد: آقای دکتر مصدق در طول بیش از ۳۰ سال خدمت در بخش‌های مختلف قوه قضائیه وسع خود را برای پیشرفت امور محوله گذاشتند.

رئیس قوه قضائیه در ادامه با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی و مدیریتی حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی معاون اول جدید دستگاه قضا بیان داشت: حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی شخصیتی است که تمام مراحل و مراتب قضایی را طی کرده و اهل تدبیر، نوآوری، تلاش، هماهنگی و مشورت است.

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: همه ما مسئولان قضایی باید توجه کنیم که عهده‌دار مسئولیتی خطیر و تکلیفی سنگین هستیم؛ لذا باید خیلی مراقبت کنیم و در انجام تکالیف، تلاش مضاعف داشته باشیم؛ گاهی ناچاریم از یک امر مباح نیز اجتناب کنیم.

رئیس عدلیه بیان داشت: توقعات به حقی از ما مسئولان قضایی وجود دارد؛ لذا باید با صبر و حوصله و بردباری در برابر موانع و مشکلات بایستیم و امور محوله را به نحو احسن به پیش ببریم.

قاضی‌القضات اظهار داشت: ما در سمت‌ها و مسئولیت‌های قضایی باید بیش از دیگران به حُسن‌خلق توجه داشته باشیم و تمامی همکاران قضایی باید همواره تکریم ارباب رجوع و مراجعان را در زمره اولویت‌های خود قرار دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای بیان داشت: امروز بیش از اوقات دیگر به هماهنگی و همکاری نیازمندیم؛ در این راستا نباید از وجود اختلافات و به میدان آمدن افکار و نظریات و سلیقه‌های مختلف هراسید؛ این هنر ماست که با شنیدن اقوال مختلف، اَحسن آن‌ها را انتخاب کنیم و با متخصصین و اهالی فن و انسان‌های خبره در موضوعات مختلف مشورت کنیم.

رئیس قوه قضائیه در پایان خاطرنشان کرد: تاکید من به مسئولان قضایی آن است که در نحوه تعامل با بخش‌های مختلف قوه قضائیه بر اساس تبیین و اقناع عمل کنند؛ چرا که پیشبرد برخی از امور و رفع برخی از مسائل صرفاً با رویکرد دستوری امکان‌پذیر نیست و باید پیوست‌های تبیینی و توجیهی نیز همراه دستور صادره باشد.

دیگر خبرها

  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال می شوند
  • خانواده اساسی‌ترین رکن جامعه و مدنیت اسلامی است
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال خواهند شد
  • مسئولان قضائی عهده دار مسئولیت خطیری هستند
  • سفیر ایران: امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد
  • تعیین سرکنسول عربستان در مشهد و سفر مقام سعودی به تهران
  • سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات
  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط