Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@11:44:11 GMT

واکنش انصارالله به گزارش امارات از حادثه فجیره

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۹۴۸۵۲

واکنش انصارالله به گزارش امارات از حادثه فجیره

رئیس شورای عالی انقلاب یمن در واکنش به ارائه تحقیقات حادثه فجیره اعلام کرد، کسانی که قادر به شناسایی دشمن خود نیستند حتما ناآگاهی بیشتری درباره میزان خسارت‌هایشان در پی ماجراجویی‌های نظامی دارند.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه امارات ۲۲ اردیبهشت ماه (دوازدهم مه) در بیانیه‌ای از وقوع حادثه برای چند کشتی نفتکش در بندر الفجیره این کشور خبر داد و آن را «عملیات خرابکارانه» خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید تصاویر جدید از حادثه بندر الفجیره امارات شکست نمایش ایران‌هراسی در نیویورک سند قلابی دخالت ایران در انفجار فجیره +فیلم

از زمان وقوع این حادثه تحقیقات بین‌المللی مشترک برای مشخص شدن جزئیات و عامل این حادثه آغاز شد و امارات روز پنجشنبه (۱۶ خرداد) همانطور که وعده کرده بود، نتیجه تحقیقات را در اختیار شورای امنیت گذاشت. نتیجه اعلام شده به شورای امنیت، با اتهامات قبلی و عجولانه محور عربی و آمریکایی علیه ایران، در تضاد است و نامی از ایران در این تحقیقات ذکر نشده است.

«محمد علی الحوثی» رئیس شورای عالی انقلاب یمن در واکنش به گزارش ارائه شده به شورای امنیت در صفحه توئیتر خود نوشت: نتایج تحقیق یک ماهه در حادثه فجیره این طور است: ۱- عامل [حادثه]، خطرناک است، ۲- وابسته به کشوری است؛ این تحقیق میزان جهل آنها به شناسایی دشمن و ناتوانی شناختن آن را نشان می‌دهد؛ کسانی که نمی‌دانند چه طرفی به آنها تعرض کرده حتماً ناآگاهی بیشتری درباره خسارت‌هایشان در تمام سطوح به دلیل ماجراجویی‌های نظامی خود دارند.

در این گزارش ارائه شده به شورای امنیت، حملات صورت‌گرفته علیه چند نفتکش در بندر فجیره «عملیاتی پیچیده و هماهنگ» توصیف و ادعا شده است که این حادثه تهدیدی برای جریان انتقال انرژی است.

امارات در این گزارش که با مشارکت عربستان سعودی و نروژ به شورای امنیت ارائه شده، بر خلاف آمریکا نامی از ایران نبرده و صرفاً ادعا کرده است که احتمالاً «یک عامل دولتی» پشت این حملات قرار داشته است. به ادعای ابوظبی، این حملات توسط غواص‌هایی صورت گرفته که مین‌های مغاطیسی را به بدنه کشتی‌ها چسبانده‌اند.

امارات و عربستان سعودی از فروردین‌ماه ۱۳۹۴ جنگ همه‌جانبه‌ای علیه مردم بی‌دفاع یمن آغاز کرده‌اند؛ علاوه بر نابودشدن زیرساخت‌های یمن در این جنگ، بیش از ۵۰ هزار نفر کشته و زخمی شده‌اند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: وعده های روحانی بازار سکه و ارز قتل همسر نجفی انصارالله انفجار بندر فجیره شورای امنیت یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۹۴۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاپید به امارات سفر می‌کند

 

به گزارش تابناک به نقل از روسیا الیوم، رهبر اپوزیسیون اسرائیل به امارات می‌رود. 

بنا به گزارش‌ها، ‌‌«یائیر لاپید»، رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی امروز -چهارشنبه- ‌به امارات سفر می‌کند.

‌سخنگوی لاپید گفت که وی سفر سیاسی کوتاهی به ابوظبی خواهد داشت.

سخنگوی لاپید درباره دستور کار و محورهای مذاکرات وی در این سفر جزئیاتی ارائه نداد.

دیگر خبرها

  • انصارالله: در کنار ایران با اسرائیل خواهیم جنگید
  • انصارالله: در کنار ایران به اسرائیل خواهیم جنگید
  • لاپید به امارات سفر می‌کند
  • تشدید اختلاف میان انگلیس و امارات بر سر سودان
  • اندیشکده غربی مطرح کرد: نیاز شورای همکاری خلیج فارس به تهران برای تحقق چشم‌انداز جدید خود
  • نیاز شورای همکاری خلیج فارس به تهران برای تحقق چشم‌انداز جدید خود
  • چرا موافقت نامه همکاری امنیت اطلاعات ایران و روسیه در شورای نگهبان بررسی نشد؟!
  • نبرد دیپلماتیک میان سودان و امارات
  • واکنش چمران به حواشی جلسه قبلی شورای شهر تهران
  • اتاق‌های بازرگانی برای شبکه‌سازی به دنبال گسترش ارتباطات باشند