Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت:545 مورد پرونده برای واحدهای متخلف در طرح ضیافت تا 11 خرداد ماه امسال تشکیل شده که ارزش پرونده‌ها 61 میلیارد و 819 میلیون و 311 هزار ریال بوده است.به گزارش بلاغ،تخلفات در زمینه عرضه و قیمت کالاها مصرف‌کنندگان را با مشکلاتی در تأمین مایحتاج خود رو به رو می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نظارت‌ و بازرسی‌ها در زمینه عرضه محصولات با قیمت مناسب و کاهش تخلفات بسیار تأثیرگذار است و سبب می‌شود مردم کالاهای مورد نیاز خود را بدون برخورد با تخلف تهیه کنند.

طرح نظارتی ضیافت به منظور جلوگیری از هرگونه احتکار و گران‌فروشی کالاهای ضروری در ماه رمضان اجرا شد تا موارد تخلف بنگاه‌های اقتصادی مورد پیگرد قانونی قرار گیرد.

احمدرضا سمیعی نسب، معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم به آغاز طرح نظارتی ضیافت ویژه ماه مبارک رمضان از 10 اردیبهشت اشاره کرد و افزود: تقاضا برای یک سری کالاها در رمضان از سوی مصرف‌کنندگان افزایش پیدا می‌کند بنابراین بحث نظارت بر بازار ویژه اقلام پرمصرف به منظور حفظ آرامش بازار و جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت‌ها شروع شده است.

وی قند، شکر، برنج، روغن، مواد پروتئینی(گوشت قرمز و گوشت سفید)، فرآورده‌های لبنی، شیرینی‌های پرمصرف(زولبیا و بامیه)، آش و حلیم را از جمله کالاهای مهم ماه رمضان ذکر کرد.

 

7 هزار و 172 مورد بازرسی از بنگاه‌های اقتصادی

به گفته معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم از ابتدای طرح تا 11 خرداد در مجموع 7 هزار و 172 مورد بازرسی از بنگاه‌های اقتصادی عمده و خرده فروشی، صنفی، انبار و سردخانه‌ها در سطح استان انجام شده است و 545 مورد پرونده برای واحدهای متخلف تشکیل شده که ارزش پرونده‌ها 61 میلیارد و 819 میلیون و 311 هزار ریال بوده است.

وی با اشاره به آمار پرونده‌های مربوط به کالاهای مهم گفت: در خصوص زولبیا و بامیه 29 پرونده به ارزش 43 میلیون و 735 هزار ریال، در زمینه شکر 15 پرونده به ارزش 2 میلیارد و 425 میلیون ریال، در زمینه قند 11 پرونده به ارزش 58 میلیون و 815 هزار ریال، در زمینه روغن هشت پرونده به ارزش 32 میلیون و 216 هزار ریال و در زمینه برنج هشت پرونده به ارزش 141 میلیون ریال، در زمینه گوشت مرغ دو پرونده به ارزش 184 میلیون ریال، در زمینه گوشت گوسفندی دو پرونده به ارزش 10 میلیون و 200 هزار ریال و در زمینه خرما هفت پرونده به ارزش 38 میلیون و 985 هزار ریال تشکیل شده است.

سمیعی نسب عنوان کرد: تیم‌های بازرسی بر اساس اولویت‌های کالایی در این ایام هدایت شدند و عمده تخلفات مربوط گرانفروشی و درج نکردن قیمت بوده است.

خبری از احتکار، اختفا و امتناع از عرضه نبود

وی عنوان کرد: بازرسان به صورت شبانه‌روزی صبح و بعد از ظهر و پس از افطار تا پاسی از شب فعال بودند و اقدامات نظارتی لازم را در این زمینه انجام دادند.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با بیان اینکه تخلفاتی با عنوان انبار، احتکار، اختفا و امتناع از عرضه در این ایام صورت نگرفته است، گفت: بحث تنظیم بازار کالاهای اساسی از جمله قند، شکر، برنج، روغن، گوشت مرغ و قرمز بر اساس قانون به وزارت جهاد کشاورزی محول شده و در استان‌ها سازمان‌های جهاد کشاورزی این مسؤولیت را بر عهده دارند.

وی عنوان کرد: تنظیم بازار شامل تأمین و توزیع کالاها است. یعنی دستگاه متولی باید این کالا را به میزان کافی و بر اساس نیاز جامعه تأمین و در سطح بازار توزیع کند تا تعادل عرضه و تقاضا روی دهد.

سمیعی نسب با اشاره به مشکل تقاضای کاذب گفت: کمبود و نوسان قیمت در اشتیاق برای خرید کالا مؤثر است و تقاضای کاذب ایجاد می‌کند و سبب می‌شود مردم بیش از نیاز خود به خرید بپردازند.

وی معتقد است: دستگاه متولی تنظیم بازار باید کالاهای مورد نیاز را به میزان کافی تأمین کند تا بین عرضه و تقاضا تعادل برقرار شود و در آن هنگام نظارت و بازرسی می‌تواند جایگاه واقعی خود را پیدا و مؤثر عمل کند.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به نوسانات قیمت مرغ گفت: برای اینکه قیمت برای مصرف‌کننده مشخص و قابل کنترل باشد، باید قیمت مرغ زنده مصوب و مشخص شود که در این راستا ستاد تنظیم بازار کشور قیمت مرغ زنده را مشخص کرده و قیمت مرغ کشتار شده با توجه به تمام هزینه‌ها و سودهایی که در این بخش باید در نظر گرفته شود، تعیین می‌شود.

وی با بیان اینکه بر اساس قیمت‌ها کار نظارتی در بازار انجام می‌شود گفت: اگر کسی از قیمت‌ها تخطی کند، مطابق قانون با متخلف برخورد می‌شود و پرونده‌ای با عنوان گرانفروشی تنظیم و به تعزیرات حکومتی برای رسیدگی، مجازات و صدور حکم ارسال می‌شود.

سمیعی نسب تصریح کرد: تلفن 124 به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت شکایات مردم است. گزارش تخلف مربوطه در اختیار واحد بازرسی قرار می‌گیرد و پیگیری خواهد شد و در صورت احراز تخلف پرونده تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال می‌شود.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۹۴۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵۴۳ مورد بازرسی از واحدهای صنفی محلات انجام شد

محمد جمالعباسی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سال گذشته با ۱۰۷۹ مورد بازرسی و نظارت بر عملکرد واحدهای صنفی شهرستان محلات توسط اداره صمت این شهرستان، ۱۱۱ پرونده به ارزش حدود ۲۴۰ میلیون تومان تشکیل و به اداره تعزیرات حکومتی این شهرستان ارجاع شده است.

وی با اشاره به فعالیت حدود ۳۰۰۰ واحد صنفی در محلات، گفت: سال گذشته با انجام ۱۴۶۴ مورد بازرسی از واحدهای صنفی شهرستان محلات، ۱۶۶ پرونده به ارزش بیش از ۵۰۰ میلیون تومان تشکیل و به اداره تعزیرات شهرستان محلات ارجاع شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان محلات افزود: سال گذشته ۶۰ گزارش توسط ستاد خبری اداره صمت محلات دریافت و ۸۶ گشت مشترک توسط ادارات تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی، شبکه بهداشت و درمان، اتاق اصناف و جهاد کشاورزی انجام شد که طی این گشت‌ها ۳۷۱ واحد صنفی مورد بازرسی قرار گرفتند.

جمالعباسی گفت: همچنین پارسال از مجموع ۲۵۴۳ مورد بازرسی از واحدهای صنفی شهرستان محلات، ۲۷۷ پرونده با ارزش بیش از ۷۵۰ میلیون تومان به تعزیرات حکومتی این شهرستان ارسال شده است.

وی گفت: در حوزه قاچاق کالا نیز ۱۱۰ مورد بازرسی مشترک و مستقل با محوریت دخانیات، لوازم یدکی خودرو، لوازم خانگی و لوازم آرایشی و بهداشتی توسط اداره صمت محلات انجام شد.

کد خبر 6088532

دیگر خبرها

  • سه قاچاقچی سوخت در ایرانشهر محکوم شدند
  • کشف اخلال در نظام اقتصادی به ارزش ۵۰ میلیارد ریال در لرستان
  • جریمه قاچاقچی پوشاک در شیراز
  • محکومیت مالی برای قاچاق سوخت در جنوب سیستان و بلوچستان
  • تشکیل ۱۰۶۷ پرونده تعزیراتی در فروردین سال جاری
  • ریال عربستان در بازار آزاد ۱۶۵۶۰ تومان
  • ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی تشکیل شد
  • تشکیل ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی
  • توزیع روزانه پیاز به ۴۰۰ تن رسید
  • ۲۵۴۳ مورد بازرسی از واحدهای صنفی محلات انجام شد