Web Analytics Made Easy - Statcounter

دشت شقایق‌های کالپوش، که در شمال شهرستان میامی سمنان واقع شده، هر ساله از اواسط اردبیهشت ماه تا خرداد ماه، با آغوشی مملو از گل‌های شقایق سرخ هر ساله پذیرای علاقه‌مندان به طبیعت گردی است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان،هر ساله از اواسط اردیبهشت ماه تا اواسط خرداد ماه میلیون‌ها گل شقایق دشت کالپوش میامی را به جلوه‌ای شگفت‌انگیز از رنگ سرخ می‌بخشد، آنچنان که گویی خالق هستی چادری سرخ بر دشت‌های سبز گسترده تا برای دقایقی آدمی را به درک قدرت لایزال خود به تأمل وا دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

روستای حسین آباد که یکی از گردشگرپذیرترین نقاط استان سمنان و دارای آبشارها، چشمه ها و گونه های درختان جنگلی خاصی است. این روستا هر ساله گردشگران داخلی بیشماری به خود جذب می کند. دشت شقایق و دشت آفتابگردان در این منطقه شهرت جهانی دارد. با فرارسیدن فصل بهار و ماه اردیبهشت این منطقه به رنگ سرخ گل های شقایق در می آید.

 

مسیر دسترسی به این دشت بعد از گذراندن 460 کیلومتر از مسیر تهران به مشهد به شهرستان میامی خواهید رسید. بعد از رسیدن به شهر میامی به سمت شمال تغییر مسیر دهید، به سوی دشت کالپوش مسیر را ادامه دهید. دشت شقایق های کالپوش در حدود 160 کیلومتری شمال شهر میامی واقع شده است.

 

آنچه این دشت را از نمونه‌های مشابه متمایز ساخته و از ویژگی‌های بارز آن محسوب می‌شود وجود آبشارها، چشمه‌ها و گونه‌های درختان جنگلی درمحدوده آن و نیز مناطق زیبای قشقلته, آبشار زو (نام نیک)، آبشار حسین آباد در پیرامون آن است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منطقه سرسبز و جنگلی کالپوش با ۱۴ هزار هکتار جنگل، ۳۰ هزار هکتار مرتع و ۳۴ هزار هکتار مزارع زیر کشت با بارندگی کافی و اراضی مستعد برای کشاورزی و جنگل‌داری، در فصل بهار با دشت‌های مملو از گل‌های شقایق، در شهریور ماه با گل‌های آفتابگردان، در پاییز و زمستان با مناظر زیبا و در مجاورت با پناهگاه حیات وحش خوش ییلاق و پارک ملی گلستان از موقعیت ممتاز گردشگری برخوردار است.

 

میلیون های گل شقایق دشت کالپوش میامی، هرساله از اواسط اردیبهشت ماه تا اواسط خرداد، جلوه ای شگفت انگیز، از رنگ های زیبا در دامان طبیعت به یادگار  می گذارد، آنچنان که گویی خالق هستی چادری سرخ بر دشت های سبز ، گونه در دامنه های کوه زاگرس پهن کرده تا برای دقایقی آدمی رو به، درک قدرت بی انتهاش و تامل وا دارد.

 

برای شناساندن زیبایی های این منطقه هر ساله جشنواره سفر به دشت شقایق ها با حضور علاقمندان طبیعت که از بیشتر نقاط کشور شرکت می‌کنند، برگزار می‌شود.

 

بازدید از مناطق نمونه گردشگری دشت شقایق‌ها، جنگل دشت شاد، جنگل و آبشار نام نیک و دیگر جاذبه های طبیعی منطقه، عرضه صنایع دستی، سوغات، اجرای موسیقی محلی و چوب بازی از جمله برنامه‌های این جشنواره است.

 

امسال نیزمیامی میزبان سیزدهمین جشنواره گردشگری دشت شقایق های كالپوش با هدف آشنایی گردشگران با جاذبه‌های طبیعی شهرستان میامی به ویژه مناطق نمونه گردشگری شدکه در این جشنواره برنامه‌های شاد و مفرح، موسیقی سنتی و بازدید از مناطق نمونه گردشگری اجرا شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بهار سرسبزی ویژه‌ای به دشت کالپوش و جنگل‌های اطراف آن می‌بخشد، اما اگر برای دیدن شقایق‌ها سفر می‌کنید، اواسط اردبیهشت ماه تا اواسط خردادماه، مهلتی است که شقایق چهره از نقاب بر می‌گیرند.

پایان پیام/276

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز عید فطر عید فطر استان بوشهر خبرگزاری شبستان امام خمینی ره مقام معظم رهبری اقامه نماز عید فطر مقاومت نماز جمعه خطبه های نماز جمعه گردشگران داخلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۹۵۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشت شقایق ملارد

دشت شقایق ملارد

دیگر خبرها

  • جنگل فندقلو میزبان گردشگران و اردوهای دانش آموزی
  • گردشگران جشنواره «گیلاس کن»رشد ۵۰ درصدی داشته است
  • (تصاویر) دشت شقایق ملارد
  • دشت شقایق ملارد
  • اردبیل فردا میزبان دومین جشنواره بین‌المللی عشایر است
  • اسدآباد میزبان جشنواره مینی بسکتبال دختران زیر ۱۲ سال غرب کشور
  • اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی برای احیای مقبرةالشعرای تبریز
  • جعفرآباد مغان میزبان دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر از فردا
  • برگزاری جشنواره سماق درآینده نزدیک باحضور گردشگران داخلی وخارجی
  • سراب هنام الشتر؛ چشمه‌ای در دل یک خانه تاریخی