Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@09:00:32 GMT

سد لفور در کجا قرار دارد؟

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۹۵۰۶۰

سد لفور در کجا قرار دارد؟

دهستان لفور (لپور) یکی از دهستان‌های شهرستان سوادکوه شمالی در استان مازندران در شمال ایران است.
به گزارش «تابناک» این دهستان از سمت جنوب به ارتفاعات رشته‌کوه البرز، از سمت غرب به منطقه قرآن‌تالار یا بابلکنار و از سمت شرق به جنگل‌های منتهی به بخش زیراب و جوارم و از سمت شمال به جنگل‌های منتهی به بخش شیرگاه محدود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دهستان لفور از۲۹ آبادی و روستا تشکیل شده‌است.

سد البرز (سد لفور) با ارتفاع ۷۲ متر در دهستان لفور بر روی رودخانه لفور احداث شده‌است. این سد خاکی در منطقه‌ای واقع شده‌است که به لحاظ تاریخی دارای اهمیت زیادی است. از جمله ماهیان معروف سد لفور می‌توان به زردپر، سرخ باله و سفید رودخانه‌ای اشاره نمود.

مسیر سفر به سد البرز(لفور)
برای سفر به سد البرز که در استان مازندران، شهرستان سواد کوه شمالی و در روستای لفور قرار دارد .باید یک روز آفتابی ترجیحا در فصل بهار یا تابستان را انتخاب کنید و به فکر رستوران یا اقامتگاه خاصی نباشید، چون قرار است در دل طبیعت و با شیوه‌ای متفاوت این روز را سر کنید. به همراه داشتن چادر و امکانات اولیه ایجاد یک کمپ جزو ملزومات این سفر می‌باشد که البته برای افرادی که قصد سفر یک روزه یا نیمروزه را دارند شرایط کمی فرق می‌کند.


اگر از سمت جاده فیروزکوه قصد سفر به این منطقه را دارید می‌بایست بعد از گذشتن از شهر‌های پل سفید، زیر آب و شیرگاه مسیر خود را به سمت جاده شیرگاه – بابلکنار تغییر دهید که از مناطق کلیج خیل و اسلام آباد نیز عبور می‌کند. البته همه این‌ها در صورتی است که ترافیک‌های مرسوم این شهر‌ها بخصوص در شهر زیرآب و آخرین تونل این شهر به سمت شیرگاه شما را به دام نیاندازد؛ و جاده هراز هم شما را به ترتیب به شهر‌های آمل و بابل راهنمایی می‌کند. در شهر بابل باید به دنبال حرکت در مسیر جاده گنج افروز به سمت بابل کنار باشید البته در جاده‌ی گنج افروز باید بسیار مراقب باشید چرا که این جاده به دلیل موقعیت جغرافیایی در انتها در مجاورت دره‌ای بزرگ می‌باشد که با رانندگی ایمن و رعایت سرعت مطمئنه هیچ خطری شما را تهدید نخواهد کرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سد لفور مازندران شیرگاه زیراب سنگده لاجیم سد البرز شی جین پینگ مهدی طارمی جاده چالوس سنتکام الفجیره سد لفور ترزامی سکه ثامن جان بولتون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۹۵۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاده پُر دست انداز یکی از روستا‌های فومن

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ گروه خبر از تحریریه، امروز به روستای فوشه شهرستان فومن رفتند و گلایه مردم این منطقه را در خصوص جاده نامناسب و پُر از دست انداز این روستا شنیدند.

آسیب به خودرو‌ها، رفت و آمد پر زحمت مردم و مشکل برای انتقال محصولات روستاییان تنها بخشی از مشکلات مطرح شده از سوی مردم روستای فوشه بود.

دیگر خبرها

  • چالوس سه روز بسته شد؛ مسافران از مسیر جایگزین استفاده کنند
  • نبود سالن ورزشی مشکل اصلی روستاهای دهستان الوندکوه غربی
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس ۱۱۵ در دهستان شلیل
  • جاده پُر دست انداز یکی از روستا‌های فومن
  • ثبت بیش از ۶۵ میلیون تردد در جاده‌های ایلام
  • تعطیلی مدارس دهستان بخش سندرک میناب
  • فیلم/ تلاش برای بازسازی جاده‌های آسیب‌دیده از سیل
  • تصادف زنجیره‌ای در جاده مُهر _ لامرد
  • دستگیری قاچاقچیان چوب در لفور سوادکوه
  • سارق گاردریل‌های جاده‌ای در شیروان دستگیر شد