Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مرحله اجرایی طرح غربالگری فشار خون در خراسان رضوی از امروز آغاز شده است.

به گزارش قدس آنلاین، دکتر محمد رضا دارابی اظهار کرد: مرحله نخست طرح غربالگری فشار خون با رویکرد اطلاع رسانی و افزایش آگاهی جامعه از ۲۷ اردیبهشت تا روز گذشته ۱۷ خرداد اجرایی شد و مرحله اجرایی این طرح نیز در پایگاه‌ها و مراکز جامع سلامت شهری و روستایی و پایگاه‌های موقت از امروز آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: علاوه بر مراکز درمانی خصوصی و دولتی ۱۱۰ پایگاه سیار از امروز تا ۱۵ تیر ماه پایش و غربالگری فشارخون در خراسان رضوی را انجام می‌دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: پایگاه‌های سیار کنترل فشار خون در اماکن پرتردد برپا شده است و افراد بالای ۳۰ سال، مادران باردار و بیماران کلیوی می‌توانند با مراجعه به این پایگاه‌ها نسبت به کنترل فشار خون خود اقدام کنند.

دارابی تصریح کرد: مطالعات نشان می‌دهد ۵۰ درصد مبتلایان به پرفشاری خون از بیماری مزمن خود بی اطلاع‌اند و نیمی از افرادی که از بیماری خود مطلعند دارو مصرف نمی‌کنند.

وی بیان کرد: در حال حاضر دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در خراسان رضوی بالای ۳۰ سال سن دارند و بر اساس غربالگری‌های انجام شده در سال‌های گذشته ۱۸۱ هزار نفر از افراد بالای ۳۰ سال استان خراسان رضوی به فشار خون بالا مبتلا بودند که از بیماری خود اطلاعی نداشتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطر نشان کرد: طرح ملی غربالگری فشار خون از ۲۷ اردیبهشت تا ۱۵ تیر ماه در قالب دو مرحله شامل اطلاع رسانی و آگاهی سازی و غربالگری فشار خون اجرا می‌شود.

منبع: مهر

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد طرح غربالگری فشار خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۹۵۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت پایگاه سلامت در محله تاریخی کهنه‌دژ سمنان آغاز شد

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، احمد ریواده معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی و محمد حمیدی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، سیدمحمد حسینی طباطبایی مدیرکل و معاونان راه و شهرسازی استان، کامران قدس رییس دانشگاه علوم پزشکی سمنان، حسین موسوی شهردار و جمعی از مسوولان و فعالان اجتماعی این شهر در آیین آغاز عملیات ساخت و کلنگ‌زنی پایگاه سلامت در محله کهنه‌دژ حضور داشتند.

رییس دانشگاه علوم‌پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی سمنان در این آیین گفت: پایگاه سلامت محله بافت فرسوده کهنه‌دژ سمنان در مساحت ۳۴۵ مترمربع و با زیربنای ۲۲۰ مترمربع یک طبقه به‌منظور ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به ساکنان محله احداث می‌شود.

کامران قدس افزود: هشت هزار و ۵۰۰ نفر از ساکنان محله کهنه‌دژ سمنان از خدمات این پایگاه بهداشتی و درمانی بهره‌مند خواهند شد.

این مسوول اظهار کرد: ارایه خدمات واکسیناسیون نوزادان، ویزیت پزشک و ارایه خدمات مشاوره روانشناسی و تغذیه از جمله کارکردهای یک پایگاه سلامت است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس ۱۱۵ در دهستان شلیل
  • آغاز ساخت پایگاه امداد جاده‌ای در روستای حسن قشلاق بهار
  • آغاز عملیات اجرایی هدایت آب‌های سطحی استان یزد
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس در بویراحمد
  • آغاز به کار ستاد برگزاری نخستین المپیاد هنر در مشهد
  • رشد هفت درصدی اهدای خون در خراسان رضوی
  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی
  • آغاز عملیات اجرایی پایگاه سلامت مرکز خدمات جامع سلامت شهید فرهی
  • ساخت پایگاه سلامت در محله تاریخی کهنه‌دژ سمنان آغاز شد
  • آغاز ساخت پایگاه سلامت شهدای محله کهنه دژ در سمنان