Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@09:10:48 GMT

نبود بالگرد برای اطفای حریق در جنگل‌ها

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۹۵۴۸۳

نبود بالگرد برای اطفای حریق در جنگل‌ها

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها با اشاره به اینکه در حال حاضر بالگرد به‌سختی برای اطفای حریق در جنگل‌ها و مراتع تامین می‌شود، گفت: اعتبار امسال دولت برای اطفای حریق از طریق بالگرد در اختیار سازمان‌های مربوطه قرار نگرفته است و به همین دلیل سازمان جنگل‌ها هنوز نتوانسته هماهنگی‌های لازم را در این زمینه انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ علی عباس‌نژاد در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به بارش‌های چند ماه اخیر در کشور و افزایش پوشش گیاهی در سطح جنگل‌ها و مراتع آتش‌سوزی‌ها نسبت به سال گذشته می‌تواند خسارت‌های بیشتری در پی داشته باشد چنانچه طی چند روز اخیر نیز آتش‌سوزی‌های گسترده‌ای در استان‌های خوزستان، فارس، کهگیلویه و بویر احمد و استان تهران -مسیر فشم- داشتیم.

وی با اشاره اینکه علت عمده این آتش‌سوزی‌ها بی‌احتیاطی گردشگران است، گفت: هنوز میزان خسارت وارد شده به منابع طبیعی کشور پس از این آتش‌سوزی‌ها برآورد نشده است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با اشاره به تجهیزاتی که برای اطفای حریق طی سال گذشته در اختیار سازمان جنگل‌ها قرار گرفت، تصریح کرد: در حال حاضر نبود بالگرد مشکل اصلی ما برای اطفای حریق است. طی سال‌های گذشته با هماهنگی مدیریت بحران کشور، بالگرد در اختیار سازمان جنگل‌ها قرار می‌گرفت همچنین سال گذشته ۱۶ پایگاه اطفای حریق در سطح کشور مشخص شده بود و هر زمان که به بالگرد احتیاج بود، هلی‌کوپترهای هلال احمر، ناجا و نیروهوایی از نزدیکترین پایگاه به محل حریق فرستاده می‌شد.

عباس‌نژاد با بیان اینکه در حال حاضر به‌سختی بالگرد برای اطفای حریق تامین می‌شود، اظهار کرد: برای مثال در آتش‌سوزی خوزستان بالگرد با ۱۵ ساعت تاخیر فرستاده شد که افزایش خسارت را در پی داشت.

به گفته فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، اعتبار امسال دولت برای اطفای حریق از طریق بالگرد در اختیار سازمان‌های مربوطه قرار نگرفته است و به همین دلیل سازمان جنگل‌ها هنوز نتوانسته با نهادهایی که در اطفای حریق به این سازمان کمک می‌کنند هماهنگی‌های لازم را انجام دهد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه روشن کردن آتش در جنگل‌ها ممنوع است و انجام آن جرم محسوب می‌شود به گردشگران توصیه کرد که از پرت کردن ته سیگار به جنگل‌ و اطراف جاده‌ها خودداری کنند.

عباس نژاد در پایان با تاکید بر اینکه تنها حدود ۱۰ درصد از اراضی کشور ما پوشش جنگلی دارد، گفت: آتش‌سوزی‌های عمدی در جنگل‌ها و مراتع جریمه نقدی و حتی مجازات حبس به دنبال دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آتش سوزی در جنگل ها اطفاي حريق بالگرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۹۵۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست تعاونی مسکن سازمان جنگل‌ها برای استقرار روی گسل

معاون وزیر راه و شهرسازی از بررسی درخواست تعاونی مسکن سازمان جنگل‌ها برای استقرار ملک این تعاونی روی گسل در شهر شهید باقری خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، خسرو دانشجو دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران اظهار کرد: در خصوص پلاک ثبتی موصوف در شهرک شهید باقری به درخواست تعاونی مسکن کارکنان سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور، موضوع در دستور کار کمیته فنی شورای‌عالی شهرسازی و معماری قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به استقرار ملک شهرک شهیدباقری روی گسل موجود و برای استفاده حداکثری از توان علمی و اجرایی کشور با همکاری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به‌عنوان مرجع قانونی امکان حداکثر بارگذاری سازه‌ای با رعایت جمیع عوامل موثر از جمله مقررات ملی ساختمان تعیین و بر آن اساس میزان تراکم ساختمانی و سایر ضوابط شهرسازی و معماری مشخص و پس از طی روال قانونی ابلاغ شود.

وی همچنین یادآور شد: ضرورت تهیه طرح ویژه مجموعه مصلی امام‌خمینی (ره) و صیانت از حریم مصلی در جلسه شورای‌عالی با حضور وزیر راه و شهرسازی و اعضای شورا و نمایندگان مصلی امام‌خمینی، سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات عمومی و دولتی، شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران مطرح و با توجه به نقش، جایگاه، اهمیت، رسالت ملی و فراملی مجموعه مصلی این طرح بررسی شد.

دانشجو گفت: این اراضی با در اختیار داشتن مجموعه‌ای از فرصت‌های مکانی با عملکردهای ویژه، نقش بی‌بدیلی در هویت فرهنگی شهر تهران دارد. بنابراین با هدف پاسخگویی به تغییر و تحولات رخ داده و ساماندهی وضعیت موجود و گذشت حدود دو دهه از تهیه طرح‌های مختلف برای این مجموع منحصر به فرد، تهیه طرح ویژه برای این مجموعه در دستور کار قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رزمایش اطفای حریق در جنگل‌های تمام استان‌ها اجرا می‌شود
  • ضرورت بروزرسانی تجهیزات منابع طبیعی
  • امکانات اطفای حریق در مراتع و جنگل‌ها به خصوص در سمیرم تقویت شود
  • آتش سوزی خودروی پراید حین سوخت گیری در آستارا/ حریق مهار شد
  • آتش‌سوزی یک باب مغازه در تالش
  • درخواست تعاونی مسکن سازمان جنگل‌ها برای استقرار روی گسل
  • کمبود بیش از ۵هزار شیر هیدرانت آتش‌نشانی در مشهد
  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار
  • آتش‌ سوزی ۲ فروند لنج در چابهار؛ یک نفر فوت کرد
  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها