Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، فرهاد دژپسند در مراسم معارفه رئیس جدید سازمان امور مالیاتی کشور گفت: یکی از مهمترین مباحث عصر جدید در ایران که می‌خواهد بودجه بدون نفت را تجربه کند حرکت به سمت درآمدهای مالیاتی است. البته درآمدهای نفت و گار می‌تواند مزیت‌ باشد اما آنچه مذموم است اتکای بودجه دولت به درآمدهای نفت و گاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از همین روی باید به سمت بودجه مبتنی بر مالیات و درآمدهای سالم و پاک حرکت کنیم.

وی ادامه داد: سازمان مالیاتی در سال‌های اخیر اقدامات بسیار مهمی انجام داد و امروز شاهد هستیم که بیش از 107 هزار میلیارد تومان درآمد نقدی و 109 هزار میلیارد تومان تهاتری محقق شده است.

وزیر اقتصاد با اشاره به فعالیت آقای پناهی سرپرست سازمان امور مالیاتی گفت: ایشان فردی عمیق، دلسوز و مسلط به امور مالیاتی است و برخی بداخلاقی‌ها اجازه نداد که از آقای پناهی استفاده کنیم و به اجبار از آقای نوبخت درخواست کردیم تا از جناب دکتر پارسا استفاده کنیم که عملکرد درخشانی در سازمان مالیاتی داشته‌اند و همیشه با جدیت به دنبال اجرای امور بودند. آقای پارسا فرد بادانشی است که از بالا به پایین تمام مراحل پیشرفت را طی کرده است. باید توجه داشت که سازمان مالیاتی یک سازمان بزرگ است بنا بر این مدیر آن باید سابقه مدیریت اجرایی و ملی داشته باشد که آقای پارسا این ویژگی‌ها را دارد.

وی با بیان این که ما در دوره انتقال از درآمدهای نفتی به درآمدهای مالیاتی هستیم گفت: نباید حداکثر کردن درآمدهای مالیاتی هدف ما باشد و پول زور از کسی بگیریم. ملاک ما مالیات حقه است و آنچه که در قانون مشخص شده است. اگر بخواهیم درآمدهای مالیاتی را افزایش دهیم نباید موعدیان خوش‌حساب و خوش‌رفتار را دوباره شکنجه کنیم.

وی با بیان این که مکانیزه کردن نظام مالیاتی، بستر هوشمندسازی مالیات را ایجاد می‌کند، گفت: رشد اقتصادی با درآمدهای مالیاتی در ارتباط است و اگر مالیات از یک جایی بیشتر اخذ شود اثر منفی بر تولید خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: یکی از بندهای اقتصاد مقاومتی تاکید بر درآمدهای مالیاتی است از همین روی همیشه مورد تاکید و تایید مقام معظم رهبری بوده است.

دژپسند با بیان این که برای بهبود فضای کسب و کار برنامه جدیدی داریم، گفت: باید مالیات بر فعالیت‌های اختلال‌زا را در در اولویت قرار دهیم؛ فعالیت‌هایی که باعث بهم ریختگی بازارها می‌شوند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اقتصاد ایران پول درآمد مالیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۹۵۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴ برابری مالیات پرداختی بانک های اروپایی به روسیه

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از فایننشال تایمز، بانک های اروپایی گزارش داده اند که طی سال گذشته ۸۰۰ میلیون یورو به دولت روسیه مالیات داده اند که نسبت به پیش از آغاز درگیری مسکو و کی یف ۴ برابر شده است.

دلیل افزایش پرداخت مالیات از سوی بانک های اروپایی در روسیه بالا رفتن درآمد آنها در این کشور اعلام شده است.

فقط ۷ بانک اروپایی از جمله دویچه بانک، ای ان جی و کومرتس بانک اعلام کرده اند که از حضور در بازار روسیه ۳ میلیارد یورو درآمد داشته اند.

درآمد این بانک ها در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال ۲۰۲۱ معادل ۳ برابر رشد کرده است.

مالیات پرداخت شده از سوی بانک های اروپایی به دولت روسیه معادل ۰.۴ درصد کل مالیاتی بوده که کرملین انتظار داشت از فعالیت های غیر نفتی و گازی در این کشور دریافت کند.

افزایش نرخ بهره بانکی و تحریم های اعمال شده علیه روسیه از جمله عوامل موثر بر افزایش درآمد بانک های خارجی در این کشور بوده است.

فقط نیمی از مالیات پرداختی از سوی بانک‌های اروپایی به دولت روسیه از سوی بانک رایفایزن اتریش پرداخت شده چرا که این بانک بیشترین حضور و فعالیت را نسبت به دیگر بانک‌های دیگر اروپایی در روسیه دارد.

کد خبر 6092784 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • راز صفر شدن مالیات ۵۰ درصد اصناف خرد در کشور
  • راز صفر شدن مالیات 50 درصد اصناف خرد در کشور
  • علی جدی در گفت و گو با قدس: مجلس باید مالیات بر درآمد در مناطق محروم را کاهش دهد
  • ◄ مالیات و مشکلات شرکت های ریلی
  • فرار مالیاتی با دفتر ویترینی
  • اعطای مشوق‌های مالیاتی به تولید در راستای تحقق شعار سال
  • اقساط مالیاتی اصناف بلندمدت‌تر می‌شود
  • افزایش ۴ برابری مالیات پرداختی بانک های اروپایی به روسیه
  • ۱۰ هزار خانه خالی در پرند به سازمان امور مالیاتی معرفی شد
  • جدول درآمدهای نفتی و مالیاتی دولت در بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد