Web Analytics Made Easy - Statcounter

شکرنابی با اعلام برگزاری کلاس‌های حفظ قرآن در ایام تابستان در مسجد جامع غدیر خم، گفت: مکتب قرآن و عترت(ع) این مسجد برنامه‌های متنوعی را به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت نسل جوان در تابستان اجرا می کند که توجه به قرآن در اولویت آنها است.

«محسن شکرنابی» در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، با بیان اینکه درخواست مقام معظم رهبری درباره تربیت 10 میلیون حافظ قرآن، مطالبه ای متناسب با شرایط زمان است، اظهار کرد: هر چقدر شیعیان بیشتر به مفاهیم قرآنی مسلط باشند به همان اندازه در مقابله با تفکرات انحرافی دشمنان به ویژه وهابیت موفق تر خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مسئول شورای فرهنگی مسجد جامع غدیر خم با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع جامعه قرآن کشور درباره پیوند زدن همه برنامه های قرآنی با مساجد، اظهار کرد: مطمئنا تحقق این موضوع موجب سرعت بخشیدن به برنامه های حفظ قرآن در کشور می شود، موضوعی که موجب شکل گیری واحدهای حفظ قرآن در مساجد شده است.

 

وی با بیان اینکه مسجد جامع غدیر خم منطقه ضرابخانه تهران به منظور سامان دهی به فعالیت های قرآنی و فرهنگی خود واحدی به نام «مکتب قرآن و عترت» را تشکیل داد، افزود: این مکتب در مناسبت های مختلف برنامه هایی به منظور آشنایی بیشتر مردم با معارف قرآن و اهل بیت (ع) اجرا می کند.

 

شکرنابی تصریح کرد: مکتب قرآن و عترت مسجد جامع غدیر خم برنامه های مختلفی به منظور غنی سازی اوقات فراغت نسل جوان در تابستان امسال اجرا می کند که توجه به قرآن در اولویت کاری آنها است.

 

وی ادامه داد: این مکتب کلاس های آموزش روخوانی، روان خوانی، حفظ، صوت، لحن و درک مفاهیم قرآن را از دوشنبه، سوم تیرماه در مسجد جامع غدیر خم برگزار می کند که علاقمندان برای ثبت نام در این کلاس ها می توانند همه روزه به دفتر این مسجد واقع در تهران، خیابان پاسداران، خیابان شهید کشوری مراجعه کنند.

 

مسئول شورای فرهنگی مسجد جامع غدیر خم یادآور شد: مکتب قرآن و عترت این مسجد همچنین ویژه برنامه های معرفتی و بصیرتی تدارک دیده که برگزاری کلاس های آموزش احکام و آشنایی با قصص قرآنی و همچنین جلسات اخلاقی با حضور استادان برجسته اخلاق کشورمان از جمله آنها است.

 

پایان پیام/397

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز عید فطر عید فطر خبرگزاری شبستان اقامه نماز عید فطر نماز جمعه امام خمینی ره استان بوشهر مقاومت مقام معظم رهبری خطبه های نماز جمعه حفظ قرآن تابستان مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۹۶۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوقات شرعی اهواز، ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، امروز یکشنبه، ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۶ شوال ۱۴۴۵ هجری قمری ۵ می‌سال ۲۰۲۴ میلادی است.
 
اوقات شرعی امروز به شرح زیر است:
 
گلبانگ اذان ظهر در اهواز ساعت ۱۲ و ۱۲ دقیقه به گوش می‌رسد و غروب آفتاب ساعت ۱۸ و ۵۸ دقیقه خواهد بود.
 
نوای روحبخش اذان مغرب نیز در ساعت ۱۹ و ۱۶ دقیقه طنین انداز می‌شود و نیمه شب شرعی ساعت ۲۳ و ۲۷ دقیقه است.
 
اذان صبح فردا، دوشنبه ۱۷ اردیبهشت نیز ساعت ۳ و ۵۷ دقیقه به گوش خواهد رسید و آفتاب در ساعت ۵ و ۲۶ طلوع می‌کند.
 
ذکر روز یکشنبه:
 
یا ذالجلال و الاکرام
 
به معنای "ای صاحب شکوه و بزرگواری" است که ۱۰۰ مرتبه خوانده می‌شود و باعث موجب فتح و نصرت خواهد شد.
 
ذکر این روز به اسم امیرالمومنین (ع) و حضرت زهرا (س) است و روایت شده که در این روز زیارت این دو بزرگوار خوانده شود.
 
حدیث روز را بخوانید:

امام صادق علیه السلام فرمود: مَن قَرَاَ القُرآنَ وَ هُوَ شابٌّ مُؤمِنٌ اِختَلَطَ القُرآنُ بِلَحمِهِ وَ دَمِهِ وَ جَعَلَهُ اللّه عَزَّوَجَلَّ مَعَ السَّفَرَةِ الکِرامِ البَرَرَةِ، وَ کانَ القُرآنُ حَجیزا عَنهُ یَومَ القیامَةِ.


هر جوان مؤمنى که در جوانى قرآن تلاوت کند، قرآن با گوشت و خونش مى آمیزد و خداوند عزّوجلّ او را با فرشتگان بزرگوار و نیک قرار مى دهد و قرآن نگهبان او در روز قیامت، خواهد بود. (کافى (ط-الاسلامیه) ج ۲، ص ۶۰۳)

سخنان آموزنده:

قلب سالم یعنی دلی که هیچ نوع بیماری از قبیل کینه و حسادت و سایر صفات ناپسند، نداشته باشد. (شهید دکتر مرتضی مطهری)
 
احکام شرعی امروز:
 
سوال: حکم شرعى الصاق عکس‌هاى مبتذل بر اجناس با هدف فروش بیش‌تر چیست؟ آیا اسلام به مشتریان هم توصیه به ترک خرید این اجناس را مى‌کند یا نهى دینى فقط به فروشندگان است؟
 
جواب: چاپ، نشر، خرید و فروش و ترویج عکس‌هاى مبتذل و الصاق آنها بر روى اجناس که موجب انحراف و فساد جوانان شده و یکى از مظاهر تهاجم فرهنگی و ترویج فرهنگ منحطّ غرب مى‌باشد، جایز نیست. (استفتائات مقام معظم رهبری)

دیگر خبرها

  • ۵۰ مسجد کردستان میزبان جشن‌های عمومی دهه کرامت هستند
  • ۱۰۶۶ ختم قرآن به نیت شهدای قوچان انجام خواهد شد
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس/ برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان
  • عبور موفق از پیک تابستان نیازمند همراهی مردم/ جایزه ۶۰۰ دستگاه خودرو ویژه مشترکین کم مصرف
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس/ فضای مدرسه در زمان اوقات فراغت در اختیار گروه‌های مردمی قرار می‌گیرد
  • برگزاری کارگاه آموزشی سامانه جامع حمد در یاسوج
  • تعریف ظرفیت‌های مشاوره‌ای برای افرادی که در سن ازدواج هستند
  • تقویت مکتب اهل‌بیت(ع) با اجرای مناسب برنامه‌های مذهبی
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • اوقات شرعی اهواز، ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳