Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@23:01:00 GMT

مانور طرح ملی کنترل فشار خون در گناوه برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۹۶۴۶۷

مانور طرح ملی کنترل فشار خون در گناوه برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی پاک نژاد صبح شنبه در حاشیه برگزاری مانور کنترل فشار خون در شهرستان گناوه اظهار داشت: همزمان با سراسر کشور طرح ملی کنترل فشار خون در شهرستان گناوه برگزار در حال برگزاری است و از همه مردم درخواست می‌شود با مراجعه به پایگاه‌های در نظر کرفته شده نسبت به کنترل فشر خون خود اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تعداد ۱۳ پایگاه در سطح شهر گناوه در مدت یک ماه و علاوه بر آن مراکز و مطل بها و و در روستاها خانه‌های بهداشت آماده پذیرش مردم برای اجرای این طرح هستند.

وی گفت: امید است با مشارکت خوب مردم شهرستان گناوه بتوان در اجرای این طرح نیز با موفقیت برگزار شود.

پاک نژاد اظهار داشت: شهرستان گناوه در امر ورزش نیز اقدامات خوبی صورت گرفته و در حال حاضر پیاده راه سلامت در گناوه زمینه مناسبی برای شهروندان برای استفاده است.

محمد بازیاری رئیس شبکه بهداشت و درمان گناوه گفت: طرح ملی کنترل فشار خون همزمان با سراسر کشور امروز در شهرستان گناوه آغاز شده است که انتظار می رود مردم شهرستان با مراجعه به پایگاه ها و مراکز در نظر گرفته شده در این طرح مشارکت کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه بیماری فشار خون به عنوان قاتل خاموش نامگذاری شده و مبتلان به آن از این بیماری مطلع نیستند هدف بیشتر در این طرح شناسایی افرادی است که از بیماری خود اطلاع ندارند.

جمعیت هدف در شهستان گناوه حدود ۵۳ هزار نفر است که شامل افراد بالای ۳۰، سال زنان بارداردر هر گروه سنی و بیماران کلیوی است.

۱۸ خانه بهداشت، ۱۰ مرکز بهداشتی درمانی، یک پایگاه سلامت غیر ضمیمه، ۲ بیمارستان شهرستان و درمانگاه های بخش خصوصی و دولتی سطح شهرستان است سه پایگاه ثابت یکی در مرکز شهر و در گلزار شهدا و در ساحل مسقر هستند و در دو شیفت صبح و بعد از ظهر آماده ارائه خدمات هستند.

این طرح از امروزر ۱۸ خرداد آغاز و تا ۱۵ تیرماه ادامه دارد و انتظار می رود که مردم در اسرع وقت مراجعه کنند.

این طرح کاملاً رایگان است و افراد کسانی که برای وضعیت فشار خون به مراکز تعیین شده مراجعه می‌کنند کارت ملی همراه داشته باشند که پس از انجام معاینه در سامانه ثبت پیامکی به آنان ارسال و به آنان اطلاع داده می‌شود در چه وضعیتی قرار دارند.

کد خبر 4634928

منبع: مهر

کلیدواژه: گناوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۹۶۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع مشکل کمبود فشار آب در مناطق کوی دانشگاه شهرستان نقده

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،پرویز خیرفام اظهار داشت: با توجه به گزارش‌های مردمی به سامانه خدمات ۱۲۲ در خصوص کمبود فشار آب و قطعی آب در برخی مناطق کوی دانشگاه اکیپ اتفاقات و کارشناسان امور جهت بررسی موضوع در ساعات مختلف به منطقه اعزام و با بررسی بعمل آمده محل حادثه را پیدا و با توجه به معیوب شدن شیر فلکه سایز ۲۰۰ چدنی و همچنین ترکیدگی لوله آب شرب که باعث کم آب شدن این مناطق شده بود اقدام به تعویض شیر فلکه و ترمیم شکستگی کردند.   وی افزود: با اقدامات انجام شده مشکل کمبود فشار آب در مناطق کوی دانشگاه نقده مرتفع شد.

دیگر خبرها

  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • ۴۰ برنامه هفته بسیج کارگری در چالوس برگزار می‌شود
  • دستگاه های اجرایی شهرستان گناوه در اجرای طرح «نور» همکاری کنند
  • آمادگی مشترک پلیس راه، هلال احمر، اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و اورژانس شهرستان تکاب برای مقابله با حوادث غیر مترقبه
  • رفع مشکل کمبود فشار آب در مناطق کوی دانشگاه شهرستان نقده
  • آزمون نهایی طرح ملی «زندگی با آیه ها» در آستارا برگزار شد
  • آئیین تجدید میثاق با شهدا در گناوه برگزار شد
  • ترک فعل‌ها در سیل اخیر بررسی می‌شود
  • افت شدید فشار آب شهرستان رودبار، امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد