Web Analytics Made Easy - Statcounter

چهار گروه پیشران در مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی با هدف تعامل حوزه های علمی و تخصصی در حوزه علوم شناختی،تشکیل شد. ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱ سیاسی نظرات - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم،‌ به نقل از ستاد توسعه علوم شناختی، حسین عزیزی، کارشناس ارشد گروه پژوهش، فناوری و زیر ساخت ستاد توسعه علوم شناختی اعلام کرد: تعامل حوزه‌های مختلف با یکدیگر، ابزارسازی و ایجاد فناوری در حوزه‌های علوم شناختی را ممکن ساخته و ستاد توسعه علوم شناختی در این زمینه حمایت از شکل‌گیری گروه‌های پیشران را به منظور بهره برداری از ظرفیت و پتانسیل‌های موجود در کشور در اهداف و برنامه‌های خود قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شکل گیری و فعالیت گروه‌های پیشران برای تسریع در اجرای طرح‌های پژوهشی در حوزه علوم شناختی و زمینه سازی برای بومی سازی تولید، ساخت و تأمین تجهیزات و فناوری‌های شناختی از راهبردهای اصلی ستاد توسعه علوم شناختی محسوب می‌شود. در این راستا گروه‌های متعددی از جمله در حوزه‌های نورواپتیک، اختلالات عصب-تحولی و تحریک عمقی مغز شکل گرفته است.

کارشناس ارشد ستاد علوم شناختی با بیان اینکه گروه پیشران نورواپتیک یکی از گروههای پیشران تشکیل شده در مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی است، گفت: محققان عضو این گروه در یک تلاش علمی موفق شدند با حمایت‌های ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی، دستگاه‌های پیشرفته تصویربرداری نوری از مغز با روش سیگنال ذاتی، تصویربرداری نوری از مغز به روش استفاده از رنگدانه های حساس به ولتاژ، تصویربرداری نوری به روش اسپکل لیزری و تجهیزات مربوط به اپتوژنتیک را برای استفاده در زمینه علوم اعصاب شناختی در کشور طراحی و تولید کنند.

به گفته وی دستیابی به تکنیک «اپتوژنتیک» برای تحریک و کنترل سیستم‌های عصبی از طریق دستکاری سیستم‌های عصبی و حساس کردن سلول‌های عصبی به نور، یکی از موفقیت‌های محققان عضو گروه پیشران در پژوهشکده لیزر و پلاسما دانشگاه شهید بهشتی و با همکاری مرکز تحقیقات علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است.

عزیزی اضافه کرد: با بهره برداری از این دستگاه‌ها و تجهیزات طراحی و ساخته شده توسط گروه پیشران نورواپتیک، متخصصان قادرند به روش‌های پیشرفته و روزآمد، ساختار و عمکلکرد مغز را مورد مطالعه قرار دهند.

19 دانشگاه ایرانی در فهرست برترین دانشگاه‌های جهان قرار گرفتند

کارشناس ارشد ستاد توسعه علوم شناختی یادآورشد: ساخت انواع دستگاه‌های ثبت سیگنال‌های مغزی و تحریک مغزی از جمله دستآورهای اجرای طرح‌های تحقیقاتی در امر تولید و ساخت فناوری‌های شناختی در داخل کشور است.

وی می‌گوید: تلاش‌ها برای دستیابی به تأمین نیازهای داخلی و کاهش وابستگی‌ها با اجرای دقیق طرح‌های تحقیقاتی همراه با ارزیابی و نظارت مستمر بر اجرای این طرح‌ها به عنوان یک اولویت و راهبرد از سوی ستاد توسعه علوم شناختی با جدیت ادامه دارد.

این کارشناس ترغیب مطالعات بین رشته‌ای و گروهی در میان محققان و نخبگان برای اجرای طرح‌های تحقیقاتی و حمایت‌های گسترده از فعالیت‌های آنان را از برنامه‌های عملی ستاد توسعه علوم شناختی یاد کرد و گفت: تبادل دیدگاه‌ها میان مجریان و ناظران طرح‌های تحقیقاتی برای پیشرفت طرح‌ها بطور جدی در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

R1541/P/S1/CT12 واژه های کاربردی مرتبط دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۹۷۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، شانزدهمین آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به سرپرستی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران به صورت سراسری در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: سومین همایش سلامت، حکمت و حکمرانی در بیمارستان فرهیختگان برگزار می‌شود/ یکم اردیبهشت؛ آخرین مهلت ارسال مقالات

به گفته مهسا آل ابراهیم، رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران و مسئول المپیاد کشوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آزمون غربالگری (مرحله اول انفرادی) شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور در تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، در ۵ حیطه آموزش پزشکی، مدیریت نظام سلامت، همگرایی علوم پایه، استدلال بالینی و حیطه ی هنر و سلامت، با حضور بیش از ۸۰ نفر از داوطلبان این واحد دانشگاهی، در سالن شهید احدی ساختمان زرگنده برگزار شد.

وی افزود: برگزیدگان حیطه های مختلف آزمون غربالگری دانشگاهی، در خردادماه ۱۴۰۳ به المپیاد کشوری وزارت بهداشت راه خواهند یافت.

آل ابراهیم خاطرنشان کرد: با توجه به درخشش دانشجویان عزیزمان در المپیاد کشوری وزارت بهداشت در سال گذشته، امید آن داریم که امسال نیز به لطف پروردگار با کسب مدال های بیشتر، شاهد اعتلای جایگاه دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، در المپیاد کشوری وزارت بهداشت باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228971 برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی

دیگر خبرها

  • ضرورت افزایش ظرفیت دکتری جمعیت شناسی در دانشگاه‌ها/ تعامل ستاد جمعیت و فضای دانشگاهی کشور+فیلم
  • یک مرکز معاینه فنی سنگین در پایانه شرق ایجاد می شود
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • هشدار رئیس دانشگاه آزاد به ناهنجاری در انتخاب رشته دانشگاهی
  • تلاش دانشگاه حرکت در جهت درآمدزایی غیر شهریه‌ای است
  • ضرورت جبران کمبود دانشجو در دانشگاه آزاد
  • این میوه از افسردگی جلوگیری می‌کند
  • انتخاب وزارت علوم به میزبانی بخش دانشگاهی سی و دومین دوره نمایشگاه قرآن
  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور