Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-05@00:29:50 GMT

ارسال بازرس به بانک‌ها براي اجراي قانون چک

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۹۷۰۲۲

ارسال بازرس به بانک‌ها براي اجراي قانون چک

خبرگزاري آريا - عضو کميسيون شوراها و امور داخلي کشور با اشاره به کم کاري بانک‌ها در اجراي قانون جديد چک گفت: بانک مرکزي بايد با بانک‎هايي که به بخشنامه عمل نمي‌کنند، برخورد کند که البته بازرسي از آنها به دستور قائم مقام بانک مرکزي شروع شده است.
به گزارش خبرگزاري آريا، ابوالفضل ابوترابي عضو کميسيون شوراها و امور داخلي کشور و نماينده مردم نجف آباد در مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با فارس با اشاره به ابلاغ بخشنامه بانک مرکزي براي اجراي قانون جديد صدور چک در تاريخ 28اسفندماه 97گفت: اين بخش‌نامه به مديران عامل تمامي بانک‌ها ابلاغ شده‌است و بانک‌ها نيز مکلف هستند اين بخشنامه را به تمام شعب خود در سراسر کشور ابلاغ کرده و آن ‌را اجرايي کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق اين بخشنامه مقرر شد چک‌هاي برگشتي بايد داراي يک کد رهگيري باشند.
عضو کميسيون شوراها و امور داخلي کشور درزمينه کم کاري بانک‌ها در اجرا کردن اين بخشنامه توضيح داد: دکتر کميجاني قائم مقام بانک مرکزي بعد از اطلاع از کم کاري بانک ها در اجراي اين بخشنامه، يک دستوري را به بازرسي‌‌هاي بانک مرکزي دادند که بازرسي‌‌هاي آنها را کل کشور، شهرستان‌هاي مختلف و بانک‌هاي مختلف اعلام کنند.
وي افزود: طبق اين دستور قائم مقام بانک مرکزي يک هيأتي براي بازرسي از بانک‌ها مشخص شدند که به صورت اتفاقي از شعب مختلف بانک‌ها کشور بازديد مي‌کنند که ببينند کدام بانک‌ها به اين بخشنامه عمل نمي‌کنند.
ابوترابي در پايان با تاکيد بر وظيفه بانک مرکزي در نظارت بر اجراي بخشنامه‌ها، تصريح کرد: بانک مرکزي بايد با بانک‎هايي که به بخشنامه عمل نمي‌کنند برخورد کند که البته بازرسي‌‌هاي آنها به دستور قائم مقام بانک مرکزي شروع شده است.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۹۷۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب ۱۰۰۰ میلیارد از تسهیلات تبصره ۱۸ در لرستان

به گزارش خبرنگار مهر، سیروس ابراهیمی امروز پنج‌شنبه در جلسه بررسی تبصره ۱۸ قانون بودجه لرستان، اظهار داشت: اعتبار مربوط به جز سوم تبصره ۱۸ قانون بودجه در سال ۱۴۰۲ از آذرماه گذشته به بانک‌ها پرداخت و روند کار در اختیار دستگاه‌های اجرایی متعهد قرار گرفت که در پایان سال گذشته بیش از ۴۴ درصد آن پرداخت شد.

وی ادامه داد: هدف‌گذاری که در کشور برای پرداخت این تسهیلات در کشور در نظر گرفته شده است پرداخت ۷۰ درصدی است که امیدواریم باتوجه‌به باز بودن سامانه پرداخت در بانک‌ها و تسریع روند تکمیل پرونده و معرفی به بانک‌ها از مرز ۷۰ درصد نیز عبور کنیم.

معاون استاندار لرستان در مورد بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه در سال ۱۴۰۱، اظهار کرد: در این بخش از پرداخت تسهیلات نیز در سطح کشور وضعیت خوبی داشته و جزو دو استان برتر کشور هستیم.

ابراهیم، ی گفت: در جز چهارم تبصره ۱۸ در سال ۱۴۰۲ نیز که در اختیار دستگاه‌های حمایتی است به‌خوبی عمل شده و از ۱۳۰۰ میلیارد سهم استان تا کنون بیش از ۱۰۰۰ میلیارد جذب و پرداخت شده است.

کد خبر 6094995

دیگر خبرها

  • بانک مرکزی وضعیت ارزی کشور را بهبود بخشید
  • تدوام روند نزولی نرخ تورم
  • در سفر رافائل گروسی به تهران موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟
  • آیا در سفر گروسی موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟
  • شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی از دلال پتروشیمی در استان فارس
  • مبارزه با فرار مالیاتی به دلالان پتروشیمی رسید
  • ◄ بانک مرکزی براساس نص صریح قانون نرخ ارز نیما را اصلاح کند‌
  • ابطال بخشنامه مدیران میانی گمرک با رای دیوان عدالت اداری
  • ابطال بخشنامه گمرک با رای دیوان عدالت اداری همزمان با سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان
  • جذب ۱۰۰۰ میلیارد از تسهیلات تبصره ۱۸ در لرستان