Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست سازمان توسعه تجارت با اشاره به عدم آشنایی کافی شرکت‌های ایرانی به ملزومات برندسازی، از ثبت برند یک شرکت بسیار بزرگ ایرانی در خارج توسط یکی از مدیران سابق آن خبر داد که برای بازگرداندن حق برند، ۱۰۰۰ میلیارد تومان طلب کرده است. ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳ اقتصادی اقتصاد ایران نظرات - اخبار اقتصادی -

محمدرضا مودودی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصای خبرگزاری تسنیم با اشاره به لزوم حمایت‌های غیرمالی و خصوصاً آموزشی در بحث برندسازی برای شرکت‌ها و تولیدات محصولات صادراتی کشورمان اظهار کرد: در کشورهای مختلف در هیچیک از موارد، حمایت‌های صادراتی به شکل مستقیم انجام نمی‌شود و متدولوژی طراحی شده ما برای حمایت از صادرات، به شیوه کشورهای موفق دنیا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه متاسفانه به لحاظ توانمندی صادراتی، کشور ما توسعه لازم را پیدا نکرده است گفت: باعث تاسف است که امروز برخی شرکت‌های بزرگ و برندهای مطرح ایرانی اعلام می‌کنند برندشان را در خارج به نام شرکت یا افراد دیگری ثبت کرده‌اند؛ این مشکل هیچ ربطی به حمایت‌های مادی ندارد بلکه این مشکل بر اساس یک ضعف فرهنگی در بخش بین المللی و تبلیغاتی رخ می‌دهد.

وی گفت: این یک ضعف بزرگ است که برخی شرکت‌های بزرگ ما هنوز نمی‌دانند که پیش از شروع تبلیغاتشان برای برند محصولات تولیدی، باید آن برند را در دنیا ثبت کنند.

مودودی اضافه کرد: به عنوان مثال برند یک شرکت بسیار بسیار بزرگ که در سطح ملی هم فعالیت دارد و یکی از ارگان‌های عمومی صاحب آن است، در خارج کشور توسط فرد دیگری که از قضا از داخل همان مجموعه هم بوده ثبت شده و آن فرد نیز برای برگرداندن حق برند به این شرکت بزرگ درخواست 1000 میلیارد تومان کرده است.

متاسفانه این یک داستان خطرناکی است که در کمین برند شرکت‌های ایرانی قرار دارد، افزود: علاوه بر این، من در سفرم به افغانستان متوجه شدم یکی از برندهای بهداشتی که ما تبلیغات گسترده‌ای هم برایش داشته‌ایم و اتفاقا جزو محصولات صادراتی ما هم هست، در این کشور ثبت شده و محصولی دقیقاً به همان شکل در آنجا درحال تولید است.

وی گفت: این باعث تاسف است که چنین مواردی، به همین چند نمونه ختم نمی‌شود و ده‌ها مورد از چنین مشکلاتی برای شرکت‌های ایرانی و برندهای صادراتی کشورمان گزارش شده است.

انتهای پیام/

R34343/P/S7,77,78/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۹۷۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متعهد به خرید داخلی مرغ از مرغداران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام، اظهار داشت: امروز بازار نهاده‌ها در آرامش کامل است. شرکت پشتیبانی امور دام کشور با اعطای نهاده مدت دار و عرضه بیش از یک میلیون تن نهاده با ارز ترجیحی و بهره گیری از مکانیزم استمهال، خدمت مهمی به جامعه مرغداران کرده است، به گونه‌ای که عمده انبار‌های مرغداران و زنجیره‌ها پر از نهاده است.
وی ادامه داد: صنعت مرغداری وارد یک کلاس جهانی جدید شده و ما نیازمند یک گفتگوی ملی با مرغداران کشور هستیم، زمان آن رسیده که با بهره وری و کارایی بالاتری تولید کنیم.
شیرزاد یادآور شد: در حال حاضر همکاران شرکت و مدیران استانی بدون محدودیت به خرید بیش بود مرغ در استان‌ها مشغول هستند و با همه ظرفیت مان متعهد به خرید مرغ هستیم و با شیبی ۲۷ درصدی طی یکماه گذشته شرکت به رکورد خرید روزانه ۱۰۰۰ تن خرید مرغ رسیده است.
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور با بیان اینکه در ماه رمضان حدود ۱۷ هزارتن مازاد مرغ از استان‌ها خریداری شد، گفت: شرکت پشتیبانی امور دام امسال واردات گوشت مرغ را از دو ماه قبل در فراخوان و مناقصه‌های بین المللی متوقف کرده و تکمیل، کهنه و نو شدن ذخایر استراتژیک مرغ کشور با تولید داخل صورت می‌گیرد.
شیرزاد گفت: صنعت مرغداری نیاز به منابع مالی جدید، سرمایه درگردش مکفی و بیمه قیمت محصولات دارد. حتما باید کریدور‌های صادراتی فعال شود. صادرکنندگان مرغ باید مشوق‌های صادراتی و بسته‌های حمایتی دریافت دارند.
وی ادامه داد: صادرات موفق مرغ وابسته به زیرساخت‌های مناسب صادراتی و ظرفیت‌های کشتارگاهی استاندارد است که در حال حاضر در آن ضعف داریم و نیاز به تقویت کمی تعداد کشتارگاه‌ها و ارتقای کیفیت مدیریت صادرات مرغ در کشور داریم.

دیگر خبرها

  • بهترین تلویزیون های ساخت داخل و با گارانتی
  • بازدید هیئت‌های تجاری قطر و ترکیه از دستاورد‌های صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی
  • ماجرای بازیگرانی که مهاجرت کردند | وضعیت رفتگان اغتشاشات ؛ از تاکسی اینترنتی تا بازی تنها در حد چند دقیقه رقص!
  • برنامه های شاخص ساینا در سال مالی جدید تشریح شد
  • استقبال ‌روس‌ها از کالاهای ایرانی
  • ماجرای تولید نوکیای تقلبی جدی شد
  • ضرورت تثبیت مقاصد صادراتی از سوی بازرگانان
  • متعهد به خرید داخلی مرغ از مرغداران
  • بودجه ۱۰۰۰ میلیاردی چالوس تصویب شد
  • ورود سازمان توسعه تجارت به ماجرای تولید نوکیای تقلبی