Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@21:18:19 GMT

۸۰ هکتار اراضی استان بوشهر دچار آتش سوزی شد

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۹۷۲۵۶

۸۰ هکتار اراضی استان بوشهر دچار آتش سوزی شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهراز افزایش وقوع آتش سوزی در اراضی جنگلی و مرتعی استان بوشهر خبر داد و گفت: امسال تاکنون ۲۰ مورد آتش سوزی در سطح ۸۰ هکتار اراضی استان بوشهر به وقوع پیوسته که نسبت به سال قبل افزایش داشته است. ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

غلامرضا منتظری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در دشتی با بیان اینکه تیم‌های اطفاء حریق در اداه کل منابع طبیعی همواره آماده‌باش است اظهار داشت: با توجه به  خشک بودن علوفه‌های جنگلی و مراتع، حریق این مناطق را تهدید می‌کند که در این راستا تیم‌های رصد آتش‌سوزی و اطفاء حریق تعیین و شبانه‌روز فعالیت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به وقوع آتش در اراضی جنگلی و مراتعی منطقه صعب‌العبور کوه سیاه دشتی افزود: این آتش سوزی از روز گذشته آغاز شده که برای اطفاء آن اقدامات مهمی انجام شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهربا  تاکید بر همکاری همه دستگاه‌های اجرایی برای تسریع در مهار آتش در کوه سیاه دشتی افزود: برای  این مهم با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری از شب گذشته برای همکاری دستگاه‌‌ها و امدادگران محلی فراخوان  زده شده است.

منتظری از افزایش وقوع آتش سوزی در اراضی جنگلی و مرتعی استان بوشهر خبر داد و گفت: امسال تاکنون 20 مورد آتش سوزی در سطح 80 هکتار اراضی استان بوشهر به وقوع پیوسته که نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

وی، شهرستانهای دشتی و دشتستان را بیشترین آتش سوزی با 8 مورد اعلام کرد و افزود: با بارش‌های مطلوب در زمستان و  فروردین، سطح پوشش گیاهی استان بوشهر افزایش یافته و  در همین حال به سبب شدت گرما و خشک شدن مراتع و پوشش گیاهی امکان بروز حریق و آتش‌سوزی مراتع حساسیت بالایی پیدا کرده‌اند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهربا بیان اینکه ارتفاعات کوه سیاه منطقه صعب العبور است تصریح کرد:بر اساس گزارشات مردمی وقوع آتش سوزی در ارتفاعات منطقه کوه سیاه دشتی رعد و برق بوده است.

آتش‌سوزی ارتفاعات کوه‌سیاه و جنگل‌های ‌منطقه دشتی فرا‌گرفت بوشهر| 47 هکتار از مراتع و جنگل‌های شهرستان دشتی در آتش سوخت بالگرد سازمان جنگل‌ها برای مهار آتش کوه بیرمی دشتی اعزام می‌شود

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر هم با اشاره به وقوع آتش سوزی در ارتفاعات کوه سیاه دشتی گفت: برای مهار  حریق، از پهبادها استفاده می‌شود.

جهانگیر دهقان بیان کرد: در این راستا جلسات مختلفی تشکیل و راهکارهای لازم ارائه شده است.

وی با بیان اینکه استاندار بوشهر بر ارتقاء ایمنی در مناطق مختلف تاکید کرده است خاطر نشان کرد: تاکید استاندار بر ایمن سازی مناطق و آمادگی دستگاها  برای مقابله با شرایط بحران  است.

انتهای پیام/ ت

R41363/P/S6,53/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۹۷۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت گل محمدی در ۶۰۰ هکتار اراضی کشاورزی کاشان

سرپرست فرمانداری کاشان ضمن اشاره به فرا رسیدن ایام گل و گلاب در کاشان گفت: ۶۰۰ هکتار از اراضی کاشان به کشت گل‌محمدی اختصاص دارد. - اخبار استانها -

حمیدرضا محمدی فشارکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، ضمن اشاره به فرا رسیدن ایام گل و گلاب در منطقه کاشان اظهار داشت: با فرا رسیدن این ایام عطر خوش گل محمدی در این منطقه پیچیده است.

وی با بیان اینکه 2 هزار و 600 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشان تحت کشت گل محمدی است، افزود: حدود 10هزار تن از باغات گل برداشت می‌شود و در این راستا 26 واحد صنعتی و دو هزار واحد سنتی مشغول به گلابگیری هستند.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان کاشان با بیان اینکه صنعت گل و گلاب 10هزار اشتغال را در سال به خود اختصاص داده است، ابراز داشت: واحدهای صنعتی و سنتی آمادگی برداشت 25 هزار تن گل و تولید 45 هزار تن گلاب را دارند.

وی گفت: از میزان حضور گردشگران در ایام گل و گلاب در اردیبهشت و خرداد باید گفت که بیش از 2 میلیون گردشگر در کاشان ویژه این ایام حضور پیدا می‌کنند و سال‌های گذشته همین میزان گردشگر را کاشان پذیرایی کرد.

وجود 33 هکتار سطح زیر کشت گل محمدی در شهرستان راور

محمدی فشارکی ضمن اشاره به برگزاری جلسات خدمات سفر تصریح کرد: دستگاه‌های مرتبط با حوزه گردشگری آمادگی کامل را برای پذیرایی از مسافران و گردشگران در ایام گل و گلاب در شهرستان کاشان دارند و از تمامی مردم و گردشگران داخلی و خارجی برای حضور در کاشان دعوت به عمل می‌آید.

انتهای پیام/801

دیگر خبرها

  • تصاویر جدید از خسارت‌های آتش‌سوزی مهیب شهرک امامزاده ابراهیم (ع) شفت
  • آتش‌سوزی لنج در هرمز سه فوتی بر جای گذاشت
  • نجات ۲۹ دریانوردی هرمزگانی/ ۳ فوتی و ۷ مجروح در سانحه آتش سوزی لنج
  • ویدیو اختصاصی مهر از شهرک امامزاده ابراهیم(ع) بعداز وقوع آتش سوزی
  • تصاویر اختصاصی مهر از امامزاده ابراهیم(ع) بعد از وقوع آتش سوزی
  • (ویدئو) اولین تصاویر از آتش‌سوزی در گیلان؛ خانه‌های چوبی شهرک امامزاده ابراهیم (ع) دچار حریق شد
  • اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان‌وبلوچستان
  • اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان‌ و بلوچستان
  • اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان و بلوچستان
  • کشت گل محمدی در ۶۰۰ هکتار اراضی کشاورزی کاشان