Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@16:27:39 GMT

ايران 3 - آرژانتين 1؛ بازگشت به مسير پيروزي

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۹۷۴۱۸

ايران 3 - آرژانتين 1؛ بازگشت به مسير پيروزي

خبرگزاري آريا- تيم ملي واليبال ايران موفق شد آرژانتين را با نتيجه 3 بر يک شکست دهد تا چهارمين برد خود را در پنجمين ديدار کسب کند.
به گزارش آريا، تيم ملي آرژانتين که مثل ايران هفته اول ليگ ملت هاي 2019 واليبال را با 3 برد پشت سر گذاشته بود، در گام نخست هفته دوم در توکيو شکست خورد. شاگردان سابق خوليو ولاسکو که از سال قبل ديگر اين مربي کهنه کار را در کنار خود نمي بينند، امسال تيم آماده تري نشان دادند؛ اگرچه ديروز شکست 3 بر صفر و غيرمنتظره اي را برابر ژاپن تجربه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ايران اين ديدار را با ترکيب سعيد معروف، محمد موسوي، علي شفيعي، امير غفور، پوريا فياضي، ميلاد عبادي پور و محمدرضا حضرت پور آغاز کرد.
ست اول: 25 بر 19 ايران
کونته بهترين بازيکن آرژانتين اولين سرويس اين مسابقه را به سمت زمين ايران زد و بازيکنان ايران در پايان يک رالي موفق به کسب اولين امتياز شدند. دو تيم در امتيازات ابتدايي کم اشتباه عمل کردند و ايران با استفاده از اشتباه بازيکنان آرژانتين توانست در امتياز 4  براي اولين مرتبه اختلاف را به دو برساند. نمايش خوب بازيکنان ايران ادامه داشت و دفاع خوب شفيعي باعث شد تا تيم ايران به امتياز 6 برسد. اختلاف 3 امتيازي دو تيم تا رسيدن به امتياز 8 و اعلام وقت استراحت فني اول ادامه پيدا کرد.
در شروع دوباره مسابقه تيم ايران نمايشي بسيار خوب داشت و دريافت هاي خوب بازيکنان در کنار دفاع روي تور عالي از سوي شفيعي و موسوي باعث شد تا مندز بعد از افزايش اختلاف به عدد 6، اعلام وقت استراحت کند تا مانع از روند امتياز گيري ايران شود. اين وقت استراحت اما نتوانست خيلي کمک حال تيم آرژانتين باشد و شاگردان کولاکوويچ موفق شدند در شرايطي به امتياز 16 برسند که حريف تنها 9 امتياز کسب کرده بود. در شروع دوباره مسابقه يک دفاع خوب از شفيعي و يک امتياز سرويس از موسوي باعث شد تا تيم ايران اختلاف امتياز را به عدد 9 برساند. سوله در خط سرويس قرار گرفت و با سرويس هاي خوب خود توانست تيم ايران را به زحمت بياندازد تا فاصله امتيازي کاهش پيدا کند اما ايران خيلي زود به خود آمد و توانست واکنش مناسبي به سرويس هاي خوب حريف داشته باشد.
سرويس هاي خوب بازيکنان آرژانتين باعث شد تا فاصله امتيازي دو تيم کاهش پيدا کند و ايگور کولاکوويچ سرمربي تيم ملي با درخواست وقت استراحت و ايجاد وقفه باعث شد تا روند خوب آرژانتيني ها متوقف شده و ايران امتياز 20 را کسب کند. ايران در ادامه ست باز هم با دفاع خوب خود روي تور توانست فاصله امتيازي را حفظ کرده و اين ست را با از دست رفتن امتياز سرويس تيم آرژانتين از آن خود کرد.

ست دوم: 25 بر 20 آرژانتين
ايران باز هم با يک عملکرد خوب روي تور توانست خط حمله آرژانتين را دچار مشکل کند و دفاع خوب موسوي باعث شد تا ايران با دو دفاع متوالي حريف را ناکام کند. بازيکنان آرژانتين اما بر خلاف ست قبل اجازه ندادند اختلاف امتيازي چشم گيري ايجاد شود و خيلي سريع فاصله را کم کردند. پاس هاي خوب سعيد معروف در خط حمله اجازه نداد تا ايران از حريف خود عقب بيفتد اما در پايان يک رالي زيبا تيم آرژانتين در شرايطي به امتياز 8 رسيد که ايران 7 امتياز کسب کرده بود. ايران اما در شروع بهتر عمل کرد و با کسب دو امتياز متوالي دوباره بالاتر از آرژانتين قرار گرفت. بعد از اين امتياز بود که دو تيم رقابت شانه به شانه خود را آغاز کردند و امتيازات به نوبت ميان دو تيم تقسيم مي شد تا باز هم ايران با يک دفاع خوب روي تور اختلاف امتيازي ايجاد کند. اين اختلاف نيز اما پايدار نبود و بازيکنان تيم آرژانتين توانستند اختلاف را جبران کنند.
عملکرد ايران در اين ست نسبت به ست قبلي افت کرد و البته تيم آرژانتين توانست با استفاده از توپ هاي برگشتي و سرويس هاي خوب خود نمايش بهتري داشته باشد تا کولاکوويچ بعد از آنکه آرژانتيني ها زودتر از ايران به امتياز 18 رسيدند، درخواست وقت استراحت کند. تيم آرژانتين در امتيازات پاياني عملکرد بهتري نسبت به ايران داشت و بازيکنان ايران با اشتباهات پر تعداد خود به کمک آرژانتين آمدند تا ايران در ست دوم با نتيجه 25 بر 20 شکست بخورد. سرويس هاي سوله در امتيازات پاياني ست نقش تاثير گذاري در اين نتيجه داشت.

ست سوم: 25 بر 22 ايران
ايران در اين ست بر خلاف ست قبل، شروع بهتري داشت و توانست با سرويس هاي خوب شفيعي  2 امتياز ابتدايي را کسب کند اما در ادامه دو تيم مانند ست قبل امتيازات را نوبت به نوبت تقسيم کردند و اختلاف امتيازي چشمگيري ايجاد نشد اما آرژانتين توانست زودتر از ايران به امتياز 8 برسد. رقابت نزديک دو تيم اما خيلي ادامه پيدا نکرد و تيم آرژانتين با سرويس هاي خوب کونته توانست از ايران پيش بيفتد تا سرمربي تيم ملي درخواست وقت استراحت بدهد.
بعد از اين وقت استراحت ورق دوباره به سود ايران برگشت و تيم ايران با کسب 4 امتياز متولي با استفاده از سرويس هاي خوب غفور و توپ هاي برگشتي توانست زودتر از تيم حريف به امتياز 16 برسد. عملکرد خوب ايران بعد از شروع دوباره مسابقه ادامه پيدا کرد و دو دفاع متوالي باعث شد تا ايران اختلاف امتيازي را به 3 افزايش دهد تا در امتيازات پاياني، تيم ايران به مراتب وضعيت بهتري از حريف خود داشته باشد.
ملي پوشان واليبال ايران در ادامه اين ست باز هم توانستند نمايش خوب خود را ادامه دهند و هر چند آرژانتيني ها با سرويس هاي ليما فاصله را کاهش دادند اما در نهايت ايران با تکيه بر دفاع ناقص تيم آرژانتين و ضربه موسوي برنده اين ست شد.

ست چهارم: 34 بر 32 ايران
رقابت جذاب و نزديک دو تيم با شروع ست چهارم ادامه پيدا کرد و هر دو تيم در اين ست نيز توانستند فرم خوب خود را ادامه دهند. در اين ست هر دو تيم شانه به شانه يکديگر حرکت کردند و اختلاف امتيازي از يک بيشتر نشد. نمايش خوب ليما و کونته در آرژانتين به کمک اين تيم آمد تا آرژانتيني ها زودتر از ما به امتياز 8 و وقت استراحت فني اول برسند. سوله در اين امتيازات عملکرد بسيار خوبي داشت و سرويس هاي راموس باعث شد تا فاصله امتيازي دو تيم به 4 امتياز افزايش پيدا کند. تيم ايران بعد از وقت استراحت توانست به جريان بازي برگردد و فاصله امتيازي را کاهش داد و با استفاده از توپ ها برگشتي، به رقابت با حريف پرداخت اما اسپک هاي خوب کونته باعث شد تا آرژانتيني ها همچنان از ايران پيش باشند. تک دفاع زيباي معروف برابر کنته باعث شد تا فاصله دو تيم بعد از آنکه آرژانتين به امتيار 16 رسيد، به دو کاهش پيدا کند. اين اختلاف امتيازي اما تا امتيازات پاياني تغييري نکرد و هر دو تيم با حداقل اشتباه امتيازات را پي در پي کسب کردند. تيم ايران توانست در امتيازات پاياني فاصله را کاهش دهد و در امتياز 23 بازي را به تساوي کشاند و دو تيم امتياز به امتياز پيش رفتند تا در نهايت ايران با نتيجه 34 بر 32 برنده اين مسابقه شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ايران آرژانتين بازگشت به مسير پيروزي ليگ ملت هاي واليبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۹۷۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیروزی اینتر در نخستین قضاوت تمام زنانه سری A

قهرمان زودهنگام سری A با ثبت بیست‌و‌هشتمین پیروزی‌اش در این فصل آماده برگزاری جشن قهرمانی در خیابان‌های میلان شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در نخستین بازی از روز سوم هفته سی‌و‌چهارم سری A ایتالیا، عصر امروز (یکشنبه) از ساعت 14 به وقت تهران در ورزشگاه سن‌سیرو، تیم فوتبال اینتر قهرمان زود هنگام مسابقات پذیرای تورینو بود و میهمانش را با نتیجه 2 بر صفر شکست داد.

در این مسابقه که نخستین بازی خانگی اینتر پس از تثبیت بیستمین قهرمانی‌اش بود، اخراج آدرین تامزه در دقیقه 49 از تورینو کار تیم میزبان را برای کسب نتیجه آسان‌تر کرد و این تیم تنها 7 دقیقه پس از 10 نفره شده حریف از برتری عددی خود استفاده کرد و در دقیقه 56 به وسیله هاکان چالهان‌اوغلو گل نخست را به ثمر رساند. ستاره ترک‌تبار نراتزوری 4 دقیقه پس از گل نخست خود، از روی نقطه پنالتی دبل و پیروزی تیمش را قطعی کرد.

به این ترتیب اینتر بیست‌و‌هشتمین پیروزی‌اش را در این فصل سری A کسب کرد و 89 امتیازی شد تا همچنان شانس سه رقمی کردن امتیازاتش را داشته باشد. طبق برنامه از پیش تعیین شده، اینتری‌ها قرار است پس از بازی در خیابان‌های شهر دور افتخار بزنند و در کنار هواداران جشن قهرمانی بگیرند.

5 هدیه اینتر به اینزاگی برای فصل آینده

یکی از مهمترین نکات این بازی قضاوت تیمی کامل متشکل از داوران زن بود که برای اولین بار در تاریخ لیگ دسته اول فوتبال مردان ایتالیا رخ می‌داد.

جام قهرمانی سری A طبق سنت هر ساله در آخرین بازی خانگی فصل اهدا می‌شود و بدین ترتیب نراتزوری برای لمس آن باید تا بازی هفته سی‌وهفتم مقابل لاتزیو صبر کند.

امروز چهار مسابقه دیگر در سری A برگزار می‌شود که برنامه آنها به شرح زیر است:

بولونیا - اودینزه
آتالانتا - امپولی
ناپولی - رم (19:30)
فیورنتینا - ساسولو

در جدول رده‌بندی پس از اینتر، میلان با 70 امتیاز، یوونتوس با 65 امتیاز و بولونیا با 62 امتیاز در رده‌های دوم تا چهارم قرار دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صنعت مس کرمان، قهرمان لیگ هندبال شد
  • پیروزی تیم ملی امید آقایان و تیم ملی بانوان در مسابقات خانتی مانسیسک در دور هشتم
  • سفرنامه| مسیر بی بازگشت به ریگ جن!/ مثلث برمودای ایران کجاست؟
  • هالند: حالا دوش می‌گیریم و به بازی بعدی فکر می‌کنیم
  • پیروزی اینتر در نخستین قضاوت تمام زنانه سری A
  • لیگ NBA| پیروزی لیکرز با آمار خیره‌کننده دیویس
  • زور چلسی به شگفتی‌ساز فصل نرسید
  • جشن در پرایدپارک: دربی کانتی به چمپیونشیپ بازگشت!
  • پیروزی النصر در شب بازگشت کریستیانو رونالدو
  • دو صلیبی دیگر پرسپولیس در مسیر بازگشت