Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار اول خرداد از فروش سهام ۳۰۰ هزار نفر از سهامداران بانک‌های ادغامی نظامی خبر داده بود و حالا در جدیدترین اخبار درباره اجرای این طرح جزییات ثبت معاملات سهام اشخاص حقیقی و حقوقی طرح ادغام بانک‌ها و موسسه اعتباری اعلام شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، اسفند سال گذشته اطلاعیه بانک مرکزی در مورد ادغام بانک‌های وابسته به نيروهای مسلح در بانک سپه منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این اطلاعیه آمده است: «بر اساس مصوبات شورای پول و اعتبار و شورای عالی هماهنگی اقتصادی (سران سه قوه) در ارتباط با ادغام بانک‌ها و موسسه اعتباری وابسته به نیروهای مسلح  در بانک سپه، بانک مرکزی اعلام کرده که «این مهم با اتخاذ تمهیدات مناسب و اطمینان بخش برای مشتریان، سپرده‌گذاران، سهامداران، کارکنان و سایر ذینفعان مد‌نظر قرار گرفته و پس از انجام بررسی‌های کارشناسی گسترده با حضور نمایندگان دستگاه‌های ذی‌ربط، برنامه‌ای جامع، هماهنگ و مؤثر در مسیر اصلاح نظام بانکی کشور و ساماندهی بازار پول تدوین شده است.

 

با هدف متمرکز  کردن توانمندی و ظرفیت‌ بانک‌های انصار، قوامین، حکمت ایرانیان،  مهر اقتصاد و مؤسسه اعتباری کوثر در قالب یک بانک واحد با ثبات و کارآمدتر و به منظور ارائه خدمات بهتر به خانواده نیروهای مسلح و عموم مردم، بانک‌ها و مؤسسه اعتباری یادشده در بانک سپه به عنوان نخستین بانک ایرانی و یکی از بانک‌های معتبر دولتی در عرصه بانکداری کشورمان ادغام می شوند.»

 

به دنبال انتشار این اطلاعیه انتهای سال گذشته این بانک ها شرایط خرید سهام خود را اعلام کردند که این کار تا 13 خرداد طبق شرایط اعلامی هر بانک انجام شد این در حالی است که در آغاز اجرای این طرح رییس سازمان بورس و اوراق بهادار نحوه ادغام بانک‌های بورسی را اعلام کرده بود و بنا به گفته «شاپور محمدی» درباره نحوه فرایند انتقال و ادغام سهام بانک‌ها و مؤسسات اعتباری درج شده در تابلوی معاملات بورس و فرابورس در بانک سپه «نماد معاملاتی بانک‌های مذکور متوقف هستند اما برای ادغام سهام این بانک‌ها در بانک سپه قدر مسلم مصوبه شورای عالی بورس برای انتقال سهام در خارج از ساعت معاملات را خواهیم گرفت.»

 

همچنین اول خرداد رییس سازمان بورس و اوراق بهادار از فروش سهام حدود ۳۰۰ هزار نفر از سهامداران بانک‌های ادغامی خبر داده و درباره تعیین تکلیف سهام بانک‌های ادغام شده در بانک سپه به رسانه ملی گفته بود: «سازمان بورس طبق وظیفه خود اختیاری برای سهامداران بانک‌های ادغام شده فراهم کرد تا در خارج از ساعات معاملات سهام خود را بفروشند و قیمت سهام آنها قیمت زمان بسته شدن و یا قیمت اسمی سهام محسوب می شود و امتیازی که به سهامداران داده شد این بود که اگر قیمت سهامشان پایین تر از صد تومان رفته باشد به هر کدام از روش های ذکر شده می توانند سهام خود را بفروشند.»

 

 محمدی ادامه داده بود: «حدود ۳۰۰ هزار نفر از سهامداران سهام خود را فروختند و اگر سهامداری تصور بکند که سهامش ارزندگی بیشتری دارد، روی سهمش کار کارشناسی انجام می شود و با قیمت کارشناسی امکان فروش وجود دارد و اگر بعضی از سهامداران قانع نشدند که به شکل های ذکرشده سهام خود را بفروشند می‌توانند به شعبه ای که قوه قضاییه تعیین کرده مراجعه کرده و طرح شکایت کنند و هرجا که لازم باشد سازمان بورس در کنار سهامداران قرار خواهد گرفت. بانک سپه و بانک‌های ادغام شده شکایت‌ها را جبران می‌کنند و اگر جایی رای دادگاه بگوید که این سهم ها ارزندگی بیشتری دارد حتما انجام می شود. در تمامی مراحل ادغام از حقوق سهامداران صیانت می شود.»

 

این گزارش می افزاید: در راستای اجرای دومین طرح بزرگ ادغام بانکی کشور امروز مدیر عملیات بازار فرابورس با انتشار اطلاعیه‌ای جزییات ثبت معاملات سهام اشخاص حقیقی و حقوقی طرح ادغام بانک‌ها و موسسه اعتباری را اعلام کرد. در اطلاعیه مدیر عملیات بازار فرابورس آمده است: پیرو پیام های قبلی در راستای اجرای طرح ادغام بانک ها و موسسه اعتباری، به اطلاع می رساند؛ معاملات در نماد های تعیین شده برای اشخاص حقیقی براساس سفارش های فروش وارده در سامانه معاملات و با قیمت ثابت ۱۰۰۰ ریال در نمادهای (وکوثر۱)، (ومهر۱)، (حکمت۱)، (وقوام۱) امروز شنبه  ۱۸ خرداد ماه ۹۸ به صورت معامله خارج از جلسه رسمی معاملاتی ثبت می‌شود.

 

همچنین معاملات در نماد های تعیین شده برای اشخاص حقوقی غیروابسته به نیروهای مسلح بر اساس سفارش های فروش وارده در سامانه معاملات و صرفاً بر اساس قیمت پایانی سهام در زمان توقف نماد معاملاتی مربوطه (مبلغ ۷۸۸ ریال در خصوص شرکت بانک حکمت، مبلغ ۵۸۸ ریال در خصوص شرکت اعتباری کوثر مرکزی، مبلغ ۶۴۱ ریال در خصوص شرکت بانک قوامین و مبلغ ۷۰۷ ریال در خصوص بانک مهر اقتصاد) به ترتیب در نمادهای معاملاتی (حکمت۲)، (وکوثر۲)، (وقوام۲) و (ومهر۲) امروز شنبه مورخ ۱۳۹۸/۰۳/۱۸ به صورت معامله خارج از جلسه رسمی معاملاتی ثبت می‌شود.

 

در ادامه این اطلاعیه آمده که معاملات در نمادهای تعیین شده برای اشخاص حقیقی و حقوقی وابسته به نیروهای مسلح بر اساس سفارش های فروش وارده در سامانه معاملات صرفاً با مبلغ ۷۸۸ ریال در خصوص شرکت بانک حکمت، مبلغ ۵۸۸ ریال، در خصوص شرکت اعتباری کوثر مرکزی، مبلغ یک ریال در خصوص شرکت بانک قوامین و مبلغ ۷۰۷ ریال در خصوص بانک مهر اقتصاد به ترتیب در نمادهای معاملاتی(حکمت۴)، (وکوثر۴)، (وقوام۴) و (ومهر۴) امروز شنبه  ۱۸ خرداد ماه ۹۸ به صورت معامله خارج از جلسه رسمی معاملاتی ثبت می‌شود.

 

یادآور می شود: در نظام پولی کشور اکنون نیروی انتظامی، سپاه و ارتش به ترتیب بنیانگذاران و سهامداران اصلی بانک‌های قوامین، انصار و حکمت ایرانیان هستند و مؤسسه اعتباری کوثر به وزارت دفاع و نیروهای مسلح تعلق دارد. اغلب این بانک‌ها تا پیش از اخذ مجوز از بانک مرکزی در قالب صندوق‌های قرض‌الحسنه فعال بودند و در فرآیند ساماندهی نظام پولی کشور در اواخر دهه هشتاد، مجوز تأسیس بانک یا مؤسسه اعتباری را دریافت کردند. اگر به این فهرست مؤسسه ثامن متعلق به بنیاد تعاون سپاه و مهراقتصاد وابسته به بسیج را اضافه کنیم فهرست مؤسسه‌های مالی وابسته به نهادهای نظامی و انتظامی بیشتر می شود به‌همین سبب تصمیم نظام، ادغام و تجمیع این مؤسسه‌هاست./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز عید فطر استان بوشهر عید فطر خبرگزاری شبستان امام خمینی ره مقام معظم رهبری نماز جمعه عید سعید فطر رحلت امام خمینی ره اقامه نماز عید فطر ادغام بانکی فرابورس بانک مرکزی ادغام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۹۷۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش دیوان محاسبات از ترک فعل سازمان تامین اجتماعی

دیوان محاسبات کشور اعلام کرد:‌ بیش از ۹۹ درصد سهام بانک رفاه کارگران در اختیار سازمان تامین اجتماعی است در حالی که سقف سهم این سازمان در بانک رفاه کارگران ۳۳ درصد تعیین شده است. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، به نقل از دیوان محاسبات، بر اساس گزارش این نهاد نظارتی سقف سهم سازمان تامین اجتماعی در بانک رفاه کارگران 33 درصد تعیین شده است در حالی که بیش از 99 درصد سهام این بانک در اختیار سازمان تامین اجتماعی است.

بر اساس این گزارش سازمان تامین اجتماعی و بانک رفاه کارگران مکلف بوده‌اند که سهام مازاد بر 33 درصد را واگذار نمایند اما تاکنون اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.

انتهای‌ پیام/

دیگر خبرها

  • گزارش روزانه بورس ۱۷ اردیبهشت؛ شاخص کل ۲۰ هزار واحد ریخت
  • گزارش دیوان محاسبات از ترک فعل سازمان تامین اجتماعی
  • مدیرعامل فصل آینده پرسپولیس مشخص شد
  • افت بیش‌از ۱۱ هزار واحدی شاخص کل بورس در شروع معاملات
  • مدیرعامل فصل آینده پرسپولیس تعیین شد
  • مدیرعامل فصل آتی پرسپوليس مشخص شد
  • داوطلبان عضویت در هیات مدیره موسسه ملل مدارکشان را تحویل بدهند
  • معامله ۲۷۰ میلیاردی سهام در بورس آذربایجان غربی
  • آینده بورس در چند پرده
  • رشد ۱۲۰۷ هزار واحدی بورس در شروع معاملات