Web Analytics Made Easy - Statcounter

محققان دانشگاه استنفورد به‌تازگی موفق به تولید صدای زیرآب بسیار بلندی شده‌اند که آب را فورا به جوش می‌آورد و آستانه‌ای را برای چگونگی عملکرد صدای شدید در زیرآب به تعیین می‌کند.

به گزارش ایتنا به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی cnet، محققان دانشگاه استنفورد از اکس ری بسیار قوی SLAC برای انفجار جریان‌های بسیار ریز آب با پالس‌های کوتاه ناشی از انرژی با فرکانس بالا استفاده کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمانی که اکس-ری‌ها به جریان میکروسکپی آب برخورد کردند، به‌سرعت مولکول‌های آب اطرافشان را مانند قطرات آب موجود بر روی بدنه یک کتری داغ، به بخار تبدیل کردند. آن‌ها همچنین امواجی شوک ویژه‌ای را از خود ساتع کردند که به‌وضوح به سمت چت و راست نقطه انفجار حرکت می‌کرد.

نکته جالب در رابطه با موج شوک یاد شده آن است که به حدی قوی است که تخریب جریان آب توسط آن به‌راحتی دیده می‌شود اما این قدرت به‌اندازه‌ای که به مولکول‌ها را به‌صورت کامل و مانند اکس ری‌های قوی بشکند. محققان احتمال می‌دهند که فشار ایجادشده توسط این امواج شوک دقیقا زیر این نقطه شکست قرار دارد ولی بالاتر از حد مجاز صدای موردنیاز در زیرآب برای به جوش آوردن آن است.

به‌این‌ترتیب صدا می‌تواند موجب به جوش آوردن سریع آب بشود و فشار صدای معادل با این آزمایش در حدود 270 دسی‌بل است. این صدا درواقع بلندتر صدای پرتاب یک موشک است و تنها اگر تمام نیروی الکتریکی یک شهر در یک نقطه جمع شوند، صدایی با این شدت تولید خواهند کرد. همچنین آزمایش تولید این صدا برای افراد عادی به‌هیچ‌عنوان ممکن نیست زیرا مواجهه با این شدت از صدا نه‌تنها پرده گوش آن‌ها را پاره می‌کند بلکه اعضای بدن از قبیل قلب و ریه‌ها را هم با آسیب جدی مواجه می‌کند. 

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۹۷۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | ممنونیم! دانشگاه های آمریکا، صدای شما به غزه رسیده است

در پلاکاردی که او در دست دارد این جمله نوشته شده است: «ممنونیم! دانشگاه های آمریکا، صدای شما به غزه رسیده است».

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • این ۸ وسیله حمام را فورا دور بیندازید
  • نجات زن بمی پس از چهار روز از بین دو دیوار
  • ۸ وسیله مصرفی در حمام که باید فورا آنها را دور بیندازید
  • شهید مطهری صدای بلند عقلانیت انقلاب اسلامی بود
  • تورم نقطه به نقطه ایران در فروردین ماه به کانال ۲۹ رسید
  • ببینید | ممنونیم! دانشگاه های آمریکا، صدای شما به غزه رسیده است
  • پای حرف شما هم استانی‌ها در صدای مردم
  • فناوری هشدار دهنده بلعیده شدن باتری ابداع شد
  • تورم نقطه به نقطه تولید در فروردین ۲۳.۸ و سالانه ۳۱.۲ درصد شد
  • «مالیات برعایدی سرمایه» چرا صدای ۲ درصد از جامعه را درآورد؟