Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش برنا از اراک ، این سینما در گذشته با نام «سینما دیانا» شناخته می شد و دارای 2 سالن به نام های «دنیا» و «دیامون» بود که به مرور زمان، سالن دیامون تعطیل شد و سالن دنیا با نام جدید «فرهنگ» به فعالیت خود ادامه داد اما در حال حاضر بعد از گذشت قریب به 60 سال گاه و بی گاه خبر پلمپ یا تعطیلی آن، خاطر اهالی فرهنگ و هنر را در شهر اراک مکدر می سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از مشکلات فنی و ساختمانی سینما گرفته تا مشکلات دیگری همچون عدم علاقه وارثان آن برای بازسازی و جان دوباره بخشیدن به سینمایی که افراد بسیاری در طول مدت این 60 سال بر روی صندلی های آن تکیه داده اند و سینمای ایران را به تماشا نشسته اند. چندین سال است که این دغدغه ها رخنه بر جان سینما فرهنگ انداخته و در باور اهالی اراک نمی گنجد که عمر این سینما به پایان رسده و قرار است که تخریب شود و جای خود را به مراکز تجاری دهد چرا که اگر این سینما تعطیل شود، کلانشهر اراک دیگر تنها یک سینما فعال خواهد داشت. مسئله ای که طی سالیان گذشته بارها برای رفع آن پیگیری هایی انجام شده اما تا به امروز هیچ یک از آن ها به نتیجه مشخصی نرسیده است.

از پلمپ سینما فرهنگ اراک خوشحال هستم

احسان بیات، مدیرمسئول سینما فرهنگ شهر اراک درباره دلایل پلمپ این سینما، گفت: شخصاً نه تنها از پلمپ سینما فرهنگ متأسفم نیستم بلکه خوشحال هم هستم. فعالیتی که تنش داشته باشد و تنش زا باشد، به هیچ قیمتی نمی ارزد. بنده تنها مدیرمسئول این سینما هستم و حدود 50 سال است که در آن فعالیت می کنم. ورثه سینما از خدا می خواهند که این سینما تعطیل شود تا به فروش برسد و در نهایت تبدیل به پول گردد. در حال حاضر دلایل پلمپ سینما فرهنگ مشکلات فنی و ساختمانی است. این سینما براساس درجه ای که دارد فعالیت می کند. اگر این سینما به طور کامل بازسازی شود، درجه آن ارتقاء یافته و براساس درجه جدیدی که دارد بهای بلیت آن نیز افزایش می یابد. بارها از سینما فرهنگ بازرسی کرده اند و برای بازسازی آن مهلت زمانی مقرر نموده اند، اما به علت آنکه نتوانستم ورثه را برای بازسازی راضی کنم، فرایند بازسازی آغاز نشده است. با مهلت های زمانی کوتاه مدت نمی توانم مشکلات این سینما را حل و فصل کرد و موانع را برطرف نمود. 

بیات افزود: زمانی که هر دستگاه اجرایی یک قدرت خاصی دارد و می خواهد که قدرت نمایی کند و هیچگونه اطلاعات از ضوابط خاصی ندارد، وضعیت به همین گونه پیش می رود. بسیاری از افرادی که تحت عنوان بازرس از سینما بازدید می کنند، می گویند که که چرا در سالن انتظار صندلی و نیمکت گذاشته نمی شود، در پاسخ گفته ام که در سالن انتظار نمی توان صندلی و نیمکت گذاشت. دیگر اینکه می گویند که چرا افراد بی حجاب و بدحجاب وارد سینما می شوند، در پاسخ این موضوع نیز گفته ام که این بی حجابی ها و بدحجابی ها از خیابان وارد سینما می شود و از آسمان وارد سینما نشده اند که من بتوانم جلوی آن را بگیرم. به عنوان شخصی که مدیریت سینما را بر عهده دارم نمی توانم مانع مردم شوم و بگویم شما که بی حجاب یا بدحجاب هستید، وارد سینما نشوید. حدود 50 سال است که در حوزه سینماداری فعالیت دارم. از سال 1344 سینمادار بوده ام و سینماهای متعددی را مدیریت کرده ام. از سال 1354 نیز مدیرمسئولی سینما فرهنگ اراک را عهده دار شده ام و آن را مدیریت کرده ام. اما شخصی که در تمام مدت عمر خود تنها چند بار به صورت انگشت شمار وارد سینما شده است و هیچگونه تجربه ای ندارد، چگونه می تواند در خصوص مدیریت سینما اظهارنظر کند. 

وی ادامه داد: مدت ها است که سینما فرهنگ به لحاظ فنی و ساختمانی از مشکلات بسیاری برخوردار است و آنها را انکار نمی کنم. چندین بار اقدام به بازسازی کرده ام و کار را به مرحله خاصی رسانده ام، اما متأسفانه وارثین رضایت به بازسازی نداده اند. ورثه این سینما نیز به علت آنکه در خارج از کشور زندگی می کنند، به بازسازی سینما راضی نمی شوند و بارها خواسته اند که سینما را به فروش برسانند. فرایند بازسازی سینما باید کاملاً با رضایت ورثه آن انجام شود، بنده تنها مدیرمسئول این سینما هستم و بدون اذن ورثه نمی توانم برای بازسازی سینما اقدامی را انجام دهم. تا زمانی هم که این سینما بازسازی نشود، وضعیت به همین گونه خواهد بود. صدور هرگونه مجوز برای بازسازی سینما فرهنگ از سوی مراجع ذیربط، نیازمند رضایت ورثه است. هر گونه اقدامی را که بخواهم انجام دهم، به بنده می گویند شما تنها مدیرمسئول هستید و هیچگونه وکالتنامه ای از سوی ورثه نیز در اختیار ندارید. هر گونه اقدام برای بازسازی سینما بدون اجازه ورثه برای بنده بار حقوقی و شخصی خواهد داشت. اگر بخواهم با مسئولیت شخصی خودم فرایند بازسازی را انجام دهم، اگر در حین انجام کار، کوچکترین اتفاقی برای یک نفر حتی کارگر رخ دهد، نمی توانم پاسخگو باشم و ورثه نیز شکایت خواهند کرد. 

ورثه سینما فرهنگ، اراده ای برای بازسازی ندارند

حجت الاسلام عباس دانشی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز در این خصوص گفت: دلایل پلمپ سینما فرهنگ اراک مشکلات فنی و ساختمانی عنوان شده که به این سینما ابلاغ شده است، اما ورثه و صاحبان این سینما اراده ای برای بازسازی و اصلاح آن ندارند. 

حجت الاسلام دانشی افزود: قرار است جلسات ویژه ای در خصوص سینما فرهنگ اراک برگزار شود و به وضعیت این سینما رسیدگی گردد. فعلاً به عنوان یک اقدام فوری از معاون دادستانی خواهش کرده ایم که پلمپ این سینما اجرایی نشود تا بتوانیم در فرصت مقتضی در مورد آن چاره اندیشی کنیم.

 

خبرنگار:شایسته سلامی

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پول فرهنگ و هنر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مشکلات معاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۹۸۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع ۵۲۲ فقره تصادف خسارتی در مشهد

به گزارش قدس خراسان، سرهنگ سیدرضا اسدنژاد اظهار کرد: ۹۷ دستگاه خودرو حادثه ساز در شبانه روز گذشته در کلانشهر مشهد توقیف شد.

جانشین رییس پلیس راهور خراسان رضوی افزود: مرتکبان هشت هزار و ۵۶۲ فقره تخلفات راهور دیروز در مشهد جریمه شدند که ۲ هزار و ۹۷ فقره از این تعداد تخلف حادثه ساز است.

وی اضافه کرد: ۴۷ فقره تصادف جرحی نیز دیروز در مشهد رخ داد که در پی وقوع آن‌ها ۵۳ نفر مصدوم و به بیمارستان منتقل شدند.

اسدنژاد ادامه داد: همچنین ۵۲۲ فقره تصادف خسارتی دیروز در این کلانشهر رخ داد و عدم توجه به جلو و تخطی از سرعت مطمئنه از مهمترین عوامل وقوع تصادفات است.

جانشین رییس پلیس راهور خراسان رضوی از رانندگان خواست تا با رعایت قوانین راهور از وقوع حوادث تلخ جلوگیری کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • هیئت منصفه دادگاه مطبوعات مدیرمسئول رویداد۲۴ را مجرم دانست
  • مجتهدی حال فلسفی‌اش از قال فلسفی‌اش بیشتر بود
  • صابری فومنی طنز را با رعایت مرزهای اخلاقی وارد جریان رسانه‌ای کرد
  • معافیت مشمولان ۳۵ساله و دارای ۲فرزند از قانون بودجه حذف شد
  • اعلام اولویت‌های تولیدی از سوی رییس سازمان سینمایی
  • وقوع ۵۲۲ فقره تصادف خسارتی در مشهد
  • صدرنشینی استقلال بی دلیل نبوده/ ساختار دفاعی پرسپولیس ایراد دارد
  • شکایت ورثه یک کروات از تیم ایرانی!
  • اولین تاکسی برقی وارد اراک می‌شود
  • چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بازسازی مناطق زلزله‌زده و حل برخی از مشکلات کلانشهر کرمانشاه