Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-26@10:56:33 GMT

ماجرای تحصیل دانش‌آموزان در مدرسه مختلط مشهد

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۹۸۲۸۱

ماجرای تحصیل دانش‌آموزان در مدرسه مختلط مشهد

تمام دانش آموزان این مدرسه خارجی هستند که والدین آنها به دلایلی باید در کشور اسکان داشته باشند و هیچ دانش آموز ایرانی در این مدرسه در حال تحصیل نیست.

به گزارش مشرق، طی روزهای گذشته خبری دست به دست از مدرسه ای مختلط در مشهد می چرخد. این اخبار دلالت از این امر دارند که در این مدرسه دانش آموزان پسر ودختر در کنار هم در حال تحصیل هستند در حالی که دانش آموزان دختر نیز حجاب لازم را ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید مدرسه‌ای مختلط در مشهد

صحت و سقم این ماجرا را از اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی جویا شدیم. «این مدرسه ویژه دانش آموزانی است که به ایران مهاجرت کرده اند» این پاسخی بود که اداره کل روابط عموی و اطلاع رسانی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت.

مهدی مجیدی فرد، رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی درباره وجود مدرسه مختلط در مشهد و تحصیل دختران و پسران در کنار یکدیگر گفت: این مدرسه جز مدارس خاص در مشهد است و ویژه دانش آموزانی است که به ایران مهاجرت کرده اند.

مرجع اعطای مجوز به این مدرسه مختلط

وی در ادامه درباره مرجع اعطای مجوز به این مدرسه مختلط گفت: این مدرسه با مجوز شورای عالی آموزش و پرورش تاسیس شده اداره کل آموزش و پرورش استان فقط به عنوان یک نهاد نظارتی می تواند در این زمینه فعالیت کند.

وی در ادامه درباره نظارت آموزش و پرورش خراسان رضوی بر فعالیت این مدرسه گفت: این کار در طی سال جاری به دفعات انجام و گزارشات مربوط به اقدامات این مدرسه به شورای عالی آموزش و پرورش ارسال شده است.

وی در ادامه بیان کرد: خط قرمز وزارت آموزش و پرورش رعایت قوانین و شئونات فرهنگی و دینی با تاکید بر موارد سند تحویل بنیادین است.

این مدرسه کمتر از ۱۰۰ دانش آموز خارجی دارد

مجیدی فرد در ادامه بیان کرد: اقدام این مدرسه یک تخلف کوچک در مدرسه ای بوده که کمتر از ۱۰۰ دانش آموز خارجی را در خود جایی داده که با تذکرات مشکل حل شده بود و مدیران مدرسه در این زمینه توجیه شدند و مشکلی از این لحاظ وجود ندارد.

تمام دانش آموزان این مدرسه خارجی هستند

وی در ادامه تاکید کرد: تمام دانش آموزان این مدرسه خارجی هستند که والدین آنها به دلایلی باید در کشور اسکان داشته باشند و هیچ دانش آموز ایرانی در این مدرسه در حال تحصیل نیست.

منبع: میزان

منبع: مشرق

کلیدواژه: وعده های روحانی بازار سکه و ارز قتل همسر نجفی آموزش و پرورش مدرسه مختلط مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۹۸۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم

حجت الله الماسی با بیان اینکه مدارس خاص اوتیسم جزو گروه مدارس آموزش و پرورش استثنایی هستند گفت: گروه‌های مختلف در سازمان استثنایی شامل کم توان ذهنی، ناشنوا، نابینا، معلول جسمی حرکتی هستند که اوتیسم جز یکی از این گروه‌هاست.

وی با بیان اینکه در مدارس اوتیسم دانش‌آموزان با اختلالات طیف اوتیسم تحصیل می کنند افزود: پایه‌های تحصیلی آن ها از پیش دبستانی تا متوسطه دوم و کار و دانش ویژه است؛ الگوی آموزشی در این مدارس از پیش دبستانی تا پایان دوره ابتدایی معمولاً آموزش انفرادی که در دنیا رایج است صورت می‌گیرد و کمتر کار گروهی و فعالیت گروهی انجام می‌شود.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی حداکثر تراکم کلاس در مدارس اوتیسم را پنج نفر عنوان کرد و ادامه داد: در متوسطه اول و یا به عبارتی پیش حرفه‌ای و کار و دانش خاص با توجه به ویژگی‌های هر کدام از گروه‌های دانش آموزان با نیازهای ویژه در طیف اوتیسم، در گروه‌های کوچک آموزش‌های کلاسی ارائه می‌شود.

الماسی تفاوت این مدارس را با مدارس عادی اینگونه توضیح داد: در این مدارس سعی می‌کنیم متناسب با نیاز دانش‌آموزان طیف اوتیسم که عموما به ارتباط نداشتن و تعامل با محیط و عدم توجه دچار هستند، مناسب سازی‌ لازم انجام شود به عنوان مثال نور در چنین مدارسی باید خاص باشد.

وی با بیان اینکه طیف اوتیسم در سه سطح خیلی شدید، شدید و خفیف تعریف می‌شود گفت: میزان آموزش‌ها با توجه به شدت معلولیت انجام می‌شود. در آموزش با نیازهای ویژه در طیف اوتیسم بیشتر تمرکز بر ارائه محتوای دیداری و تصاویر است و کمتر متن و سایر رسانه‌های دیگر اهمیت دارند.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی تعداد دانش آموزان با اختلالات اوتیسم در کشور که در مدارس استثنایی تحصیل می‌کنند را حدود ۳۵۰۰ نفر عنوان کرد و افزود: حدود ۳۵۰ نفر طیف اوتیسم با شدت کم یا خفیف در مدارس عادی مشغول به تحصیل هستند.

الماسی با بیان اینکه در کشور ما ۳۵ مدرسه خاص اوتیسم وجود دارد اظهار کرد: در استان‌های مختلف گاه بیشتر از یک مدرسه وجود دارد و بعضی استان‌ها مدرسه ندارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم
  • ۴۲ مدرسه در شهرستان گناباد بازسازی شد
  • نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان
  • هیچ منعی برای ثبت‌نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • هیچ منع قانونی برای ثبت‌ نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • بازارچه‌ای برای آموزش اشتغال به دانش آموزان متوسطه در رشت
  • خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است
  • ساخت و افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد
  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است