Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۱۰۸ بانوی سرپرست خانوار این نهاد در استان تسهیلات خود اشتغالی دریافت کردند گفت: ۱۶ درصد جمعیت خانواده‌های زیر پوشش این نهاد در خراسان جنوبی را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند. ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۱ خراسان جنوبی نظرات - اخبار خراسان جنوبی -

علی عرب‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند‌ اظهار داشت: 9 هزار و 366 بانوی سرپرست خانوار در استان تحت حمایت این نهاد هستند که از این تعداد 2 هزار و 395 خانوار مستمری‌بگیر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه 16 درصد جمعیت خانواده‌های زیر پوشش این نهاد را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند افزود: بیشترین علت مراجعه این افراد برای حمایت را فوت یا از کار افتادگی سرپرست و طلاق است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: پرداخت کمک هزینه دوره آموزشی مهارت آموزی به 35 نفر، انجام مشاوره شغلی برای 182 نفر، برگزاری 75 دوره آموزشی برای مددجویان زیر پوشش و اعضای خانواده آنان از اقدامات انجام شده به منظور اشتغالزایی بانوان و خودکفایی آنان است.

55 میلیارد تومان وام خوداشتغالی به مددجویان کمیته امداد استان تهران پرداخت شداصفهان| مددجویان کمیته امداد 100 هزار طرح خوداشتغالی اجرا کردندبیش از 400 مددجوی قزوینی تسهیلات خوداشتغالی دریافت کردند

عرب‌نژاد افزود: برقراری و پرداخت مستمری براساس بعد خانوار، پرداخت سرمایه کار بلاعوض و تسهیلات خود اشتغالی به زنان، پرداخت کمک هزینه‌های تحصیلی دانش آموزان از حمایت‌هایی است که از این افراد انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: 108 بانوی سرپرست خانوار در خراسان جنوبی سال گذشته تسهیلات خوداشتغالی دریافت کردند.

معاون مشارکت‌ها و اشتغال و مسکن مددجویان اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی نیز گفت: طبق آخرین آمار شمارش شده زکات فطریه و کفارات جمع‌آوری شده از صندوق‌های موسسات دولتی و غیردولتی تحت نظارت بهزیستی استان مردم روزه دار خراسان جنوبی تاکنون 230 میلیون تومان فطریه و 152 میلیون کفاره به 1360 صندوق در450 پایگاه جمع‌آوری فطریه و کفاره که با همکاری موسسات غیردولتی  صورت گرفت واریز کردند.

رحیمی افزود: سال گذشته با همکاری 40 موسسه برگزیده تحت نظارت بهزیستی استان در 405 پایگاه جمع‌آوری و استقرار 900 صندوق در این پایگاه‌ها در سطح استان کار جمع‌آوری فطریه و کفارات انجام گرفت که مبلغی بالغ بر 320 میلیون تومان فطریه و کفاره توسط این موسسات و ادارات شهرستان‌ها جمع‌آوری شد و از این مبلغ 220 میلیون تومان مربوط به فطریه و الباقی آن کفارات (کفاره عمد و غیر عمد) است.

وی اظهار داشت: مبالغی که توسط موسسات و مراکز تحت نظارت جمع‌آوری می‌شود با هماهنگی و نظارت بهزیستی برای نگهداری و کمک به معلولان مراکز شبانه روزی، کودکان مراکز شبه خانواده و کمک به خانواده‌های نیازمند معلول، زنان و کودکان بی سرپرست و بدسرپرست هزینه شده است.

انتهای پیام/ش

R41348/P/S56/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۹۹۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۲۰ میلیارد زکات فطریه از سوی هرمزگانی‌ها

مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان از پرداخت ۲۰ میلیارد و ۳۸۴ میلیون تومان زکات فطریه توسط مردم مؤمن و متدین این استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، حمید باسره، مدیرکل کمیته امداد و دبیر شورای زکات استان هرمزگان، اظهار داشت: امسال 910 پایگاه جمع‌آوری زکات در محل مصلی‌‌ها، مراکز برگزاری نماز عید فطر و مراکز نیکوکاری جهت دریافت زکات فطریه و کفارات استقرار یافتند و علاوه بر این پایگاه ها، برای اولین بار در استان شرایط و امکان پرداخت زکوات و کفارات توسط هرمزگانی‌های با استفاده از دستگاه‌های کارتخوان هوشمند مستقر در نانوایی‌های سراسر استان نیز در راستای تسهیل و تسریع در فرآیند جمع‌آوری زکات فطریه فراهم شد.

وی افزود: مردم مؤمن و متدین هرمزگان در عید فطر امسال معادل مبلغ 20 میلیارد و 712 میلیون تومان در قالب زکات و کفارات به صورت نقدی و غیرنقدی پرداخت کردند که از این میزان، مبلغ 20 میلیارد و 522 میلیون تومان فطریه عام، 19 میلیون تومان فطریه سادات، 104 میلیون تومان کفاره غیرعمد و 67 میلیون تومان نیز کفاره عمد بوده است.

مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان با بیان اینکه طبق احکام و موازین شرعی، زکات فطریه باید در زمینه رفع مشکلات محرومین و نیازمندان واقعی، نظیر امور معیشتی، کمک به هزینه های درمانی، کمک به امور تحصیلی، مسکن و سایر امور این عزیزان هزینه گردد، ادامه داد: مبالغ جمع آوری در قالب زکات فطریه در هرمزگان در کوتاه ترین زمان ممکن و توسط کمیته امداد به حساب نیازمندان واقعی استان که از قبل توسط این نهاد شناسایی شده بودند، واریز گردیده است.

وی افزود: مبلغ زکات فطریه جمع آوری شده در عید فطر سال قبل، معادل 18 میلیارد و 150 میلیون تومان بوده که در عید فطر سال جاری با همت، همراهی و سخاوت مردم شریف و نیک اندیش استان هرمزگان، این میزان نسبت به سال گذشته، 14 درصد رشد داشته است، 

دبیر شورای زکات استان هرمزگان ضمن قدردانی و سپاس از مردم نیکوکار استان و تمامی عوامل اجرایی برنامه های روز عید سعید فطر از جمله، نیروهای مردمی مستقر در مراکز نیکوکاری، نانوایی‌ها و مؤسسات خیریه در سراسر استان، کارکنان زحمتکش صدا و سیمای مرکز خلیج فارس و همکاران کمیته امداد مستقر در پایگاه ها، گفت: بیشترین زکات فطریه جمع‌آوری شده در عید فطر امسال مربوط به شهرستان های پارسیان، بندرعباس و جزیره قشم بوده است.

انتهای پیام/864/

دیگر خبرها

  • ۵ هزار و ۷۸۰ زن سرپرست خانوار در کرمانشاه تحت پوشش بهزیستی است
  • چتر حمایت بهزیستی آذربایجان غربی بر سر بیش از ۹۰۰۰ زن سرپرست خانوار
  • خبر خوش به بانوان بهزیستی | فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • هرمزگانی‌ها بیش از ۲۰ میلیارد تومان زکات فطریه پرداخت کردند
  • پرداخت ۲۰ میلیارد زکات فطریه از سوی هرمزگانی‌ها
  • توزیع بیش از ۸ میلیارد ریال فطریه میان مددجویان بهزیستی البرز
  • فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • «صفر» شدن تعداد زنان سرپرست خانوار پشت نوبت حمایت بهزیستی
  • یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از سربازی معاف می شوند
  • معافیت یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از خدمت سربازی