Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز، بنگاه خبر پراکنی بریتانیا در گزارشی از درگیری های خلیج فارس طی 4  دهه گذشته، مدعی شد که در صورت بستن تنگه هرمز توسط ایران، خلیج فارس بار دیگر ناآرام خواهد شد و امکان دارد که دوباره پروازهای مسافربری ایران هدف حمله قرار گیرند و شهروندان ایرانی جان خود را از دست دهند!

 

بی بی سی در مطلبی با عنوان «ناامنی تنگه هرمز؛ برگ برنده یا قرعه مرگبار؟» تاریخچه درگیری های خلیج فارس در زمان جنگ تحمیلی را مرور می کند اما نکته جالب توجه نوع روایت این سایت انگلیسی از حادثه پرواز 655 سال 67 می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بی بی سی در خصوص حادثه حمله به هواپیمای مسافربری ایران ایر توسط آمریکا که منجر به شهادت 290 سرنشین این پرواز شده بود، نوشت: «290 شهروند ایرانی قربانی این حمله بودند که تصاویر تکان‌دهنده پیکرهای شناورشان روی آب‌های خلیج فارس در ذهن ایرانیان بسیاری حک شده است. ایران این حمله را عامدانه دانست و در فاصله کوتاهی قطع‌نامه آتش بس جنگ با عراق را پذیرفت. آمریکا اعلام کرد فرمانده ناو به اشتباه این حمله را انجام داده است تصاویر ضبط شده از روی اتاق فرماندهی این ناو بهت و حیرت خدمه اتاق فرماندهی را نشان می دهد که از هدف گرفتن هواپیمای مسافربری ایران شوکه شده‌اند.»

 

بی بی سی در حالی از بهت اتاق فرماندهی ناو آمریکایی سخن می گوید که نه تنها هیچ کدام از خدمه ناو وینسنس محکوم نشدند بلکه چندی پس از این حادثه دولت ایالات متحده به فرمانده این ناو جنگی مدال شجاعت می دهد!

 

اما بی بی سی فارسی این حادثه را به عنوان نمونه ای از ناامنی در خلیج فارس دانسته و تلویحا مدعی می شود که اگر دوباره منطقه خلیج فارس گرفتار ناامنی شود امکان هدف قرار گرفتن هواپیماهای مسافربری هم وجود دارد! این سایت در گزارش خود می نوید: « ایران به توانایی عملیاتی قایق های تندروی سپاه خود می بالد و بارها گفته ابایی از دفاع منافع خود در خلیج فارس ندارد. اما آیا در تهران کسی هزینه سنگین پر تنش شدن آبهای خلیج فارس را به یاد نمی‌آورد؟ در روزهایی که شاگردان مدارس هر روز فریاد "خلیج فارس ایران، محل دفن ریگان" سر می‌دادند شهروندان ایران بودند که جان خود را در آبهای خلیج فارس از دست می‌دادند.»

 

این در حالی است که در هیچ جنگی مردم بی گناه هواپیماهای مسافربری هدف قرار نمی گیرند و این کار تنها از پس خوی وحشیانه و حیوان صفت آمریکایی بر می آید اما رسانه وابسته به دولت انگلیس به جای تقبیح این عمل ناجوانمردانه، علاوه بر عادی جلوه دادن اقدام سال 67، احتمال هدف قرارگیری سایر هواپیماهای مسافربری را نیز مطرح می کند!

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: بی بی سی فارسی آمریکا بی بی سی خلیج فارس ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۹۹۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد بانک اطلاعات خلیج فارس در سازمان جغرافیایی وزارت دفاع (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: نمای زیبایی از خلیج فارس از ایستگاه فضایی (فیلم) نام خلیج فارس در نقشه های سنگی ۲۰۰۰ ساله رم (فیلم) پوتین هم از واژه خلیج فارس استفاده کرد

دیگر خبرها

  • کاریکاتور/ خلیج فارس بخشی‌ از هویت تاریخی و فرهنگی ایران
  • افزایش ۲۱درصدی تولید نفت ایران در خلیج فارس
  • نمایش قهرمان اسکیت ایران به مناسبت روز خلیج فارس
  • بزرگداشت روز خلیج فارس و رونمایی از ارج نامه محمدباقر وثوقی
  • تأسیس بانک ذخایر دریایی ایران به مناسبت روز ملی خلیج فارس
  • ایجاد بانک اطلاعات خلیج فارس در سازمان جغرافیایی وزارت دفاع (فیلم)
  • بانک ذخایر دریایی افتتاح شد
  • خلیج‌فارس تاریخ سربلند ملت ایران است
  • خلیج‌فارس؛ نامی به بلندای تاریخ و شکوه ایران است
  • نام استقلال در لیگ قهرمانان آسیا عوض می‌شود!