Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-06@15:22:25 GMT

حمله ملخ‌ها به استان فارس از 20 خرداد

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۰۰۴۱۹

به گزارش اکوفارس، روابط عمومی جهاد کشاورزی استان فارس بار دیگر به کشاورزان و باغداران در خصوص موج جدید حمله ملخ صحرایی هشدار داد و خواستار مشارکت همه برای مقابله با این آفت شد.

در اطلاعیه جهاد کشاورزی فارس تاکید شده است که اوج طغیان ملخ صحرایی را طی روزهای ۲۰ خرداد تا ۷ تیر ماه به شکل قطعی شاهد خواهیم بود لذا همه فعالان بخش کشاورزی باید ضمن جدی گرفتن هشدارها، مراقبت‌هایی را در دستور کار قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جهاد کشاورزی فارس از کشاورزان خواسته است که روزانه در مزارع و باغ‌ها، حضور ملخ صحرایی را رصد و ردیابی کرده و نسبت به تأمین تجهیزات لازم برای سمپاشی و مراقبت از مزارع و باغ‌ها، اقدام کنند.

در این اطلاعیه از کشاورزان خواسته شده که اگر ملخ صحرایی را مشاهده کردند برای تأیید وجود آفت و دریافت سم، به نزدیکترین مرکز خدمات کشاورزی مراجعه کنند.

روابط عمومی جهاد کشاورزی فارس اعلام کرد که ملخ صحرایی، ملخ بزرگی به طول ۴.۵ تا ۷ سانتی‌متر و به رنگ قهوه‌ای مایل به خاکستری تا زرد با لکه‌های تیره روی بال است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۰۰۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با آفت سن غلات در مزارع

کیومرث اکبری، مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه یک سن مادر در هر مترمربع می‌تواند ۸۰ کیلو کاهش تولید در واحد سطح را ایجاد کند، گفت : گندم‌ها با ۲ درصد سن‌زدگی خاصیت نانوایی خود را از دست خواهند داد.

وی ادامه داد: از آنجایی که در مواقع بارندگی امکان سمپاشی و محلول پاشی وجود ندارد و همواره منجر به تأخیر می‌شود، بنابراین تا قبل از تبدیل آفت سن به پوره باید مبارزه به موقع صورت بگیرد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: طبق پیش‌بینی‌های جهانی از حدود ۲۰ اردیبهشت‌ماه به بعد هوا بین ۲ تا سه درجه گرم‌تر از وضعیت معمول می‌شود و مراحل پورگی آفت که سبب سن‌زدگی می‌شود سریع‌تر طی می‌شود، لذا زمان واکنش برای برخی از مناطق از دست خواهد رفت.

وی از کشاورزان درخواست کرد؛ به محض اینکه کارشناسان جهاد کشاورزی اعلام کردند بلافاصله نسبت به مبارزه اقدام کنند هرگونه تأخیر در انجام مبارزه سبب سن‌زدگی و خسارت به گندم می‌شود.

اکبری تصریح کرد: سطح زیر کشت گندم آبی و دیم است، اظهارداشت: مبارزه با سن غلات در سطح استان در سطح زیر کشت کندم دیم و آبی از بهمن‌ماه سال گذشته با دستورالعمل مبارزه جدی آغاز شده و تا به‌امروز به خوبی جلوی خسارت این آفت کلیدی و اصلی گندم گرفته شده است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • ۲۰ هزار تن گندم استان فارس از آسیب باران و سیل در امان ماند
  • آمادگی و تجهیز ۳۲ مرکز خرید گندم در مازندران
  • سالانه ۳۰ هزار تن کشمش در خنداب تولید می شود
  • 530 تن کود کشاورزی در میاندورود توزیع شد
  • مبارزه با آفت سن غلات در مزارع
  • تضمینی برای تامین حقابه کشاورزان گرمسار از حبله‌رود وجود ندارد
  • انتفاد از کاهش سهمیه سوخت کشاورزان
  • آب سد سفیدرود رها سازی شد
  • کشاورزان گلستانی آب ماندگی را از سطح مزارع خود خارج کنند
  • بزرگترین طرح نوسازی شالیزارهای مازندران درآمل نیمه خرداد تحویل می‌شود