Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@07:13:15 GMT

لزوم افزایش نظارت بر فعالیت بنادر در هرمزگان

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۰۰۵۴۸

لزوم افزایش نظارت بر فعالیت بنادر در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری مهر، فریدون همتی در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان هرمزگان با اشاره به عملکرد سال گذشته این کارگروه، عنوان کرد: سال گذشته از مجموع ۱۴۶۱ مصوبه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید هرمزگان، ۹۲ درصد مصوبات اجرایی شد و این استان توانست از حیث تحقق مصوبات، رتبه سوم کشور را به دست آورد و رضایتمندی خوبی را در حوزه رفع موانع تولید با قرار گرفتن در میان استان های برتر کشور ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸۰ درصد نیروهای واحد گندله سازی مادکوش باید بومی هرمزگان باشند

وی با اشاره به بررسی مسائل واحد گندله سازی مادکوش در این نشست، افزود: فاز نخست این واحد تولیدی که در حال حاضر ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، به زودی با ظرفیت تولید دو و نیم میلیون تن گندله افتتاح خواهد شد.

استاندار هرمزگان ادامه داد: افق در نظر گرفته شده برای این واحد، تولید ۱۰ میلیون تن گندله است که در راستای رسیدن به این هدف، تامین سرمایه در گردش و کمک به آن در اولویت قرار دارد.

همتی تصریح کرد: در تامین نیروی انسانی واحد گندله سازی مادکوش نیروهای بومی هرمزگان باید در اولویت باشند و ۸۰ درصد نیروهای این واحد از میان متقاضیان و نیروهای بومی تامین شود.

بنگاه های اقتصادی با استفاده از ظرفیت هتل ها به تقویت صنعت هتلداری در هرمزگان کمک کنند

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت صنعت هتلداری، خاطرنشان کرد: بنگاه های اقتصادی فعال در استان و همچنین دستگاه‌های اجرایی هرمزگان باید در راستای حفظ و تقویت اشتغال استان از صنعت هتلداری حمایت ویژه‌ای کنند.

وی گفت: برای کمک به رونق فعالیت هتل ها در هرمزگان، دستگاه‌های اجرایی باید به طور جدی از ایجاد مهمانسراهای دولتی پرهیز نموده و به جای استفاده از آن، از ظرفیت هتل ها برای اسکان مهمانان خود استفاده کنند که این کار علاوه بر حفظ اشتغال در این صنعت، موجب افزایش رغبت سرمایه گذاران این حوزه برای فعالیت بیشتر در هرمزگان خواهد شد.

لزوم افزایش نظارت سازمان بنادر و دریانوردی بر فعالیت‌های این حوزه در استان

استاندار هرمزگان در ادامه بر لزوم نظارت بیشتر سازمان بنادر و دریانوردی بر فعالیت‌های این حوزه در استان تأکید کرد و بیان داشت: اخیراً حوادثی در انبارهای کالاهای موجود در بنادر و همچنین برای برخی شناورها در بنادر استان رخ داده که نیاز است سازمان بنادر و دریانوردی، نظارت‌های دقیق تری را در این حوزه داشته باشد.

همتی تاکید کرد: با هر مجموعه ای که در حوزه بنادر استانداردها را رعایت نکند، برخورد قانونی خواهد شد و در این حوزه باید نظارت جدی برای پیشگیری و جلوگیری از بروز حوادث وجود داشته باشد.

دستگاه های مرتبط برای مقابله با هجوم ملخ ها با جدیت و به طور مستمر در حال تلاش هستند

وی همچنین به اقدامات صورت گرفته برای مقابله با هجوم ملخ های صحرایی به اراضی کشاورزی هرمزگان اشاره کرد و افزود: تهدید اراضی کشاورزی استان از سوی ملخ‌ها از بهمن ماه سال گذشته به تدریج آغاز شد و در این مدت با محوریت مشارکت مردم، ستادهای بحران شهرستان‌ها و سازمان جهاد کشاورزی، اقدامات مستمری برای مقابله انجام شده است.

استاندار هرمزگان اظهارداشت: دستگاه های مرتبط برای مقابله با هجوم ملخ ها با جدیت و به طور مستمر در حال تلاش هستند و در این خصوص جای نگرانی وجود ندارد.

وی اضافه کرد: همچنین تدارک لازم برای مقابله با موج دوم هجوم ملخ ها در استان در نظر گرفته شده و در صورت بروز این مورد نیز آمادگی کافی را خواهیم داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه امسال همه مدیران باید به طور جهادی پای کار باشند، عنوان کرد: در سال جاری نیازمند احساس مسئولیت ویژه ملی از سوی مدیران برای انجام اقدامات سازنده و بهتر از گذشته در حوزه اقتصاد و به ویژه رونق تولید هستیم.

همتی یادآور شد: امسال باید به مراتب بهتر از گذشته در حوزه اقتصاد و تولید کار کنیم و توطئه های دشمنان را خنثی نماییم.

کد خبر 4635489

منبع: مهر

کلیدواژه: فریدون همتی استانداری هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۰۰۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای ۲۳۹ واحد راکد کشاورزی در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، سید عماد شاهرخی امروز پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت در نشست با مدیرکل دفتر ترویج، روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان امور اراضی کشور با اشاره به اینکه از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۲۳۹ واحد غیر فعال بخش کشاورزی در استان به چرخه تولید بازگشته است، گفت: از این تعداد ۱۶ واحد پرورش مرغ گوشتی بود.

وی افزود: سالانه ۴۵ میلیون قطعه جوجه ریزی در لرستان انجام می‌شود که ۳۰ درصد بیشتر از نیاز استان است.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از ابتدای سال تاکنون یک هزار و ۲۰۰ تن مرغ مازاد در استان ذخیره سازی شده است.

شاهرخی اضافه کرد: همچنین ۱۳ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی با ظرفیت ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تن در دولت سیزدهم در استان به بهره‌برداری رسیده است.

وی به افزایش تولید در بخش کشاورزی اشاره کرد و افزود: سال گذشته ۲۶ هزار تن معادل پنج هزار میلیارد ریال در مصرف آرد استان صرفه‌جویی شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان یادآورشد: تولید گندم لرستان از ۱۲۳ هزار تن در دولت دوازدهم به ۵۳۰ هزار تن در دولت سیزدهم افزایش یافته و در حوزه گلخانه نیز سطح زیر کشت از ۷۸ به ۱۳۰ هکتار رسیده است.

سید عماد شاهرخی با بیان اینکه سطح زیر کشت دانه‌های روغنی در لرستان نیز از دو هزار و ۲۰۰ به شش هزار و ۵۰۰ هکتار افزایش یافته است، گفت: ضایعات یکی از چالش‌های بخش کشاورزی استان است که برای رفع این مشکل باید از ادوات به روز در حوزه برداشت استفاده کرد و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت نیز در این خصوص راهگشا خواهد بود.

وی بیان کرد: ۱۸ تا ۲۰ درصد از تولید ناخالص استان هم در بخش کشاورزی است.

دیگر خبرها

  • لزوم توجه به فعالیت‌های پژوهشی حوزه مهدویت در دانشگاه‌ها
  • هیچ واحد تولیدی به‌خاطر آرا قضایی در گرمسار تعطیل نشد
  • افزایش هفت درصدی تولید سیمان در خراسان جنوبی
  • افزایش ۷ درصدی تولید سیمان در خراسان جنوبی
  • لزوم پرداخت پاداش افزایش تولید به کارگران در واحدهای تولیدی
  • تعطیلی بنادر مسافربری غرب هرمزگان
  • احیای ۲۳۹ واحد راکد کشاورزی در لرستان
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی در هرمزگان/ وزش باد‌های نسبتاً شدید
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی در هرمزگان/ مواج شدن دریا
  • اکسپو وعده صادق ۲ بود/ لزوم اصلاح رفع تعهد ارزی از ۳ کشور همسایه