Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-29@17:13:51 GMT

پیش‌بینی تولید ۱۴.۵ میلیون تن گندم در کشور

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۰۰۶۳۹

به گزارش اکوفارس به نقل از تسنیم، اسماعیل اسفندیاری‌پور ظهر امروز در حاشیه بازدید از روند برداشت گندم از اراضی کشاورزی این شهرستان اظهار داشت: امسال 6 میلیون هکتار از اراضی کشاورزی کشور زیر کشت گندم رفت که پیش‌بینی می‌شود 14 میلیون و 500 هزارتن محصول از این اراضی برداشت شود.

وی گفت: پس از تحویل گندم  به مراکز خرید و ثبت در سامانه وجه گندم به کشاورزان پرداخت می‌شود که تاکنون سه هزار میلیاردتومان از طلب گندمکاران پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجری طرح گندم کشور همچنین از برداشت  یک میلیون و 200 هزار تن گندم از سطح ‌355 هزار هکتار از اراضی کشاورزی گلستان خبرداد و افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال مانند سال‌های گذشته گلستان رتبه دوم تولید گندم کشور را به خود اختصاص دهد.

وی گفت: شهرستان گنبدکاووس نیز با تولید 307 هزار تن گندم از 107هزار هکتار از اراضی کشاورزی امسال نیز  پرچمدار نخست تولید گندم بین شهرستان‌های کشور خواهد بود.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۰۰۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۵ مرکز خرید تضمینی گندم در گلستان آماده فعالیت هستند

روح الله مهری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰۵ مرکز خرید تضمینی گندم در استان آماده فعالیت است که این رقم در سال گذشته ۹۴ مورد بود.

وی افزود: با برنامه ریزی های که در حال انجام است سعی داریم تا زمان برداشت محصول گندم تعداد مراکز خرید در استان را افزایش دهیم.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان با اشاره به اینکه سال گذشته ۵۵۰ هزار تن گندم از طریق مراکز خرید اداره کل غله در استان خریداری شد، گفت: پیش بینی می‌شود این رقم امسال افزایش یابد.

وی یادآور شد: امسال حدود ۱۵۲ هزار هکتار کشت قراردادی گندم در استان انجام شد.

مهری اظهار کرد: طبق برآوردهای جهاد کشاورزی پیش بینی می‌شود امسال بیش از یک میلیون تن گندم از مزارع استان برداشت شود.

وی خاطرنشان کرد: امسال مسؤولیت خرید دانه‌های روغنی با سازمان جهاد کشاورزی است.

کد خبر 6089913

دیگر خبرها

  • پیش بینی برداشت بیش از سه هزار تن انگور امسال از تاکستانهای مهاباد
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی
  • پیش‌بینی برداشت ۳۰ هزار تن گندم مازاد از مزارع آبدانان
  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • ۱۰۵ مرکز خرید تضمینی گندم در گلستان آماده فعالیت هستند
  • جهش تولید در ۶۰ هزار هکتار اراضی دیم چهارمحال و بختیاری
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • برداشت گل محمدی از باغات بابل
  • سلسله قطب تولید کلزای لرستان