Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، نخست وزیر عراق روز شنبه در دیدار «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان با وی، گفت که بغداد از هر تلاشی برای تقویت ثبات منطقه و جهان حمایت می کند و در این خصوص همکاری با کشورهای اتحادیه اروپا را ادامه می دهد و در همین راستا اقدام به اعزام هیات هایی به تهران، واشنگتن و اروپا خواهد کرد.

عادل عبدالمهدی بر ضرورت تداوم گفت و گوها میان عراق و آلمان و همکاری برای ایجاد تفاهم هایی شد که مانع آسیب دیدن ملت های منطقه از تبعات بحران جاری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین با استقبال از تقویت دو جانبه عراق و آلمان، خواستار اجرایی شدن توافقات انجام شده میان دو کشور در زمینه های اقتصادی، فرهنگی و امنیتی و تفاهم های منطقه ای و مبارزه با تروریسم در جریان سفر اخیر خود به برلین شد.

عبدالمهدی همچنین از خرسندی ملت عراق از تقویت روابط بغداد و برلین و وجود اعتماد به آلمان در عراق بعنوان یک کشور دوست و همچنین قدرت صنایع و کیفیت تولیدات آن خبر داد.

گزارش دفتر نخست وزیری عراق حاکی است که در این دیدار دو طرف در خصوص تحولات منطقه و موضع عراق و اتحادیه اروپا در خصوص بحران جاری در این منطقه بحث و تبادل نظر کردند.

«هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان روز شنبه در نخستین روز سفر منطقه‌ای خود به بغداد سفر کرد و در نخستین دیدار خود با برهم صالح رییس جمهوری عراق ملاقات کرد.

صالح در این دیدار بر هماهنگی مواضع کشورش با اروپا در قبال تحولات منطقه ای و بین المللی تاکید کرد.

درهمین حال تارنمای وزارت خارجه آلمان نیز پیشتر در مطلبی با اشاره به آغاز سفر منطقه‌ای «هایکو ماس» وزیر خارجه این کشور از شب گذشته، اعلام کرد وی روز دوشنبه در تهران با «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار خواهد کرد.
بر این اساس سفر ماس به تهران نشانه‌ای از تلاش‌های برلین، پاریس و لندن برای حفظ توافق هسته‌ای با ایران است.
وزیر خارجه آلمان در این سفر علاوه بر تاکید بر لزوم حفظ و اجرای تعهدات برجام از سوی ایران، به دنبال رایزنی برای حفظ امنیت و ثبات در منطقه است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۰۰۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار امیرعبداللهیان با نخست وزیر بورکینافاسو

وزیر امور خارجه کشورمان و کیلم دو تامبلا نخست وزیر بورکینافاسو با یکدیگر دیدار و گفت و گو کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، "حسین امیرعبداللهیان" وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و "کیلم دو تامبلا" نخست وزیر بورکینافاسو با یکدیگر دیدار و گفت و گو کردند.

پیام امیرعبداللهیان به مناسبت «روز ملی خلیج فارس»امیرعبداللهیان: روابط با آفریقا مبتنی بر احترام متقابل استتبریک امیرعبداللهیان به وزیر خارجه آفریقای جنوبی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نقد ادعای زیباکلام درباره آغازگر جنگ با مستندات تاریخی / روایت نماینده وقت عراق در سازمان ملل از آماده‌باش صدام برای آغاز جنگ علیه ایران
  • ناقوس جنگ را چه کسی به صدا درآورد؟/ زیباکلام: ما باعث حمله‌ی صدام به ایران شدیم/ حبیب احمدزاده: این ساده‌لوحی است صدام کینه‌ی قرارداد الجزایر را داشت
  • دیدار هیئت حماس با معاون وزیر خارجه چین
  • بلینکن وارد سرزمین های اشغالی شد
  • دیدار امیرعبداللهیان با نخست وزیر بورکینافاسو
  • مسقط، مهم ترین تسهیل کننده دیدارهای غیرمستقیم ایران و آمریکا / چرا عمان تمایلی به نمایش قدرت دیپلماتیک خود ندارد؟/ عمان کانال گفت و گوی غیرمستقیم میان تهران-واشنگتن را باز نگاه داشته است
  • بلینکن: روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می‌شود
  • سپاه بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد