Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-07@11:31:06 GMT

۱۸ فقره آتش‌سوزی در منابع طبیعی خوزستان در ۲ روز

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۰۰۷۰۰

ایرنا نوشت: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان گفت: در ۴۸ ساعت گذشته ۱۸ فقره آتش سوزی در مراتع و جنگل های استان در ۶ شهرستان رخ داده است.

علیرضا جمشیدیان افزود: بیشترین وسعت این آتش سوزی‌ها در ایذه و بهبهان ثبت شده که به دلیل صعب العبور بودن مسیر، عملیات اطفا به درازا کشیده اما در شهرستان‌های اندیکا، شوش، شوشتر و مسجدسلیمان نیز آتش سوزی‌هایی به وقوع پیوسته که در یکی دو ساعت اولیه مهار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی وسعت حریق و میزان خسارت به منابع طبیعی هنوز مشخص نیست و در حال کارشناسی و برآورد خسارت است.

جمشیدیان با اشاره به آتش سوزی در چهار نقطه بهبهان گفت: در کوه بدیل (روستای قالند)، منطقه حفاظت شده کوه خائیز (روستای قلعه سی مقیم)، کوه حاتم (روستای تشان) و روستای علمدار در ۲ روز گذشته شاهد آتش سوزی بودیم که علت وقوع حادثه در روستای علمدار، آتش زدن کاه و کلش مزارع و سرایت آن به مراتع و آتش سوزی در سه نقطه دیگر به دلیل رعد و برق بوده است.

وی تصریح کرد: در بهبهان ۵۰ تا ۶۰ هکتار از مراتع دچار حریق شده است.

جمشیدیان افزود: جنگل‌های زاگرس دسته بندی و تراکم متفاوتی دارند که در بهبهان فقط منطقه خائیز جنگلی بوده که شامل ۲۵ درصد پوشش جنگلی است، به این معنی که در هر هکتار ۱۰ تا ۱۵ اصله درخت وجود دارد.

وی اضافه کرد: در آتش سوزی خائیز، ۱۵ تا ۱۰ اصله درخت آسیب دیده، البته این به معنی نابودی همه آنها نیست و در بارندگی‌های آینده ممکن است دوباره سبز شوند.

جمشیدیان درباره اعزام بالگرد برای اطفای حریق در بهبهان نیز گفت: نزدیک ترین محل برای اعزام بالگرد به بهبهان، گچساران در استان کهگیلویه بود، منابع طبیعی شب هنگام درخواست بالگرد کرده بود اما به دلیل محدودیت پرواز در شب، بالگرد صبح به منطقه رسید که دیگر آتش سوزی مهار شده بود.

وی افزود: در بهبهان مردم حساسیت زیادی نسبت به آتش سوزی و حفظ منابع طبیعی دارند و انجمن‌های محیط زیستی و کوهنوردان و نیروهای مردمی کمک بسیاری به اطفای حریق کردند.

این مقام مسئول همچنین با بیان اینکه ۲ تا سه هکتار از مراتع ایذه دچار آتش سوزی شده، گفت: در ایذه تراکم عرصه جنگلی بیشتر بوده و ۲۰ اصله درخت آسیب دیده است.

وی تاکید کرد: سوختن و نابود شدن حتی یک درخت در جنگل نیز فاجعه به شمار می‌آید، زیرا حداقل پنج سال برای رشد آن زمان می‌برد و امکان حیات مجدد وجود ندارد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۰۰۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نقشه برداری واحدهای آسیب دیده از حریق امامزاده ابراهیم

حامد دائمی در گفت و گو با خبرنگار مهر در تشریح آخرین اقدامات آتش سوزی واحدهای مسکونی و تجاری منطقه امامزاده ابراهیم (ع) شفت اظهار کرد: نقشه برداری واحدهای آسیب دیده از حریق امامزاده ابراهیم (ع) از امروز آغاز شده است.

وی با بیان اینکه از صبح امروز دو اکیپ نقشه برداری در امامزاده ابراهیم (ع) مستقر شدند، افزود: نقشه برداری واحدهای آسیب دیده در حادثه آتش سوزی به دلیل تعیین حدود اربعه مالکین و جلوگیری از تداخل به زمین های همجوار انجام می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان با تاکید بر اینکه پس از اتمام نقشه برداری این بنیاد نسبت به آواربرداری اقدام می‌شود، تصریح کرد: این عملیات که از امروز آغاز شده بین یک هفته تا ۱۰ روز طول می‌کشد.

کد خبر 6097275

دیگر خبرها

  • عملکرد تیم خبری مهر در گیلان راضی کننده است
  • آتش سوزی در خیابان لاله‌زار تهران
  • ابطال مجوز فعالیت نانوایی های بی کیفیت
  • جزئیات بیشتر از آتش‌سوزی روستای گیلان
  • جزئیات بیشتر از آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت
  • آتش سوزی آشپزخانه در محله مفتح اطفا شد
  • آتش سوزی ۲ واحد تجاری و مسکونی در گیلان
  • آغاز نقشه برداری واحدهای آسیب دیده از حریق امامزاده ابراهیم
  • شکسته شدن بند خاکی در روستای بیجورد بردسکن بر اثر سیلاب
  • بارش شدید باران همراه با طوفان در بهبهان + فیلم