Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@09:47:27 GMT

کار مرمت موزه هنرهای معاصر به کجا رسید؟

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۰۰۷۵۴

کار مرمت موزه هنرهای معاصر به کجا رسید؟

مدیر مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری یک نشست خبری جهت تشریح آخرین وضعیت ترمیم و بازسازی موزه هنرهای معاصر خبر داد. ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۵ فرهنگی موسیقی و تجسمی نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، نهم اردیبهشت سال 97 بود که اعلام شد موزه هنرهای معاصر به دلیل انجام تعمیرات و مرمت تا پایان تابستان تعطیل خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

؛ تاریخی که در آن موزه هنرهای معاصر به دلیل آنچه از سوی مسئولان امر ترمیم و به‌سازی موزه نامیده شد، تعطیل شد. در آغاز کار، مدیران وقت مرکز هنرهای تجسمی و موزه هنرهای معاصر پیش‌بینی کرده بودند کار مرمت این بنای تاریخی و هنری نهایتا ظرف پنج الی شش ماه به پایان خواهد رسید؛ اما در ادامه مشخص شد زمان برآورد شده دقیق نبوده و بدون در نظر گرفتن تمام جبهه های کاری صورت گرفته است.

حالا بیش از 1 سال و یک ماه است که مخاطبان هنگام مراجعه به سایت موزه هنرهای معاصر با تصویری حامل این پیام روبه رو می‌شوند: "موزه هنرهای معاصر تهران به دلیل بازسازی تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد بود".

هادی مظفری مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد در یکی از مصاحبه های خود در این باره اعلام کرد که پیش بینی می‌شود فرایند ترمیم و مرمت موزه هنرهای معاصر یک سال به طول انجامد.

وی درباره چرایی طولانی شدن روند بازسازی موزه هنرهای معاصر نیز اظهار کرده بود که در ابتدا مدیران وقت مرکز هنرهای تجسمی و موزه هنرهای معاصر پیش‌بینی کرده بودند  این پروژه ظرف چهار پنج ماه به پایان می‌رسد. اما در این زمان‌بندی دو نکته محاسبه نشده بود؛ نخست آنکه برنامه زمان‌بندی حدسی بوده و مدیریت پروژه و جبهه‌های کاری در آن لحاظ نشده بود و دومین مورد به پیش‌بینی مالی پروژه مربوط بود که در این مدت دچار نوسانات شد. از آنجاکه پروژه از اردیبهشت 97 آغاز شده بود طبیعتاً در اردیبهشت 98 پروژه به پایان خواهد رسید و نه شهریور 97.

اما اکنون پس از گذشت بیش از 1 سال یک ماه از تاریخ تعطیلی موزه، کار به‌سازی و ترمیم بافت موزه هنرهای معاصر هنوز به پایان نرسیده است و درهای این مکان فرهنگی هنری کماکان به روی علاقه‌مندان حوزه فرهنگ و هنر بسته باقی مانده است.

می‌توان گفت در حال حاضر  تاریخ دقیق بازگشایی موزه مهم ترین پرسش و مطالبه ای است که ذهن مخاطبان و علاقه‌مندان حوزه تجسمی را به خود مشغول ساخته است. 

در همین راستا، هادی مظفری در گفتگوی امروز خود با خبرنگار تجسمی خبرگزاری تسنیم، از برگزاری یک نشست خبری به منظور تشریح آخرین وضعیت ترمیم و بازسازی موزه هنرهای معاصر در هفته جاری خبر داد.

حال باید منتظر ماند و دید استدلال تازه مدیران حوزه تجسمی نسبت به طولانی شدن فرایند ترمیم و به‌سازی موزه هنرهای معاصر چیست و آیا آنها همچنان می‌توانند افکار عمومی را نسبت به چرایی طولانی شدن فرایند ترمیم موزه هنرهای معاصر اقناع کنند یا خیر. 

موزه هنرهای معاصر تهران که در سال 1356 بنا شده است، مشتمل بر جامع‌ترین و مهم‌ترین گنجینه‌های هنر مدرن و یکی از 5 تا 10 مجموعه مهم هنر نوگرا در سراسر دنیا به شمار می‌آید.

مجموعه آثار موزه را می‌توان در سه گروه آثار موجود در مخزن (گنجینه)، آثار ارائه شده در گالری‌ها و فضاهای درون موزه و نیز تندیس‌های موجود در محوطه بیرونی طبقه بندی کرد.

آخرین فعالیت رسمی موزه پیش از تعطیلی رونمایی از مجسمه اهدای «تونی کرگ» با عنوان «ریشه‌ها و سنگ‌ها» بود که روز یکشنبه 9 اردیبهشت 97 با حضور این مجسمه‌ساز آلمانی ـ انگلیسی برگزار شده بود.

تشریح برنامه‌های آینده انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس از زبان محمد حبیبیروایت شجاعی‌طباطبایی از کاریکاتوریستی که در فهرست مرگ رژیم صهیونیستی قرار گرفتنمایش خباثت‌های روباه پیر انگلیس در خانه کاریکاتور حوزه هنری

 

انتهای پیام/

R1527/P/S4,40/CT7 واژه های کاربردی مرتبط هنرهای تجسمی موزه هنرهای معاصر

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هنرهای تجسمی موزه هنرهای معاصر هنرهای تجسمی موزه هنرهای معاصر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۰۰۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصاب دبیر اجرایی و دبیر هنری هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد کرم‌الهی دبیر هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار در احکامی جداگانه دبیر اجرایی و دبیر هنری این دوره از جشنواره تئاتر ایثار را منصوب کرد.

بر این اساس، حمید ساروخانی به عنوان دبیر اجرایی هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار منصوب شد.

همچنین محمد لارتی به عنوان دبیر هنری هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار منصوب شد.

حمید ساروخانی و محمد لارتی از هنرمندان و فعالان عرصه هنرهای تجسمی و هنرهای نمایشی و از جمله مدیران با سابقه اداره‌کل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند.

هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار با حضور هنرمندانی از سراسر کشور و به همت اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان و همکاری و همراهی دستگاه‌های اجرایی استان، با هدف تبیین ارزش‌های والای انسانی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می‌شود.

«جلوه‌های ایثار و شهادت در دوران انقلاب و دفاع مقدس»، «جلوه‌های ایثار و شهادت در زندگینامه شهدا، ایثارگران، شهدای محور مقاومت (شهدای مدافع حرم)، شهدای امنیت، سبک زندگی ایثارگرانه و ایثار اجتماعی در دوران معاصر»، «جلوه‌های ایثار و از خودگذشتگی همسران معظم جانبازان، آزادگان و خانواده‌های معظم شهدا در دوره معاصر» و «جلوه‌های ایثار و شهادت در مقاطع مختلف تاریخی به خصوص تاریخ معاصر انقلاب» از مهمترین موضوعات این دوره از جشنواره است.

هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار با دبیری محمد کرم‌الهی در ۲ بخش صحنه ای و خیابانی از روز سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ به مدت ۴ روز در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار خواهد شد.

کد خبر 6098087 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • علامه مطهری شخصیت جامع علمی و بصیرتی معاصر است
  • اقلیم در پی ترمیم روابط‌ با ایران/اهداف سفر بارزانی به تهران چیست
  • اطلس فرهنگی تهران تهیه می شود
  • انعکاس جهانی پاویون جمهوری اسلامی ایران در دوسالانه ونیز قابل اعتنا بود
  • معرفی رییس شورای سیاستگذاری دوازدهمین دوسالانه ملی سرامیک ایران
  • انتصاب دبیر اجرایی و دبیر هنری هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار
  • ترمیم شکستگی لوله اصلی آب شهر ندوشن
  • افتتاح گنجینه کیانوش عیاری در موزه سینما/ ۴ فیلم مرمت‌شده از کارگردان روز باشکوه روی پرده می‌رود
  • مسیر افزایش طول عمر دندان هموار شد/ تبدیل دندان پوسیده به دندان سالم
  • هنر نمایی دانش آموزان در نمایشگاه آثار دستی و تجسمی