Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان گفت: به علت چند نرخی بودن قیمت ارز صادرکنندگان واقعی از نظر عدد و رقم دچار مشکل فراوانی شده‌اند و این عامل باعث به وجود آمدن رانت در صادرات شده است. ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۲ استانها زنجان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، مهدی رنگ رونا شامگاه شنبه در چهل و چهارمین جلسه گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که با حضور صادر کنندگان برگزار شد اظهار داشت: به علت به وجود آمدن مشکلات ارز در سال 97  نوک پیکان به طرف صادر‌کنندگان گرفته شد و صادرگنندگان از همه طرف تحت فشار قرار گرفتند و تا به امروز به عنوان مقصر در عرصه صادرات، واردات و گرانی کالا شناخته شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی گفت: در حال حاضر 90  صادرکننده حقیقی و حقوقی و 30 شرکت حقیقی و حقوقی عمده صادرات استان را تشکیل می‌دهند.

فعالان حوزه فرش دستباف بیمه می‌شوند/ دعوت از استارت‌آپ‌ها برای صادرات فرش ایرانیوزیر صنعت: صادرات به 15 کشور همسایه راه نجات اقتصاد استتخصیص تنها 1.5 درصد مشوق‌های صادراتی در سال 97

به گفته وی سال 97، 420 میلیون دلار صادرات با تمام مشکلات و مسائل انجام شد.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان به بحث برگشت ارز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر حساسیت بحث برگشت ارز وجود دارد که هیچکدام از صادرکنندگان مخالفتی با برگشت ارز ندارند ولی با توجه به شرایطی که از سال 97 در بحث الزامات و برگشت ارز با نرخ تعیین شده باعث بروز مشکلاتی برای صادرکنندگان شده است.

وی با طرح این سوال که با کدام ساز و کار بانکی ارز باید به کشور برگردد، گفت: در سال 97 طبق بخشنامه صادر شده تکلیف صادرکنندگان روشن شد ولی عملا در اجرای دچار مشکلات شدیم و این باعث شد یک مقدار از تعهدات صادراتی عقب بمانیم.

رنگ رونا گفت: مجددا طبق بخشنامه‌ای که خردادماه صادر شد، صادرکنندگان به چند قسمت تقسیم شدند که در این بخشنامه نیز ابهاماتی وجود دارد.

وی به ارزش‌گذاری کالاهای صادراتی اشاره کرد و گفت: ارزش‌گذاری در کالاهای صادراتی در زمان صادرات ممکن است یا بالا باشد یا پایین که ارزش درست و مناسبی نیست.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان با اشاره به اینکه طبق بخشنامه صادر شده مهلت بازگشت ارز صادراتی 4 ماه در نظر گرفته شده است، گفت: این زمان تعیین شده بسیار زمان کوتاهی است و با توجه به فرایند صادرات حداقل 6 ماه زمان لازم است.

وی  به سیستم حمل و نقل صادرات کالا اشاره کرد و افزود: به علت تحریم  کرایه حمل و نقل 3 برابر افزایش پیدا کرده که باعث می‌شود قیمت تمام شده صادرات افزایش پیدا کند.

 به گفته وی این مشکلات باعث شده بیشتر صادرکنندگان از صادرات کالا انصراف بدهند.

انتهای پیام/ح

R41375/P/S6,59/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۰۱۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران صادر شد

ایسنا/مازندران سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲۵ هزار و ۷۰۰ تن مرکبات و کیوی از مبدأ استان به خارج از کشور صادر شد.

بابک مؤمنی امروز در گفت‌و با خبرنگاران از صادرات مرکبات و کیوی از مبدأ استان مازندران خبر داد و افزود: امسال ۷۶ هزار و ۵۷۷ تن پرتقال در قالب ۳ هزار و ۶۳۴ محموله و ۲۵ هزار و ۱۲۱ تن نارنگی در قالب هزار و ۳۱۹ محموله از مبدأ مازندران صادر شد.

وی با بیان اینکه در مجموع ۱۰۱ هزار و ۷۰۰ تن مرکبات در قالب ۴ هزار و ۹۵۳ محموله از استان صادرات داشتیم، گفت: ۲۴ هزار و ۲۰ تن کیوی نیز در قالب یک هزار و ۵۵ محموله صادرات انجام شد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران از صادرات ۱۰ هزار و ۲۵۶ تن کیوی با ۴۲۵ محموله طی سال گذشته از مازندران به کشور هند خبر داد.

مؤمنی با اشاره به اینکه سال قبل ۴۸ هزار و ۹۱۲ تن با ۲ هزار و ۴۵۱ محموله پرتقال از استان مازتدران صادرات انجام شد، ادامه داد: در این مدت ۱۳ هزار و ۲۸۷ تن نارنگی با ۷۳۵ محموله صادر شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • معرفی زنجیره ارزش نساجی زنجان به صادرکنندگان در اکسپو + فیلم
  • ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در کشور انجام شد
  • واکنش همتی به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران/ دنبال اصلاح شیوه حکمرانی باشید
  • ۸۰۳ میلیون دلار محصولات شیلاتی از مازندران صادر شد
  • بانک سامان میزبان صادرکنندگان در نمایشگاه اکسپو ایران
  • رانت ۴ میلیارددلاری مونتاژکاران؛ التهاب بازار خودرو نخوابید
  • رانت ۴ میلیارد دلاری مونتاژکاران؛ التهاب بازار خودرو نخوابید
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • امسال ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران صادر شد