Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، چین تصمیم گرفته به هر وسیله ممکن با تحریم‌های آمریکا علیه هواوی مقابله کند. روزنامه نیویورک تایمز گزارش داده هفته گذشته دولت چین شرکت‌های بزرگ فناوری از جمله مایکروسافت و دل را از آمریکا و سامسونگ را از کره جنوبی احضار کرده تا به آنها هشدار دهد در صورت همکاری با دولت ترامپ و تحریم فروش فناوری‌های آمریکایی به شرکت‌های چینی با عواقب وخیمی روبرو خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جلسه در حالی برگزار شد که چندی قبل دولت چین اعلام کرد مشغول تهیه فهرستی از شرکت‌ها و افراد غیر قابل اعتماد است. این فهرست در حقیقت اقدام انتقام جویانه چین از تحریم‌های آمریکا علیه هواوی بود.

به گفته منابع آگاهی که نخواسته‌اند نامشان فاش شود، در جلسه میان مقامات دولت چین و شرکت‌های فناوری نماینده شرکت Arm در انگلیس و SK Hynix در کره جنوبی نیز شرکت کرده‌اند.

این درحالی است که سخنگویان هیچکدام از این شرکت‌ها در این باره توضیح نداده‌اند.

به نوشته این روزنامه مقامات چینی هشدار داده‌اند این شرکت‌ها حتی ممکن است در صورت پیروی از تحریم‌ها علیه هواوی با عواقبی دائمی روبرو شوند. همچنین آنها شرکت‌ها را تشویق کردند تا با لابی میان سیاستمداران آمریکایی نظر آنها را تغییر دهند.

البته هنوز مشخص نیست این تهدیدها تا چه حد عملی خواهد شد اما مشخص است چین به طور واقعی از شرکت‌های بزرگ می‌خواهد برای حفظ روابط تجاری و کارخانه‌های خود در چین، خطر زیرپا گذاشتن تحریم‌های آمریکا را به جان بخرند.

البته لزوماً این به معنای آن است که شرکت‌ها باید قوانین آمریکا را زیر پا بگذارند اما در صورتی که جنگ تجاری میان چین و آمریکا گسترش یابد، این شرکت‌ها در وضعیت چالش برانگیزی گرفتار می‌شوند.

کد خبر 4635619

منبع: مهر

کلیدواژه: شرکت هواوی مایکروسافت سامسونگ چین ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۰۱۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتهامات آمریکا علیه روسیه نفرت‌انگیز و بی‌اساس است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در واشنگتن در واکنش به بهانه جدید دولت آمریکا برای اعمال تحریم‌های تازه علیه مسکو اعلام کرد که اتهامات آمریکا علیه روسیه مبنی بر استفاده از سلاح‌های شیمیایی در اوکراین نفرت‌انگیز و بی‌اساس است

دیروز چهارشنبه دولت آمریکا تحریم هایی را علیه نیروهای دفاع رادیویی، شیمیایی و بیولوژیکی نیروهای مسلح روسیه و همچنین تعدادی از موسسات، شرکت ها و مقامات آنها اعمال کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا در توضیح اعمال این تحریم‌های جدید بدون ارائه سند و مدرکی اعلام کرد که «روسیه ظاهراً از ماده سمی کلروپیکرین در اوکراین استفاده کرده است»

به نوشته اسپوتنیک وزارت خارجه آمریکا همچنین از توجه به حقایق متعدد دربارهاستفاده از سلاح های شیمیایی توسط نیروهای مسلح اوکراین خودداری می کند.

کد خبر 6094882

دیگر خبرها

  • آیا جان توافق ایران و عربستان با ابتکار چین در خطر است؟/ پکن از ترس تحریم های ثانویه فروش نفت از تهران را کاهش خواهد داد/ دیپلماسی تلفنی چین میان ایران و آمریکا موفق بود
  • آمریکا ۵ فرد و ۲ نهاد را در ارتباط با حزب‌الله لبنان تحریم کرد ؛ ۲ صرافی و ۲ شرکت در لبنان و امارات
  • آمریکا شرکت‌های آذربایجانی را به دلیل کمک به روسیه تحریم کرد
  • بدهی ۶۰ همتی به شرکت گاز مربوط به صنایع عمده کشور است، نه فقط پتروشیمی ها
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در 4 ماه گذشته خبر داد
  • ضرر ۲ میلیارد دلاری ونزوئلا به دلیل تحریم‌ها
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در ۴ ماه گذشته خبر داد
  • اتهامات آمریکا علیه روسیه نفرت‌انگیز و بی‌اساس است
  • تحریم‌های جدید ایران علیه آمریکا
  • ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی را تحریم کرد