Web Analytics Made Easy - Statcounter

میزان نوشت: عضو کمیته فرهنگی کمیسیون اصل نود مجلس با اشاره به بررسی موضوع شهریه‌های دانشگاه آزاد در این کمیسیون گفت: قسمتی از شهریه‌هایی که توسط دانشگاه آزاد از دانشجویان اخذ می‌شود با برخی از آئین نامه‌ها تطابق ندارد.

امیر حسنخانی گفت: پرونده‌ای برای پذیرش دانشجویان دانشگاه آزاد در کمیته فرهنگی کمیسیون اصل نود تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: طبق این پرونده دانشگاه آزاد دانشجویانی را به عنوان ذخیره ثبت نام و حتی آن‌ها را به سر کلاس‌ها فرستاده و کارت دانشجویی هم برای آن‌ها صادر کرده بود اما همه این دانشجویان حذف شدند. این موضوع در کمیته فرهنگی کمیسیون اصل نود در حال رسیدگی است.
این نماینده مجلس با اشاره به سایر مباحث کمیته فرهنگی کمیسیون اصل نود گفت: این کمیته همچنین به موضوع شهریه‌های دانشگاه آزاد ورود کرده است.
حسنخانی بیان داشت: قسمتی از شهریه‌هایی که توسط دانشگاه آزاد از دانشجویان اخذ می‌شود با برخی از آئین نامه‌ها تطابق ندارد همچنین ما پیرو این موضوع نامه‌نگاری را با آقای طهرانچی داشته‌ایم که این مسئله را حداقل منطبق با قوانین کنند چرا که اگر این دانشگاه شهریه اضافه از دانشجویان گرفته، باید به آنها بازگرداند.   سال گذشته، دانشگاه آزاد بر اساس اعلام ظرفیت برای برگزاری کنکور ۹۷ تعداد زیادی دانشجو در مقاطع کارشناسی و دکتری و در تمامی رشته‌ها به خصوص در رشته‌های پزشکی ثبت نام کرد. این دانشگاه حتی اقدام به اخذ شهریه ترم اول از دانشجویان پذیرش شده کرد، اما در زمان حضور در کلاس‌ها به دانشجویان گفته شد که دانشگاه تراز لازم را کسب نکرده و در این رشته‌ها امکان پذیرش وجود ندارد. به این ترتیب تعداد زیادی دانشجو بلاتکلیف شدند و شکایاتی را به کمیسیون اصل نود مجلس درباره اعلام ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی، واصل کردند.       

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۰۱۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم توجه به فعالیت‌های پژوهشی حوزه مهدویت در دانشگاه‌ها

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی ظهر جمعه در دیدار با قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کردستان اظهار کرد: استان کردستان دارای ۴۰ هزار دانشجو در سطح دانشگاه‌های استان است که ۱۴ هزار دانشجو از این تعداد متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی با بیان اینکه در حوزه کار علمی نیاز به کارهای جدیدی است، افزود: باید هم در زمینه مسائل علمی و اعضای علمی جوان که می‌خواهند وارد عرصه شوند یک کار جدید شکل گیرد.

نماینده ولی فقیه در کردستان یادآور شد: عمده دانشجویان دانشگاه‌های استان مربوط به دانشگاه آزاد و پیام نور است و باید کارهای پژوهشی در دانشگاه‌ها افزایش یابد.

حجت‌الاسلام پورذهبی خاطرنشان کرد: در حوزه پژوهش که دایره وسیعی دارد برای اینکه موازی کاری نشود فصلنامه‌هایی در ارتباط با امام زمان (عج) وجود دارد و کتاب‌های معتبری در این زمینه چاپ شده و باید این کارها به بدنه دانشگاه و فضای دانشجویان وارد شود.

وی بر لزوم توجه به فعالیت‌های پژوهشی در زمینه مهدویت تاکید کرد و بیان داشت: کار مهدویت باید به بدنه دانشگاه تزریق شود.

نماینده ولی فقیه در کردستان اضافه کرد: اگر کار و فعالیت دانشجویی و استادی است باید در زمینه درک مهدویت و معنویت آن به دانشجویان و اساتید سرایت کند و روی کارهای پژوهشی مربوط به فقه شوافع که متعلق به مناطق کردستان و جنوب کشور است، کار شود.

کد خبر 6095758

دیگر خبرها

  • تیم دانشگاه آزاد آزادشهر قهرمان مسابقات والیبال دانشجویان پسر دانشگاه آزاد شد
  • لزوم توجه به فعالیت‌های پژوهشی حوزه مهدویت در دانشگاه‌ها
  • فعالیت در حوزه مهدویت به بدنه دانشگاه سرایت کند
  • مهم‌ترین رسالت استادان جهاد تبیین است
  • کمیسیون اصل ۹۰، مرجع رسیدگی به شکایت‌های مردم
  • درآمدهای غیرشهریه‌ای در دانشگاه آزاد حرف نخست را می‌زند
  • شکایت پرسپولیس از آلومینیوم رد شد
  • استادان مفاهیم روز جهان را به دانشجویان آموزش دهند
  • راه دستیابی به قله به دانشجویان آموزش داده شود
  • همایش روانشناسی در دانشگاه آزاد قم برگزار شد