Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه ۱۵۰ هزار نفر پس از وقوع سیل در استان‌های کشور اسکان داده شده‌اند، گفت: این جمعیت از فدراسیون جهانی صلیب سرخ درخواست کمک کرد و ۱۵ کشور در این زمینه کمک‌هایی ارسال کردند. ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات - اخبار سیاسی -

سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم با اشاره به جزئیات جلسه صبح امروز(یکشنبه، 19 خرداد) این فراکسیون با رئیس جمعیت هلال احمر، گفت: در ابتدای جلسه، حمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس فراکسیون با توجه به اهمیت نقش هلال احمر، ابراز امیدواری کرد تا این جلسه منجر به نتایج مناسبی در شرایط فعلی کشور شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در ادامه جلسه اعضای فراکسیون نقطه‌نظرات خود را در مورد هلال احمر ارائه کردند، اظهار داشت: رسیدگی به هلال احمر استان‌ها و شهرستان‌ها، به‌ویژه در ساخت و ساز ساختمان‌های هلال احمر، توجه به نقش هلال احمر در تحقق اقتصاد مقاومتی و ضرورت بهره‌وری بهتر از این امکانات تولیدی و تجاری و ضرورت افزایش اعتماد ملی و مردمی به هلال احمر به عنوان مراجع اصلی کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان از موارد بیان شده توسط نمایندگان مجلس بود.

تشکیل ستاد پیگیری تحقق وعده‌های مسئولان به سیل‌زدگانگزارش مجلس درباره سیل‌های اخیر نهایی شدوعده رئیس کمیته امداد برای تأمین لوازم خانگی مددجویان سیل‌زدهکمک‌های بشردوستانه مردم لبنان و سوریه در مناطق سیل‌زده + تصاویر

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس افزود: همچنین نمایندگان معقتد بودند که هلال احمر باید پیگیری کند تا مشخص شود مبالغ واریزی به حساب سایر افراد چگونه هزینه شده است، همچنین تأکید شد تا هلال احمر تبدیل به حیاط خلوت دولت‌ها، احزاب و گروه‌ها نشود یا به بیان دیگری هلال احمر ستاد انتخاباتی گروهی نشود.

نقوی‌حسینی  تصریح کرد: در حوادث اخیر در میدان عمل واقعیتی دیده می‌شد و آن عبارت از این بود که نهادهایی که امکانات داشتند در صحنه حضور نداشتند و بسیج مردمی و حضور داوطلبانه مردم نیز به دلیل عدم وجود امکانات کاری را از پیش نمی‌برد، شاید لازم باشد مأموریت هلال احمر بازتعریف شود.

وی ادامه داد: پس از اظهار نظر اعضای فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس،  پیوندی رئیس سازمان هلال احمر مطالب خود را ارائه کرد.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: آقای پیوندی در این جلسه اظهار داشت که مسئله مطرح موضوعات خوبی بود با توجه به اینکه  24 استان درگیر سیل بودند، تقریباً همه کشور را درگیر خود کرده بود، امداد و نجات اصلی‌ترین وظیفه هلال احمر است و در همه این حوادث ما ابتدا باید افراد را نجات دهیم.

نقوی‌حسینی تصریح کرد: رئیس جمعیت هلال احمر بیان کرد که ما حدود 20 هزار نیرو را در این راستا بسیج کردیم از ناوگان هوایی هلال احمر استفاده خیلی خوبی شد، هزار و 45  ساعت پرواز داشتیم، هزار تُن مواد غذایی و محمولات با ناوگان هوایی حمل و نقل شد، دومین وظیفه ما اسکان اضطراری بود که 150 هزار نفر اسکان داده شدند، وظیفه بعدی تغذیه اسکان‌یافته است.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: پیوندی تصریح کرد که 60 هزار چادر توزیع شد و در کنار آن درمان اضطراری بود که با اکیپ‌های پزشکی به نقش درمانی خود پرداختیم و آخرین وظیفه ما در این زمینه کنترل فضای روانی و اجتماعی آسیب‌دیدگان است، هلال احمر از منابع خود حدود 150 میلیارد تومان در سیل اخیر هزینه کرد.

نقوی‌حسینی اضافه کرد: رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد که، این جمعیت از فدراسیون جهانی صلیب سرخ درخواست کمک کرد، 15 کشور در این زمینه کمک‌هایی ارسال کردند و 2.5 میلیون یورو در فدراسیون جهانی جمع شد ولی اجازه ندادند این پول به ایران اعطا شود، زیرا کارشکنی‌های آمریکا مانع از تحقق این امر شد، هلال احمر نهایت تلاش خود را کرد تا از منابع مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد استفاده کند.

وی افزود: آقای پیوندی افزود که ایران عضو فدراسیون جهانی صلیب‌سرخ است و اعتراضات خود را هم نسبت به تحریم کمک‌های جهانی از سوی آمریکا اعلام کرده‌ایم، دبیر‌کل فداسیون هم قول داده که موضوع را پیگیری و کمک‌های مذکور را آزاد کند و در اختیار ایران قرار دهد؛ رئیس جمعیت هلال احمر گفت که کمک‌رسانی به سیل‌زدگان انصافاً یک کار ملی با انسجام و حضور فعال همه نهادها، ارگان‌ها به‌ویژه مردم‌، بسیج، سپاه و ارتش بود.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس افزود: رئیس جمعیت هلال احمر گفت که آموزش همگانی مهم‌ترین برنامه سال آتی هلال احمر است، سرمایه اجتماعی حضور مردم را باید با آموزش‌های لازم تکمیل کنیم؛ صرفه‌جویی در دستور کار هلال احمر است و تقویت ناوگان هوایی هلال احمر مهم است که باید در دستور کار قرار گیرد؛ البته تقویت ارتباط متقابل با داوطلبان هلال احمر، ایفای نقش پررنگ در راهپیمایی بزرگ اربعین، تقویت توانبخشی هلال احمر از سایر برنامه‌های امسال و سال آتی هلال احمر است.

نقوی‌‌حسینی ادامه داد: رئیس جمعیت هلال احمر بیان کرد که پروژه‌های زیادی در سطح کشور از چهار دهه قبل هنوز باقی مانده و نیمه کاره است که باید اعتبارات زیادی از ناحیه خیرین تأمین شود تا آن‌ها را تکمیل کنیم.

وی افزود: آقای پیوندی در این جلسه همچنین گفت که هلال احمر باید برای چهل هزار خانواده بسته لوازم خانگی حدود پنج میلیون تومانی تهیه کند ولی ساخت و ساز و نظم و امنیت کار هلال احمر نیست، تصویب لایحه مدیریت بحران کشور هم در مجلس کار ارزشمندی است؛ هلال احمر به هیچ‌وجه وارد کار سیاسی نخواهد شد و به هیچ‌وجه نگاه جناحی نداشته و نخواهد داشت؛ در مرحله بعدی، اگر فدراسیون به وظیفه خودش عمل نکند، از امکانات و راه‌حل‌های حقوقی استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام/

R1011202/P/S1,15/CT1 واژه های کاربردی مرتبط فراکسیون نمایندگان ولایی سید حسین نقوی‌حسینی نمایندگان مجلس مجلس دهم سیل

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فراکسیون نمایندگان ولایی نمایندگان مجلس مجلس دهم سیل فراکسیون نمایندگان ولایی نمایندگان مجلس مجلس دهم سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۰۱۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور دادستانی برای راه‌اندازی پایگاه امداد دریایی گناوه

دادستان گناوه تسریع در راه‌اندازی مجدد پایگاه امداد دریایی را از نیازهای مهم شهرستان دانست و گفت: همراهی دستگاه‌ها با هلال احمر امری مهم در توسعه خدمات امدادی محسوب می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندر گناوه، حسین مسلم‌نژاد شامگاه سه‌شنبه در نشست با مسئولان جمعیت هلال احمر استان بوشهر توجه به حقوق عامه را یکی از رسالت‌های مهم دستگاه قضا خواند و اظهار داشت: در تحقق مطالبات مردم در همه بخش‌ها دستگاه قضایی ورود می‌کند.

وی گناوه را شهرستان گردشگری در تمام فصول دانست و بیان کرد: یکی از مهمترین طرح‌های گردشگری گناوه سواحل این شهرستان است که ایجاد زیرساخت امدادی یک ضرورت است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گناوه با اشاره به حوادث یک سال گذشته ، راه‌اندازی مجدد پایگاه امداد دریایی این شهرستان را مهم خواند و افزود: همه دستگاه‌های شهرستان گناوه در این مسیر و اجرایی شدن این طرح باید با جمعیت هلال احمر همراهی کنند.

نقش حیاتی راه‌اندازی پایگاه امداد دریایی گناوه

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر هم از روند پیگیری راه‌اندازی مجدد پایگاه امداد دریایی و همچنین نقش حیاتی آن در کاهش حوادث دریایی و ساحلی نکاتی بیان کرد و گفت: جمعیت هلال احمر همواره در همه حوادث طبیعی و غیرطبیعی حسب وظایف و مأموریت‌های خود حضور داشته و امیدواریم در راه‌اندازی مجدد پایگاه دریایی شهرستان گناوه دستگاه‌های مرتبط این جمعیت را یاری کنند.

احسان ایزدپناه ضمن تشریح فعالیت‌های صورت گرفته در ایام نوروز از همکاری دستگاه‌ها با این مجموعه قدردانی کرد و با بیان اینکه بیشترین آمار حوادث دریایی و ساحلی در نوروز امسال در گناوه رخ داده است تصریح کرد: راه‌اندازی پایگاه امداد دریایی و ساحلی هلال احمر گناوه بسیار مهم است .

وی افزود: امیدواریم که دستگاه‌های همکار در راه‌اندازی هر چه سریع‌تر پایگاه امداد دریایی گناوه جمعیت هلال احمر را یاری کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر بیان کرد: اقدامات ساخت و راه‌اندازی مجدد پایگاه امداد دریایی گناوه از سوی جمعیت هلال احمر استان صورت گرفته که برخی موارد نیازمند مساعدت دیگر دستگاه‌ها است.

پیگیر راه‌اندازی پایگاه امداد دریایی گناوه در دستور کار قرار دارد

فرماندار گناوه هم خدمات امدادگران جمعیت هلال احمر استان بوشهر را مورد ستایش قرار داد و گفت: جمعیت هلال احمر طی سالیان گذشته همواره پیش‌قدم در عرصه خدمت‌رسانی بوده است.

محمدتقی صفری با تقدیر از عملکرد جمعیت هلال احمر در طرح نوروزی یادآور شد: به عنوان خادم مردم در شهرستان گناوه پیگیر راه‌اندازی پایگاه امداد دریایی گناوه خواهیم بود و تا تحقق این مطالبه مهم مردم در این مسیر جمعیت هلال احمر را یاری می‌کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر همچنین در جلسه با مسئولان شرکت اسکله سازی و سازه‌های دریایی در راستای ایجاد زیر ساخت‌های پایگاه امداد دریایی گناوه راهکارهای لازم برای این مهم بررسی کرد.

انتهالی پیام/190/.

دیگر خبرها

  • واژگونی خودرو در جاده طبس ـ بردسکن ۵ مصدوم داشت
  • آمادگی هلال احمر ایران برای کمک به سیل‌زدگان کنیا
  • اعلام آمادگی هلال‌احمر ایران برای کمک به سیل‌زدگان کنیا
  • آمادگی هلال احمر برای کمک به مردم سیل‌زده کنیا
  • نمک‌گیری نمایندگان مجلس به سبک قالیباف؛ بریز بپاش در هتل گرانقیمت برای حفظ ریاست؟!
  • معلمان اُسوه فداکاری در جبهه علم هستند
  • دستور دادستانی برای راه‌اندازی پایگاه امداد دریایی گناوه
  • آماده باش نیروهای هلال احمر بوشهر
  • برگزاری مانور تیم سحر هلال احمر در قزوین
  • اجرای گام سوم طرح یاس در اردبیل