Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - زنگنه به سر و صداي اخير ايجاد شده از سوي بابک زنجاني واکنش نشان داد.
به گزارش خبرگزاري آريا، وزير نفت در گفتگويي با خانه ملت اعلام کرده است: «فضا را باز نمي‌کنم که يکسري بيايند دوباره بابک زنجاني درست کنند. حتماً چنين اجازه‌اي نمي‌دهم، بارها گفته‌ام تا زماني که اين امانت دست من است با همه وجود تلاش مي‌کنم که از اين امانت مردم حفاظت کنم؛ حتي به قيمت جانم که هيچ، به قيمت آبرويم؛ نمي‌گذارم از اين پول ببرند و من بمانم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پيش از اين اصغر هندي، نماينده حقوقي وزارت نفت در گفتگويي با ايرنا در پاسخ به اينکه آيا شايعه تهديد وزير نفت از سوي بابک زنجاني پيش از جريان‌سازي‌هاي اخير عليه وزير نفت صحت دارد، اظهار داشت: در ادامه جلساتي که با حضور نمايندگان دستگاه‌هاي ذي‌ربط براي تبادل نظر درباره مسائل مرتبط با پرونده در زندان و با حضور بابک زنجاني برگزار مي‌شود، چهارشنبه اول خرداد 98نيز جلسه‌اي تشکيل شد که در آن‌جا آقاي زنجاني ادعاکرد که استيضاح آقاي زنگنه در مجلس رأي خواهد آورد.وي گفت: زنجاني گفته است: به زودي جاي ما با هم عوض خواهد شد و من آزاد و شما زنداني مي‌شويد!
زنگنه در گفتگوي مبسوط خود، امروز توضيحاتي درباره پرونده زنجاني داد و افزود: طبق گزارش کارشناسي، اموالي که طي سال‌هاي گذشته ارزيابي شده حدود 2هزار ميليارد تومان مي‌شود که البته مبلغ ارزيابي 600ميليون دلار با نرخ دلار آن زمان بود، اين اموال در اختيار وزارت نفت است، اما فروش نرفته، هرچند مي‌خواهيم آنها را بفروشيم، زيرا به پولش نياز داريم، باقيمانده طلب وزارت نفت به جز بهره آن بيش از 2ميليارد دلار است و زنجاني بايد اين مبالغ را پرداخت کند، البته بعيد مي‌دانم چنين پولي نيز داشته باشد، پول دارد اما نه در اين حد و اندازه، زيرا اکنون 2ميليارد دلار مي‌شود 25هزار ميليارد تومان که به يقين زنجاني چنين پولي ندارد.
وي تاکيد کرد: به احتمال زياد شرکايي در خارج وجود ندارند. البته کارگزاراني دارد ولي شريک معنا و مفهوم ديگري دارد. به نظرم اين مسائل جنگ رواني است و مي‌خواهد فشار بياورد که چنانچه در يک بانک حساب باز شود، پول مي‌دهند، البته بانکي که براي باز کردن حساب پيشنهاد داده 10ميليون دلار سرمايه‌اش است و 200ميليون دلار بدهي دارد. آن هم در يک کشور بسيار کوچک، اما سوال اين است چطور مي‌توان در اين بانک حساب باز کرد، مانند اينکه بخواهي در کوزه کوچک، يک درياچه را جا بدهي.
وي در پاسخ به اين سئوال که ارزيابي شما از اينکه برخي افراد و گروه‌هاي همسو با زنجاني اين روزها بي‌محاباتر از گذشته به وزارت نفت مي‌تازند، چيست؟گفت: بخش اصلي کار ما صبوري و حوصله است، چاره‌اي نيست. آنها مي‌خواهند نفت را زمين بزنند و چنانچه نفت را زمين بزنند کشور را زمين زده‌اند، زيرا بخش مهمي از کشور به نفت وابسته است و نفت و ديپلماسي دو بخش مهم براي کشور در کنار بانک مرکزي به شمار مي‌آيند، البته بايد پولي باشد تا بانک مرکزي عملياتي‌اش کند، منظور پول نفت، پتروشيمي، گاز و… است، بخش مهمي از صادرات غيرنفتي ايران نيز در حوزه پتروشيمي انجام مي‌شود.
وي اضافه کرد:اگر بتوانند نفت را زمين بزنند براي‌شان اتفاق خوبي افتاده است و اکنون عده‌اي با به کارگيري بعضي رسانه‌ها براين اساس عمل مي‌کنند، البته ما نيز در حد توان خود پاسخ مي‌دهيم اما آتش توپخانه آن‌ها شديد است.
او گفت: آقاي دادستان يا معاون دادستان نظرشان اين بوده که براي اتمام حجت، يک حساب در خارج باز شود که بابک زنجاني پول‌هاي ادعايي خود را واريز کند و وزارت نفت هم از بانک مرکزي درخواست کردکه اجازه افتتاح حساب بدهد، البته بانک مرکزي معتقد است که اين بانک معرفي شده توسط وي، بي‌اعتباري است و قرار بر اين بوده که چنانچه پول به اين حساب واريز شد، زماني تسويه حساب شود که پول به حساب مورد نظر دولت ايران و بانک مرکزي و شرکت نفت واريز شود.
نمي‌خواهم زندان بروم
به گزارش خبرآنلاين‌، وي در جواب اين پرسش که برخي مي‌گويند؛ شما نمي‌خواهيد مصيبت زندان پس از دوره وزارت را به جان بخريد و اين موضوع سبب کندي کارها و پايين آمدن قدرت ريسک شما شده، آيا شما با اين تحليل موافقيد؟ شما حاضريد به زندان برويد؟ چه کسي حاضر است کار و خدمت کند و پس از آن به زندان برود؟ هيچکس نمي‌خواهد به چنين مرحله‌اي برسد، در مورد همکاران من هم نبايد به اين شکل باشد و بايد آن‌ها امنيت کافي داشته باشند. ما اکنون در وزارت نفت فعاليت‌هاي بسياري انجام مي‌دهيم که نمي‌گويم خلاف قانون است اما از رويه‌هاي متعارف خارج است که در مورد انجام اين کارها اجازه گرفته‌ايم و تصميمات در يک گروه مي‌شود و براي همه تصميم ها مصوبه داريم. بايد کار را با دقت و حوصله پيش برد نه با عجله، البته اين تأمل سبب نمي‌شود که در انجام کارها تأخير شود.
وي در پاسخ به اين سئوال که مي‌گويند به تازگي شما اختيارات بسياري از سران سه قوه گرفته‌ايد، درست است؟ تاکيد کرد: اين را آقاي ضرغامي (رئيس سابق صدا و سيما) گفته بودند، من هم شنيده‌ام اما نمي‌دانم اين اختيارات تام که به من داده‌اند، چيست؟
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۰۱۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال زندان شد

سخنگوی قوه قضاییه گفت: با تأیید رئیس قوه قضاییه و موافقت رهبر انقلاب حکم اعدام "بابک زنجانی" نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اولین نشست خبری اصغر جهانگیر، به عنوان سخنگوی قوه قضاییه امروز سه‌شنبه 11 اردیبهشت ماه با حضور خبرنگاران آغاز شد.

سخنگوی قوه قضاییه در ابتدا با تشکر از سخنگویان پیشین عدلیه گفت: آقایان میرمحمد صادقی، الهام و مرحوم کریمی‌راد، جمشیدی، حجت‌الاسلام والمسلمین اژه‌ای، اسماعیلی، خداییان و ستایشی مراتب تقدیر و تشکر خود را ابراز می‌کنم.

وی ادامه داد: یکی از جنبه‌هایی که اعطای این مسئولیت خیر به بنده را سپرد ناشی از این نگاه راهبردی رئیس قوه قضاییه در اهمیت به مقوله پیشگیری از وقوع جرم و ضرورت حذف زمینه‌های ایجاد جرم، قبل از وقوع آن با همکاری مردم و به ویژه از طریق کمک رسانه‌ها به عنوان رکن جدید حاکمیتی در دنیای جدید مورد توجه قرار دادند، بوده است که برای ما تعیین کننده است.

جهانگیر اضافه کرد: قوه قضاییه به عنوان کانون پیگیری و تحقق عدالت و احقاق حقوق مردم و حل و فصل دعاوی و رفع تظلمات و مبارزه با مظاهر فساد و پیشگیری از وقوع جرم و نظارت بر حسن اجرای قوانین براساس قانون اساسی و سیاست‌های ابلاغی و سایر قوانین، وظایف سنگینی دارد که به ما سپرده شده است. تبیین این وظیفه سنگین و شناساندن حجم عظیم این وظایف مستلزم اطلاع رسانی دقیق و پاسخگویی به افکار عمومی برای استفاده از ظرفیت‌های عظیم مردمی در کنار دستگاه قضایی است.

سخنگوی قوه قضاییه با تبریک روز کارگر و روز معلم گفت: کارگران به عنوان بازوان اصلی تولید کشور نقش مهمی در حوزه اقتصاد و سازندگی کشور ایفا کرده‌اند و می‌کنند و امسال نیز شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم است این نقش بیش از پیش پر رنگ شده است که باید مورد توجه قرار گیرد.

جهانگیر گفت: ما در قوه قضاییه تلاش کنیم تا وسیله تسهیل فعالیت این عزیزان را در حدی که شان آن‌ها رعایت شود را در جامعه فراهم کنیم.

در ادامه سخنگوی قوه قضاییه با تسلیت ایام شهادت امام جعفر صادق علیه السلام گفت: یکی از موضوعاتی که در هفته‌های گذشته با آن در دستگاه قضایی روبه‌رو بودیم و به نوعی می‌تواند سر منشا همه فعالیت‌ها و ماموریت‌ها و سیاست‌ها باشد بحث نسخه جدید سند تحول و تعالی قوه قضاییه بود که از سوی ریاست قوه قضاییه ابلاغ شد.

حکم اعدام «بابک زنجانی» نقض و تبدیل به 20 سال حبس شد

جهانگیر در ادامه نشست خبری خود با خبرنگاران گفت: درخواست عفو «بابک زنجانی» از سوی دادگستری استان تهران مطرح و با تائید رئیس قوه قضاییه و موافقت رهبر انقلاب حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به 20 سال حبس شد.

پیامد نهایی اجرای سند تحول دسترسی به عدالت رضایتمندی مردم است

سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری گفت: در حوزه پیشگیری از جرایم و دعاوی با چالش‌هایی از جمله تزلزل در روابط حقوقی اشخاص روبرو هستیم. ناکافی بودن بعضی از تبعات ارتکاب جرم یا مسائل دیگر که زمینه شکل‌گیری جرایم را ایجاد می‌کرد که تراکم پرونده‌ها و تعدد شکایات در سیستم قضایی را به دنبال داشت. بحث هوشمندسازی شروط قراردادی و تقویت خدمات دفاتر اسناد رسمی و خدمات حقوقی هوشمند از جمله فرایندهایی است که در سند تحول قضایی پیش بینی شده است. در سند تحول به بحث مقابله با فساد و کارآمدی توجه ویژه‌ای شده است. در این سند تلاش شده به نحوی ماموریت‌های لازم پیش‌بینی شود که پیامد نهایی اجرای سند دسترسی به عدالت مورد نظر و رضایت‌مندی مردم باشد.

 

در حال تکمیل ...

دیگر خبرها

  • ببینید | نقض حکم اعدام بابک زنجانی با تائید و موافقت رهبر انقلاب
  • پرونده ب_ز بسته شد؛ حالا نوبت به کرسنت است
  • فیلم| حکم اعدام بابک زنجانی نقض شد
  • حکم اعدام «بابک زنجانی» نقض شد
  • با موافقت رهبر انقلاب؛ حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد
  • حکم اعدام «بابک زنجانی» نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد
  • حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال زندان شد
  • بابک زنجانی عفو شد
  • بابک زنجانی اعدام نمی‌شود؟+جزئیات
  • حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد