Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «نماینده»
2024-05-03@15:31:19 GMT

کارخانه واگن‌سازی مترو در آستانه تعطیلی

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۰۲۰۴۳

کارخانه واگن‌سازی مترو در آستانه تعطیلی

به گزارش «نماینده»، مجتبی گلشنی، مدیرعامل شرکت واگن‌سازی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس،‌ اظهار داشت: شرکت راه آهن شهری تهران در صورتی که تجهیزات لازم را برای ما فراهم کند، آماده ساخت واگن‌های بیشتر خواهیم بود ولی در حال حاضر بسیاری از تجهزات از کمرگ ترخیص نشده است.

وی گفت: به طور کلی بر اساس پیگیری‌هایی که انجام گرفته 15 درصد تجهیزات هنوز ترخیص نشده و توفیقی در این زمینه به دست نیامده که نبود منابع مالی برای پرداخت تعرفه گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده از جمله دلایل آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرعامل شرکت واگن‌سازی تهران ادامه داد: ساخت واگن‌های مترو در حال حاضر تنها در کارخانه واگن‌سازی انجام می‌گیرد و سایر کارخانه‌ها ساخت واگن ندارند و ظرفیت تولید واگن قطار برای هر ماه  28 واگن است که پیش از این در خواست تولید 70 واگن به ما ارائه شده و ما پیش‌بینی می‌کنیم که می‌توانیم هر ماه 28 واگن تحویل دهیم.

گلشنی با اشاره به اینکه کارخانه واگن‌سازی تهران از نیمه دوم سال به سمت تعطیلی پیش خواهد رفت، گفت:‌در صورتی که شهرداری منابع مالی تزریق نکند و دولت حمایتی نداشته باشد ساخت واگن نخواهیم داشت و این به معنای تعطیلی کارخانه است. 

وی گفت: البته تعطیلی به معنای ورشکستگی نیست بلکه کمبود کار سبب بروز این مسئله خواهد شد که این موضوع را طی جلسه‌ای با اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور ارائه خواهیم داد تا اهمیت تزریق منابع مالی به شرکت واگن‌سازی بیان شود.

گفتنی است؛ اسحاق جهانگیری، معاون رئیس‌جمهور در هفته جاری از کارخانه واگن سازی بازدید خواهد کرد.

منبع: نماینده

کلیدواژه: مترو نماینده واگن قطار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۰۲۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات «زاکانی» درباره قرارداد خرید واگن مترو از چین

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا زاکانی شهردار تهران در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) هیأت دولت در حضور خبرنگاران درباره قرارداد خرید واگن مترو از چین و برخی شائبه‌هایی که مطرح شده است، گفت: یک عده نمی‌خواهند مردم سود کنند. قبلاً هم گفته‌ام برخی علاقه دارند که یک عده خاصی در این کشور سود و عموم مردم ضرر کنند و این خوب نیست.

در حال تکمیل

کد خبر 6086790

دیگر خبرها

  • انتقاد محسن هاشمی از شهردار تهران؛ فخر فروشی می‌کند
  • انتقاد محسن هاشمی از زاکانی
  • مذاکرات شهرداری قم با چینی‌ها برای خرید ۳ رام واگن مترو 
  • تشکری هاشمی: قرارداد ۲ میلیارد یورویی با چین را فقط در سایت‌ها و فضای مجازی دیده‌ام
  • ببینید | واکنش زاکانی به افشای قرارداد خرید واگن مترو از چین
  • توضیحات «زاکانی» درباره قرارداد خرید واگن مترو از چین
  • آخرین وضعیت ورود واگن های جدید مترو به کشور
  • آخرین وضعیت ورود واگن‌های جدید مترو به کشور
  • آخرین وضعیت ورود واگن‌های جدید مترو به کشور/ وزیر کشور: «زمان می برد اما می رسند»
  • آخرین وضعیت ورود واگن‌های جدید مترو به کشور/برای ورود واگن‌ها عقب ماندگی نداریم