Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@15:29:22 GMT

محصولات مجازی آموزشی در دندانپزشکی طراحی می شوند

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۰۲۰۹۹

محصولات مجازی آموزشی در دندانپزشکی طراحی می شوند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر مجید اکبری عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد یادآور شد: در گام چهارم تحول نظام سلامت و اجرای برنامه تحول و نوآوری در آموزش پزشکی، مأموریت‌های ویژه و مشترک به دانشگاه‌های علوم پزشکی واگذار شد و توسعه و تعالی علوم دندانپزشکی یکی از مأموریت‌های ویژه دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: علت انتخاب دانشکده دندانپزشکی مشهد نیز تمایز و نخبگی این دانشکده در حیطه برنامه‌های آموزشی بوده است.

استاد گروه دندانپزشکی ترمیمی با بیان اینکه از حدود سه سال ونیم پیش این برنامه به عنوان یک مأموریت ویژه به دانشکده دندانپزشکی سپرده شد، افزود: به منظور تحکیم ارتباط با بستر فعالیت آموزشی کشور سامانه‌ای پیش بینی شده که به صورت برخط با سایر دانشکده‌های دندانپزشکی کشور ارتباط برقرار شود.

وی تصریح کرد: تدوین سری کتب مرجع دندانپزشکی کشور به عنوان قدمی در جهت کسب مرجعیت با مشارکت بیش از ۶۰۰ نفر از اساتید و متخصصین دندانپزشکی کشور یکی دیگر از اقدامات این کارگروه بوده است.

اکبری یادآور شد: بازبینی برنامه آموزشی (کوریکلوم) دندانپزشکی عمومی کشور با مشارکت کلیه اساتید علاقمند دانشکده‌های دندانپزشکی کشور در مراحل بررسی و نیاز سنجی، ارائه پیشنهادات و اجرا از جمله فعالیت‌های کارگروه توسعه دندانپزشکی و علوم مرتبط بود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طراحی مدل پشتیبانی اجرای برنامه آموزشی (کوریکلوم) دندانپزشکی عمومی، برگزاری اولین همایش معاونان و مسئولان دندانپزشکی کلیه دانشکده‌های دندانپزشکی در مشهد به منظور تحکیم ارتباطات بین دانشکده‌های سراسر کشور نیز از سوی این کارگروه انجام شد.

دبیر کارگروه توسعه دندانپزشکی و علوم مرتبط طراحی و معرفی طرح آموزش در عرصه برای ورود آموزش دندانپزشکی عمومی به بستر ارائه خدمت در جامعه را از دیگر فعالیت‌های این کارگروه برشمرد و افزود: تعریف مدلی برای تولید محصولات مجازی آموزشی و کمک آموزشی به منظور نیل به اهداف برنامه آموزشی (کوریکلوم)، طراحی و معرفی طرح تدوین کار پوشه‌های تخصصی جهت ساماندهی آموزش و ارزشیابی دوره‌های تخصصی دندانپزشکی برای هماهنگی بیشتر در بحث آموزش ۳۹ دانشکده و ۱۲ رشته تخصصی و دکتری و دبیرخانه مستقل در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه تمرکز رسالت کارگروه دندانپزشکی بر تحول در نظام آموزش و تولید فناوری برای ارتقا آموزش است، اظهار داشت: هر کدام از برنامه‌های کارگروه توسعه دندانپزشکی و علوم مرتبط به صوت برنامه‌های بلند مدت اجرا می‌شود، بنابراین برنامه ریزی و انجام مراحل مختلف کار هر کدام از سرفصل‌های موضوعی کارگروه شاید چندین سال زمان می‌برد و برنامه‌ها به صورت مداوم در حال اجرا است.

کد خبر 4635727

منبع: مهر

کلیدواژه: دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد مجید اکبری برگزاری دوره آموزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۰۲۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از ۱۰۰ استاد شاگردپرور در اولین دوره اعطای جایزه «شیخ مفید»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، هدف از برگزاری مراسم تقدیر از ۱۰۰ استاد شاگردپرور، تقدیر از استادانی است که در راستای فرهنگ شاگردپروری اهتمام داشته و به نوعی در کنار مساله آموزش به امر تربیت و پرورش هم توجه ویژه داشته اند.

این استادان در قالب یک طرح غیرفراخوانی که از شش ماه قبل آغاز شده از طریق دانشجویان دانشکده های برتر کشور انتخاب شده‌اند. در این راستا، از ۲۰ هزار دانشجو از ۵۰ دانشکده کشور اعم از دانشکده‌های فنی مهندسی، پزشکی، علوم پایه و علوم انسانی نظرسنجی شده و نهایتا اساتیدی که بیشترین آرا را در میان دانشجویان کسب کرده اند، برای تقدیر در این مراسم دعوت شده اند.

این مراسم از ساعت ۱۹ تا ۲۱ به همت بنیاد ملی نخبگان در هتل بین المللی اسپیناس برگزار خواهد شد.

کد خبر 6094218 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • چهل و ششمین دوره مسابقات ریاضی دانشجویی کشور در دانشگاه تبریز به کار خود پایان داد
  • عملکر درخشان دانشکده علوم پزشکی چابهار در دو سیل اخیر/ برنامه‌های مراقبتی بدون وقفه تداوم دارد
  • جدیدترین نتایج اعتباربخشی دانشکده‌های پزشکی کشور اعلام شد
  • باید ریل‌گذاری در آموزش عالی تغییر کند/ سند آمایش استان کرمان در حوزه آموزش عالی تدوین می‌شود
  • دستور رئیسی برای طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره
  • کارگروه آمایش و مدیریت طرح تحول آموزش عالی استان برگزار شد
  • توسعه زیرساختها و توجه به تکنولوژیهای نوین در آموزش پزشکی
  • بیست و پنجمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی برگزار شد
  • تقدیر از ۱۰۰ استاد شاگردپرور در اولین دوره اعطای جایزه «شیخ مفید»
  • طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رییس‌جمهور