Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی و فعالیت‌های داوطلبانه جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: در حال حاضر در سطح کشور دو هزار و ۵۰۰ سازمان مردم نهاد در سطح کشور فعالیت دارند. ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳ استانها اردیبل نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، نشست صمیمی مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی و فعالیت‌های داوطلبانه وزارت ورزش و جوانان با دبیران سازمان‌های مردم نهاد جوانان استان اردبیل با حضور مدیرکل امور اجتماعی استانداری اردبیل، مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل و جمعی از مسئولان در سالن شیخ صفی استانداری اردبیل برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اجرای طرح اعتباربخشی سمن‌ها

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی و فعالیت‌های داوطلبانه جوانان وزارت ورزش و جوانان در این جلسه با اشاره به تعداد سازمان‌های مردم نهاد فعال در سطح کشور اظهار داشت: در حال حاضر دو هزار و 500 سازمان مردم نهاد در سطح کشور و در حوزه‌های مختلف فعالیت می‌کنند.

سجاد سالک با بیان اینکه سال گذشته استان اردبیل در حوزه سمن ها یکی از استان های فعال و درخشان بوده است، گفت: انتظارها از استان اردبیل بالا رفته به طوری که امسال هم باید همچنان در این حوزه فعال و جزو استان‌های برتر کشور شود.

وی افزود: سمن‌ها باید ارتباط خود را با مسائل روز جامعه بیشتر کنند و هر جا که نیاز به کمک سازمان‌های مردم نهاد بود پای کار بیایند که یکی از نمونه‌های این کار همین سیل اخیر بود که انصافا سازمان‌های مردم نهاد فعالیت بسیار درخشانی داشتند.

رشد 83 درصدی سازمان‌های مردم نهاد در اردبیل؛ 210 سازمان مردم نهاد دارای پروانه در اردبیل فعال هستند268 سازمان مردم‌نهاد در اردبیل مجوز دریافت کردندفعالیت بیش از 200 سازمان مردم نهاد در اردبیل

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی و فعالیت‌های داوطلبانه جوانان وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: امسال دو رویداد مهم را سطح کشور خواهیم داشت که یکی از این رویدادها انتخابات مجمع سازمان‌های مردم نهاد بوده که این مجمع بعد از سه سال برگزار می‌شود.

سالک بیان کرد: از دیگر اقدامات امسال اجرای طرح اعتبارسنجی سمن‌های حوزه جوانان است که این طرح را به صورت پایلوت در دو استان سمنان و قزوین در 10 روز آینده انجام می‌دهیم و از تمامی سازمان‌های مردم نهاد انتظار داریم که مشارکت داشته باشند و کمک‌یار ما باشند.

وی اظهار کرد: براساس استاندارد جهانی باید برای هر پنج هزار جوان یک سازمان مردم نهاد دایر باشد که تلاش می‌کنیم در این راستا تعداد سمن‌ها را تا سال 1400 به چهار هزار سمن در سطح کشور برسانیم.

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی و فعالیت‌های داوطلبانه جوانان وزارت ورزش و جوانان افزود: در کنار افزایش تعداد سمن‌ها به فکر بالا بردن کیفیت فعالیت سازمان‌های مردم نهاد نیز هستیم که اجرای طرح اعتباربخشی سمن‌ها یکی از این اقدامات است.

سالک با اشاره به برگزاری کارگاه‌های ملی گفت: امسال کارگاه امداد و نجات را در سطح ملی برگزار خواهیم کرد که انتظار داریم در این کارگاه ملی از استان اردبیل هم سه سازمان مردم نهاد علاقمند به فعالیت در این حوزه حضور داشته باشد.

وی با تاکید بر تسهیل روند اخذ شناسه ملی سازمان‌های مردم نهاد بیان کرد: بعد از اجرایی شدن این تفاهم‌نامه سمن‌ها هیچ مشکلی برای کارهای بانکی، قرارداد و موسسات حقوقی و تفاهم نامه با نهادهای دیگر نخواهند داشت.

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی و فعالیت‌های داوطلبانه جوانان وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: در این صورت سازمان‌های مردم نهاد تبدیل به یک شخصیت حقوقی مشخص می‌شوند و دارای پروانه فعالیت و شناسه رسمی برای انجام فعالیت‌های حقوقی خود خواهند شد و سمن‌های حوزه جوانان می‌توانند مانند سایر سازمان‌های مردم نهاد در سایر دستگاه‌ها به فعالیت خود ادامه دهند.

تعداد سمن‌های فعال اردبیل به 74 سازمان افزایش یافت

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل نیز در این نشست از افزایش چشمگیر تعداد سازمان‌های مردم نهاد استان در سال گذشته خبر داد و گفت: به همت معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل تعداد 46 سمن فعال در سطح استان در سال 97 به 74 سمن افزایش یافت.

بهرام آقاخانی با اشاره به صدور اعتبارنامه سمن‌ها در سال جاری اظهار کرد: امسال اعتبارنامه سه سازمان مردم نهاد جدید نیز تحویل دبیران این سازمان‌ها داده شده و در حال حاضر 77 سازمان مردم نهاد در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به افزایش تعداد کارگاه‌های آموزشی برگزار شده در سال گذشته بیان کرد: در سال 96 13 کارگاه آموزشی برگزار شد که این تعداد به 23 کارگاه در سال گذشته افزایش یافته است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل افزود: تعداد طرح های سازمان های مردم نهاد که در سال 96 به تعداد 300 طرح بود در سال 97 به 440 طرح افزایش یافته است که این نشان از رونق فعالیت‌های سازمان‌های مردم‌نهاد در سطح استان است و تلاش و جدیت بر تقویت این فعالیت‌هاست.

تسهیل شناسه ملی سازمان سازمان‌های مردم‌نهاد اردبیل

مدیرکل امور اجتماعی استانداری اردبیل نیز در این جلسه اظهار کرد: براساس تصمیمات اتخاذ شده بخشی از روند تسهیل شناسه ملی سازمان سازمان‌های مردم نهاد که مربوط به استانداری است تسهیل می‌شود و در این زمینه اقدامان لازم را پیگیری می‌کنیم.

شفیع شفیعی با اعلام آمادگی استانداری برای همکاری‌های لازم با اداره کل ورزش و جوانان استان در راستای تسهیل شناسه ملی سازمان‌های مردم‌نهاد در استان گفت: با توجه به اهمیت این موضوع تلاش می‌کنیم تا در این زمینه مشارکت لازم را داشته باشیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های سازمان‌های مردم‌نهاد در سطح استان بیان کرد: فعالیت این سازمان‌ها نقش تعیین‌کننده در حل مشکلات اجتماعی دارد و باید با کمک به رونق فعالیت‌های سازمان‌های مردم‌نهاد گامی جدی و اساسی در راستای حل این مشکلات و معضلات برداریم.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری اردبیل از حمایت از فعالیت‌های سازمان‌های مردم‌نهاد در سطح استان خبر داد و افزود: با حمایت از این سازمان‌ها باید زمینه برای توسعه فعالیت‌های آنها را فراهم آورده و در این زمینه تاثیرگذار باشیم.

انتهای پیام/ ع

R41374/P/S6,49/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۰۲۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعاملات مدیران دستگاه‌های اجرایی با اعضای شوراها افزایش یابد

به گزارش خبرنگار مهر، جواد قناعت ظهر امروز یکشنبه در همایش استانی روز شوراهای بیان داشت: همه ما در یک تیم به نام خراسان جنوبی قرار داریم لذا باید برای خدمت بیشتر به مردم سطح تعامل مدیران دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی با اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا افزایش یابد.

وی با بیان اینکه اعضای شورا همه باید بر قوانین موجود اشرافیت داشته باشند، افزود: ایجاد شوراها یکی از مظاهر دموکراسی و حاکمیت مردم است.

به گفته وی اعضای شوراهای اسلامی شهر باید نظارت مؤثر و دقیقی بر عملکرد شهرداران داشته باشند و سطح تعامل بین اعضای شوراهای اسلامی، شهرداران و فرمانداران برای خدمت بیشتر به مردم باید افزایش یابد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: شوراها باید به خودکفایی و ایجاد در آمد پایدار شهرداری‌ها از طریق جذب سرمایه گذار کمک کنند و همچنین کارهای که توسط شهرداری‌ها انجام می‌شود همراه با پیوست فرهنگی باید باشد.

قناعت با بیان این نکته که حفظ وحدت و انسجام در شوراها اهمیت بسیاری دارد، افزود: همه کارهای باید برای تأمین منافع عموم مردم نه منافع گروه‌ها و اشخاص انجام شوند.

وی با اشاره به اینکه اختلاف نظر در مسائل فنی سبب پیشرفت می‌شود، ادامه داد: اختلاف نظرها نباید در سطح جامعه مطرح شود و همه باید تابع قانون باشیم.

به گفته وی مصوبات شوراها باید در حدود قوانین و اختیارات آنها باشد تا در هیئت تطبیق مصوبات شوراها با آنها مخالفت نشود.

وی خواستار همکاری اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام خراسان جنوبی شد.

کد خبر 6091385

دیگر خبرها

  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • رشد ۵۰درصدی تشکل های مردم نهاد چهارمحال و بختیاری
  • مراکز جوار کارگاهی امسال ۵۰ درصد افزایش می یابد
  • تعداد سامانه‌های ثبت تخلفات در جاده‌های زنجان به ۴۱ دستگاه افزایش می‌یابد
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • کارکرد‌های مختلف وقف در نمایشگاه دستاورد‌های این نهاد
  • تعاملات مدیران دستگاه‌های اجرایی با اعضای شوراها افزایش یابد
  • فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل