Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدمحمدجواد ابطحی گفت: مقاومت در برابر فشارها و زورگویی‌های آمریکا و متحدانش اهمیت بسیاری دارد و همه باید در برابر زورگویی‌های آمریکا و متحدانش مقاومت کنند.

«سید محمدجواد ابطحی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اصفهان، با اشاره به تاکید و توجه مقام معظم رهبری بر مقوله مقاومت اظهار داشت: موضوع مقاومت محدود به یک دوره خاص و شرایط خاص نمی‌شود و پیشینه‌ای به درازای بشریت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آدمی از ابتدای خلقت تاکنون مجبور بوده برای بقا و زندگی خود با مشکلات بسیاری دست و پنجره نرم کند و در برابر موانع زیادی از خود مقاومت نشان دهد.

 

مقاومت امری فطری و طبیعی

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی مقاومت رو امری طبیعی توصیف کرد و ادامه داد: علاوه بر این، موضوع مقاومت امری فطری و طبیعی است که نه فقط در انسان‌ها بلکه در سایر جانواران و اجزای طبیعت نیز دیده می‌شود؛ مبارزه گلبول‌ها سفید خون با میکروب‌ها، ویروس‌ها و امراض نشان‌دهنده مقاومت فطری است.

 

این نماینده مجلس فرهنگ مقاومت را یکی از ساحت‌های این مقوله گسترده عنوان کرد و افزود: مقاومت در فرهنگ دینی ما به عنوان یک قانون تکوینی دیده شده و مرزهای آن فراتر از مرز‌های سیاسی، تاریخی و جغرافیایی است اما فرهنگ مقاومتی که امروز مطرح است یکی از ساحت‌های این مقوله گسترده است که در ابعاد سیاسی، اقتصادی، علمی، فرهنگی و غیره جلوه می‌یابد.

 

مقاومت در برابر مقاومت

وی با بیان اینکه عده‌ای در برابر مقاومت، مقاومت می‌کنند بیان داشت: قدرت‌های استکباری امروز با اعمال فشار در زمینه‌های مختلف به ویژه در زمینه اقتصادی به جمهوری اسلامی سعی دارد که ما را از آرمان‌ها و اهداف خود خسته و دور کند و کاری کند که ما ارزش‌های خود را قربانی کنیم و اینجاست که مقام معظم رهبری بر روی نهادینه شدن فرهنگ مقاومت تاکید می‌کنند؛ ولی متاسفانه عده‌ای در برابر این مقاومت، مقاومت می‌کنند.

 

پیروزی جبهه مقاومت، ثمره درخت مقاومت

ابطحی با اشاره به هزینه‌های مقاومت افزود: مقاومتی که مورد تاکید رهبری است، مقاومت در برابر زورگویی‌ها و وادادگی در برابر آنها است و مقاومت در برابر این که زیر بار فشارها و زورگویی‌های آمریکا و متحدانش سر خم کنیم و تن به خواسته‌های آنان بدهیم چراکه آمریکا این زورگویی‌ها را تا جایی ادامه می‌دهد که همه دنیا را تحت نظم نوین جهانی که در نظر دارد، به زیر سلطه خود ببرد و این مقاومت هزینه‌هایی هم از جمله فمشکلات اقتصادی، گرسنگی وغیره در پی خواهد داشت اما هزینه‌های سازش بسیار بیشتر خواهد بود و از سویی نتیجه فرهنگ مقاومت، پیروزی جبهه مقاومت است.

 

هزینه سازش بیشتر از مقاومت است

وی با پافشاری بر اینکه هزینه سازش از هزینه مقاومت بیشتر است تصریح کرد: ما زمانی مقاومت کردیم، به فناوری هسته‌ای دست پیدا کردیم و تا ۲۰ درصد غنی‌سازی هم پیش رفتیم و مورد تحریم‌ هم بودیم و امروز سازش کردیم، دسگر هسته‌ای نداریم و همچنان مورد تحریم هستیم . این تحریم‌ها تا زمانی که ایران مانند عربستان زیر سلطه آمریکا برود، ادامه خواهد داشت و بنابراین هزینه سازش، بیشتر از هزینه مقاومت است.

 

نماینده مردم شهرستان خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی با ذکر نمونه‌های موفقی از تجربه مقاومت افزود: اگر مقاومت جنبش حماس نبود، امروز نامی از فلسطین به میان نبود؛ اگر مقاومت حزب‌الله‌ نبود، سیطره اسرائیل به لبنان عملی شده بود و اگر نبود مقاومت مسلمانان در برابر نیروهای خبیث داعش، امروز بسیاری از کشورها تحت سلطه این مزدوران خبیث بودند بنابراین باید رنج‌های مقاومت را پذیرفت و مقاومت کرد.

 

مسئولان در خط مقدم مقاومت

وی با بیان اینکه مسئولان باید در خط مقدم و صف اول مقاومت باشند خاطر نشان کرد: البته موضوعی که بسیار مهم و مورد تاکید است این است که اگر قرار است رنجی و هزینه‌ای بابت مقاومت تحمیل شود، باید برای همه مردم اعم از مسئولان یکسان باشد. اینطور نباشد که ‌مسئولی مردم را به صبر و مقاومت دعوت و توصیه کند اما خود او زندگی تجملاتی داشته و به اشرافی‌گری بپردازد در واقع مسئولان بایستی دوشادوش مردن و در صف اول و خط مقدم مقاومت باشند.

 

ابطحی حضور مسئولان را عامل همراهی مردم دانست و ادامه داد: اگر مردم دیدند کسی که آن‌ها را به صبر و مقاومت فرامی‌خواند، رئیس جمهور، نماینده مجلس، وزیر، استاندار، شهردار و غیره، همه و همه مانند خود مردم زندگی می‌کنند و با آن‌ها همراهند، مردم نیز همراهی خواهند کرد و به طور خلاصه مسئولان نبایو بگذارند این شائبه پیش بیاید که چرا مقاومت و هزینه‌های دنبال آن‌ تنها سهم مردم است و چرا مسئولان و خانواده‌های آنان در رفاه اشراقفی به سر می‌برند./

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/123

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز عید فطر عید فطر استان بوشهر خبرگزاری شبستان عید سعید فطر امام خمینی ره مقاومت اقامه نماز عید فطر مجلس مقام معظم رهبری مرگ بر آمریکا شعار مرگ بر آمریکا ایران و آمریکا آمریکا داعش آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۰۲۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیف قاپی خشن در استانبول + فیلم | مقاومت زن را در برابر مشت‌های سنگین سارق ببینید | پلیس با تمام توان دنبال دستگیری سارق است

دریافت 3 MB

به گزارش همشهری آنلاین پلیس استانبول گفته با تمام توان دنبال سارقی هست که با خشونت کیف یک خانم را به سرقت برد.

کد خبر 849223 برچسب‌ها ترکیه خبر مهم سارق - سرقت

دیگر خبرها

  • چند نوع تست لاستیک وجود دارد؟
  • پلیس در خط مقدم مبارزه با بدحجابی
  • اثرات مقاومت در آن سوی آتلانتیک
  • حضور ۴ تن از مسئولان آذربایجان غربی در سامانه سامد
  • اسرائیل از مقاومت فلسطینیان خسته شده است/جنبش دانشجویی شکل گرفته،برخلاف تصور صهیونیسم جهانی است
  • خرید ترموود ایرانی از تولید کننده
  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ‌التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • کیف قاپی خشن در استانبول + فیلم | مقاومت زن را در برابر مشت‌های سنگین سارق ببینید | پلیس با تمام توان دنبال دستگیری سارق است
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • آیت‌الله حسینی همدانی: هنوز سران بعضی کشورها که باید در خط مقدم مبارزه با اسرائیل باشند خوابند/ دانشجویان باطن حقوق بشر آمریکایی را نمایان کردند/ هیچ‌کدام از رسانه‌هایشان نمی‌توانند برخورد پلیس را عادی جلوه دهند