Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مهران نظری پیش از ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارداشت: وجود اسلحه‌های غیرمجاز شکاری و جنگی در دست مردم تهدید جدی برای حیات وحش استان به خصوص در منطقه حفاظت شده مراکان به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: تلاش رسانه‌ها و مطالبه گری مردمی باعث تقویت روند احیای دریاچه ارومیه شد که امیدواریم در خصوص سایر تهدیدات زیست محیطی نیز مردم و تشکل‌های زیست محیطی با مطالبه گری ورود پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نظری با اشاره به آخرین وضعیت دریاچه ارومیه عنوان کرد: هم اکنون سطح تراز دریاچه ارومیه ۱۲۷۱.۲۷ سانتیمتر است که یک متر و ۶۴ سانتیمتر نسبت به مدت زمان مشابه پارسال افزایش نشان می‌دهد.

وی با اشاره به افزایش وسعت و آب دریاچه ارومیه خاطرنشان کرد: در حال حاضر وسعت دریاچه ارومیه به سه هزار و ۲۴۶ کیلومتر مربع و حجم آب نیز به بالای ۵.۳ میلیارد مترمکعب رسیده است که نوید بخش مناسب شدن حال این تالاب ارزشمند است.

مدیرکل محیط زیست آذربایجان غربی در خصوص پسماندهای شهری و روستایی در استان نیز اظهارداشت: سازمانها و شهرداری‌ها برای اجرایی کردن مصوبات کارگروه پسماند و ساماندهی پسماندها در کنار جاده‌ها با محیط زیست استان مشارکت و همکاری لازم را داشته باشند.

نظری با اشاره به اینکه سرانه تولید زباله شهری ۷۱۰ تا ۷۳۰ گرم در روز است افزود: سرانه تولید زباله روستایی نیز به ۴۳۰ گرم در روز رسیده که افزایش قابل توجهی دارد و باید مردم روستایی به این امر توجه ویژه داشته باشند.

مدیرکل محیط زیست آذربایجان غربی از ساماندهی سایت های دفن زباله در شهرهای سلماس، ماکو، شاهین دژ، مهاباد، ارومیه، میاندوآب و تازه شهر سلماس خبر داد و افزود: پایش مستمر زباله های بیمارستانی، صدور مجوز ورود و خروج پسماندهای خارجی و اخذ برنامه پایش پسماندهای استانی نیز از اولویت های این اداره کل در سالجاری است.

نظری در خصوص مشاهده یک قلاده پلنگ در جزایر دریاچه ارومیه نیز گفت: در حال حاضر این پلنگ در جزیره کبودان دریاچه ارومیه مشاهده شده و بررسی ها برای نحوه ورود و نگهداری آن در حال انجام است.

کد خبر 4635830

منبع: مهر

کلیدواژه: محیط زیست آذربایجان غربی عباس نظری اسلحه غیرمجاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۰۲۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ فوتی و مصدوم در تصادف پراید و پارس در محور سرو ارومیه

رئیس اورژانس آذربایجان‌غربی از جان باختن یک نفر و مصدومیت ۵ نفر بر اثر تصادف در محور سرو ارومیه خبر داد.

فرزین رضازاده در گفت‌وگو با خبرگزاری ایمنا در آذربایجان‌غربی، از جان باختن یک نفر و مصدومیت ۵ نفر بر اثر تصادف در محور سرو ارومیه خبر داد.

وی افزود: این تصادف در محور سرو ارومیه و بین دو دستگاه خودروی سواری پراید و پژو پارس، نزدیک ایست بازرسی و سه راهی مارمیشو رخ داد که یکی از سرنشینان در صحنه فوت و با تأیید کارشناسان اورژانس تحویل مراجع ذی‌صلاح شد.

رئیس اورژانس آذربایجان‌غربی گفت: ۵ مصدوم این حادثه که وضعیت بالینی مساعدی نداشتند با مراقبت‌های پیش بیمارستانی توسط واحدهای عملیاتی اورژانس، به بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه منتقل شدند.

کد خبر 751215

دیگر خبرها

  • ساماندهی مسجد یوردشاهی ارومیه
  • خشک شدن دریاچه ارومیه چالش جدی در شهرستان شبستر است
  • وضعیت مخازن سد حوضه‌های آبریز دریاچه ارومیه و ارس
  • نخستین مرکز شیمی‌درمانی فرهنگیان کشور در ارومیه افتتاح شد
  • اولین مرکز شیمی درمانی فرهنگیان کشور در ارومیه افتتاح شد
  • تراز آبی دریاچه ارومیه ۱۵ سانتی‌متر افزایش یافت
  • آغاز پروازهای حج تمتع فرودگاه ارومیه از ۱۸ خرداد
  • ۶ فوتی و مصدوم در تصادف پراید و پارس در محور سرو ارومیه
  • تصویب مطالعات طرح ویژه تفصیلی بافت تاریخی شهر ارومیه
  • ۷۱ درصد از حجم سد‌های آذربایجان‌غربی پر آب است