Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@22:55:56 GMT

شرکت ۹۴ هزار و ۸۰۰ نفر در طرح ملی کنترل فشار خون

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۰۳۲۸۸

شرکت ۹۴ هزار و ۸۰۰ نفر در طرح ملی کنترل فشار خون

جمالیان گفت: تا کنون ۹۴ هزار و ۸۰۰ نفر در در مرحله دوم طرح ملی کنترل فشار خون در استان مرکزی شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اراک، دکتر محمد جمالیان امروز یکشنبه(19 خرداد) در جریان بازدید استاندار مرکزی از پایگاه سلامت شهرک فاطمیه اراک که به منظور پیوستن به طرح بسیج ملی کنترل فشار خون انجام شد، ضمن تقدیر از حضور و مشارکت مسئولان و مردم استان در این طرح گفت: طرح ملی کنترل فشار خون در استان مرکزی همزمان با سراسر کشور در دو بخش اطلاع رسانی و آموزش از ۲۷ اردیبهشت تا ۱۷ خرداد و تشخیص و درمان از ۱۷ خرداد تا ۱۵ تیر در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با بیان اینکه این طرح در تمامی بیمارستان ها، درمانگاه و مراکز درمانی نقاط مختلف شهری و روستایی استان در حال انجام است، افزود: علاوه بر آن، ۴۵ پایگاه سیار نیز برای کنترل فشار خون افراد در استان مستقر شده است.

 

این مقام مسئول افزود: مردم استان مرکزی می توانند با مراجعه به مراکز ذکر شده به صورت رایگان برای کنترل فشار خون خود اقدام کنند.

 

وی با بیان اینکه تا کنون بیش از ۹۴ هزار و ۸۰۰ نفر در استان مرکزی در مرحله دوم طرح بسیج ملی فشار خون شرکت کرده اند، افزود: در این طرح تا کنون بیش از ۵۰ هزار نفر در معرض مبتلا به فشار خون و ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر هم مبتلا به فشار خون تشخیص داده شده است.

 

دکتر جمالیان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه بسیاری از مبتلایان به بیماری فشار خون از بیماری خود بی خبر هستند، ادامه داد: تشخیص این بیماری آسان است اما اغلب هیچ علائمی ندارد و در صورتی که درمان نشود، آسیب‌های زیادی به دنبال دارد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی ادامه داد: افرادمی توانند برای ثبت فشارخون در سامانه و پیگیری درمان یا به مراکز درمانی پایگاه‌های جامع سلامت و خانه‌های بهداشت مراجعه و یا با مراجعه به سامانه سلامت به نشانی salamat.gov.ir اطلاعاتشان را ثبت کنند.

پایان پیام/177

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز عید فطر عید فطر خبرگزاری شبستان مجلس استان بوشهر نماز جمعه امام خمینی ره خطبه های نماز جمعه مقاومت عید سعید فطر رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۰۳۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه ویران شدن سیل بند از فشار آب + فیلم

دریافت 3 MB

به گزارش همشهری آنلاین دیروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، تصاویر ارسالی تخریب سیل بند روستای انجیروک بخش گراغه از توابع نصرت آباد زاهدان در پی سیلاب و طغیان رودخانه را نشان می‌دهد.

کد خبر 849135 برچسب‌ها سيل خبر مهم استان سیستان و بلوچستان

دیگر خبرها

  • اجرای پروژه هوشمندسازی در شرکت فولاد مبارکه
  • نقدینگی کنترل نمی‌شد، گرفتار ابَر تورم می‌شدیم
  • شقاقی: تصمیمات سخت کنترل تورم مشاهده نمی‌شود؛ نرخ واقعی تورم کشور چه عددی است؟
  • بالگردها در آسمان، پلیس روی زمین؛ حلقه فشار بر دانشگاه‌های آمریکا سخت‌تر می‌شود
  • لحظه ویران شدن سیل بند از فشار آب + فیلم
  • تخصیص ارز برای واردات تاکسی‌های برقی از سوی بانک مرکزی
  • تخصیص ارز تاکسی‌ های برقی تهران توسط بانک مرکزی
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه علمی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکزی با یک واحد صنعتی
  • شهردار تهران: تخصیص ارز واردات ۲ هزار خودرو برقی توسط بانک مرکزی صورت می گیرد
  • تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران توسط بانک مرکزی