Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده ناوگروه آبراهام لینکلن که در دریای عرب در شرق دریای عمان مستقر شده می‌گوید از زمان حضور آن‌ها در منطقه برخورد ایرانی‌ها "حرفه‌ای" بوده است.

به گزارش بی بی سی، دریابان جان وِید به خبرنگاران گفته است که از زمان فعالیت آن‌ها در منطقه در چندین مورد با طرف ایرانی ارتباط داشته‌اند که همه آن‌ها "حرفه‌ای و ایمن" بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دریابان وید گفته است که ایرانی‌ها هیچ کاری نکرده‌اند که قدرت مانور و حرکت ناوگروه را محدود کنند یا "به طریقی عمل کنند که ما مجبور به در نظر گرفتن تدابیر دفاعی شویم. "

فرمانده ناوگروه آبراهام لینکلن گفته است که فعالیت قایق‌های تندرو سپاه پاسداران در آبراه‌های منطقه همچنان ادامه دارد.

دولت آمریکا حدود یک ماه پیش اعلام کرد که ناوگروه یواس‌اس آبراهام لینکلن را به دلیل "افزایش تحرکات ایران در منطقه" به خلیج فارس می‌فرستد.

آمریکا ایران و گروه‌های وابسته به جمهوری اسلامی در منطقه را متهم به تدارک حمله به منافع آمریکایی‌ها کرد، ولی ایران با رد این اتهام اقدامات آمریکا را "جنگ روانی" خواند.

این ناوگروه وارد منطقه خلیج فارس نشده و در حال حاضر در دریای عرب در شما غرب اقیانوس هند لنگر انداخته است.

بعضی مقام‌های ایرانی وارد نشدن ناو آبراهام لینکلن به خلیج فارس را نشانه عقب‌نشینی آمریکا و تاثیر هشدار‌های ایران دانسته‌اند.

از جمله محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و فرمانده پیشین سپاه پاسداران، اعزام ناو هواپیمابر آمریکا را "ژست و مانور" خوانده و گفته است که آن‌ها در عمل قصد درگیری نداشتند. رضایی گفته که محاسبات آمریکایی‌ها به هم ریخته و "اکنون هم از ما بسیار فاصله گرفته‌اند تا از درگیری ناخواسته هم جلوگیری کنند. ".

اما ژنرال فرانک مکنزی، رئیس ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) روز شنبه هشت ژوئن (۱۸ خرداد) در گفتگو با خبرنگاران مدعی شد: "بنا بر ارزیابی من اگر ما نیروهایمان را تقویت نکرده بودیم، کاملا محتمل بود که تا الان حمله‌ای رخ داده باشد. "

اشاره مکنزی به ادعای آمریکا درباره برنامه‌ریزی ایران و گروه‌های وابسته به آن برای حمله به منافع ایالات متحده است. مکنزی پیش از این هم گفته بود که اعزام ناوگروه به منطقه باعث شده که حکومت ایران "قدری عقب برود" و در محاسبات تاکتیکی خود تجدید نظر کند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: ناو لینکلن آمریکا آبراهام لینکلن دریای عمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۰۳۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک ایرانی این خودروری یک و نیم میلیون دلاری را نابود کرد! | تصاویر

دریافت 3 MB

به گزارش همشهری آنلاین،‌ ماشین به دیوار نمایشگاه اتومبیل لکسوس برخورد کرد و متوقف شد.

ادموند موندی که خود را یک کارآفرین معرفی کرده، در پستهایش سوار بر خودروهای گرانقیمت شده و با آنها ویراژ می‌دهد.

به گفته کارشناسان نوع برخورد طوری است که شرکت بیمه خسارت را پرداخت نخواهد کرد و هزینه تعویض و تعمیر نیز سرسام آور خواهد بود.

کد خبر 848191 منبع: خبرآنلاین برچسب‌ها خبر مهم خودرو

دیگر خبرها

  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بنا‌های ناپایدار
  • یک ایرانی این خودروری یک و نیم میلیون دلاری را نابود کرد! | تصاویر
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش : کشتی‌ های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم
  • خط لوله آبنیل ـ اصفهان ایمن سازی شد
  • وزیرخارجه اردن: نباید اجازه داد نتانیاهو منطقه را به نابودی بکشاند
  • وزیرخارجه اردن:نباید اجازه داد نتانیاهو منطقه را به نابودی بکشاند
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بناهای ناپایدار
  • فرمانده ارشد سپاه : اسم خلیج فارس را با کسی قسمت نمی کنیم/ اگر نفتکشی از ایران ببرید جبران خواهیم کرد
  • تنگسیری: آمریکایی‌ها دیگر جایی در خلیج فارس ندارند + فیلم
  • کنعانی: ایران برخورد پلیسی با دانشجویان را در دانشگاه‌های آمریکا نمی‌پذیرد