Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@19:30:50 GMT

شهر سوخته آماده نمایش شد

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۰۳۷۴۰

شهر سوخته آماده نمایش شد

فیلم سینمایی "شهر سوخته" به کارگردانی ناصر پویش که ساختاری مستند داستانی دارد بعد از 18 ماه کار مداوم برای نمایش آماده شد.

به گزارش ایسنا، طبق گزارش رسیده، این فیلم درباره منطقه  "شهر سوخته" زابل است. شهری که یکی از بلندترین تمدن های دوران سپیده دم تاریخ را داشته است و بیش از 1400 سال دوام یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با کاوش‌هایی که در چندین دهه اخیر در این شهر صورت گرفته بسیاری از یافتههای باستان شناسان و تاریخ نویسان را دگرگون کرده است. این فیلم تلاش دارد تا بخشی از این یافته‌ها را به تصویر بکشد.

همزمان با کاوش باستان شناسی در شهر سوخته صدایی از اعماق خاک شنیده می‌شود. فیلم در حالی که همراه با باستان شناسان به روایت گزارشی از کاوش ها می‌پردازد موازی با آن به جستجوی صدا در اعماق خاک و به اعماق تاریخ می رود تا با مردم کهنسال شهر سوخته همراه شود...

این فیلم دومین فیلم بلند "ناصر پویش" بعد از فیلم "شبیه شیدایی" است که بخاطر پاره‌ای از ممیزی‌ها هنوز بعد از 5 سال فرصت نمایش نیافته است.

ناصر پویش فعالیت هنری خود را از سال 1369در رسانه‌ها و به عنوان منتقد فیلم و سردبیر آغاز کرد. سپس مدتی دستیار نگارش و کارگردان فیلمسازانی  بود و ساخت فیلم‌هایی را در سابقه کاری‌اش دارد.

عوامل فیلم  عبارتند از:تحقیق، نگارش، کارگردانی: ناصر پویش، تدوین: ناصر پویش و افروز خانبلوکی، فیلمبردار: معین نجاری،صدابردار: امید کریم، دستیار کارگردان و دستیار تهیه: رضا وفایی نژاد،کارشناسان: دکتر منصور سجادی ،روح الله شیرازی، انریکو اسکالونه،جورجو وینچنتی، مریم رمضانی بازیگران: ناهید نارویی،حسین خواجه،حسین محمدقاسمی، شقایق بارانی، خسرو لطفی نسب، علی نوروزپور، محمد رحیمی، فرشته میر، جمشید رشید پور، شهلا جهان تیغ، شبنم جهان تیغ، فتانه عیسی زیی، محمود لکزایی، حمید رضا پودینه،بازیگران نوجوان و خردسال: نجمه میر، بهار لکزایی،یاسین لکزایی ،یزدان لکزایی، محمد جواد لکزایی، شقایق لکزایی، آهنگساز و نوازنده: حبیب الله آتشگر،طراحی وساخت سفال و مجسمه های تاریخی: محمد رحیمی،میلاد رحیمی،تصحیح رنگ: مرتضی مشهودی، صدا گذاری و ترکیب: ناصر منصوری، میکس نهایی: عرفان ابراهیمی، دوخت جامه های تاریخی: صغری ذکایی،عکس: حامد غلامی،دستیار تحقیق:بهار سیفی،آیسا پویش ، ساخت بناهای تاریخی: محمود لکزایی،  رضا لکزایی، هادی لکزایی، مهدی لکزایی، محمدرضا لکزایی، سجاد لکزایی، با تشکر از: محمدرضا اصلانی، فرشاد فداییان،کامبیز مشتاق گوهری، احمد بارانی، تهیه کننده و سرمایه‌گذار: ناصر افشاری، زمان: 95 دقیقه،تابستان ٩۶ تا زمستان ٩٧.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۰۳۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پسر ناصر حجازی سرپرست استقلال شد+ عکس

آتیلا حجازی با امضا قراردادی، به عنوان سرپرست استقلال انتخاب شد.

به گزارش ورزش سه، پس از برکناری علی خطیر از سمت مدیرعاملی استقلال، فرشید سمیعی به عنوان سرپرست مدیرعاملی آبی ها منصوب شد و او در نخستین تصمیم مدیریتی خود، سرپرست باشگاه را تغییر داد.

نصرالله خواجه‌گیری که با تصمیم علی خطیر به عنوان جانشین علی سامره انتخاب شده بود، با حکم فرشید سمیعی از سمت خود برکنار شد تا آتیلا حجازی، فرزند اسطوره باشگاه استقلال، در این پست مهم مدیریتی مشغول به فعالیت شود.

حالا آتیلا حجازی از روز جمعه به عنوان سرپرست جدید باشگاه استقلال فعالیت خود را آغاز خواهد کرد تا به عنوان سومین سرپرست این باشگاه مشغول فعالیت شود.

tags # استقلال سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • آزمایش عمومی دستیار کوپایلت ویندوز ۱۱ موقتاً متوقف شد
  • پویش معلم من در اخبار استان اردبیل
  • اجرای پویش « با انرژی» در غرب مازندران
  • حواشی جذاب از روز خاص کمپ ناصر حجازی؛‌ استقلال آماده قهرمانی است
  • گزارش تصویری از تمرین استقلال در کمپ ناصر حجازی
  • بازگشت پسر ناصر حجازی به استقلال
  • پسر ناصر حجازی سرپرست استقلال شد+ عکس
  • تصاویری تلخ از داخل کوچه‌های شهرک چوبی سوخته در گیلان | آتش از کجا شروع شد؟
  • آتش سوزی شهرک امام زاده ابراهیم بدون خسارت جانی
  • پیروزی نفس‌گیر دورتموند برابر PSG در شب فرصت‌های سوخته